Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu
Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu
autor: Z. Obermaier , publikováno 31.8.2007
Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Po dlouhém letním, herním "suchu" se právě v těchto dnech dostává na náš trh skutečně šťavnatá odměna za to horké, letní čekání. Přichází unikátní a graficky nádherný Bioshock. Pokud máte odvahu se ponořit pod vodní hladinu, neváhejte ani moment. Jestli vám ale bude vaše "železo" na tuto hru stačit vám povíme právě nyní.


V této kapitole se podíváme podrobně na možnosti nastavení této hry. Nabídka je vcelku bohatá a proto se dá kombinovat velmi mnoho různých variací nastavení.

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Takto vypadá první pohled na obrazovku nastavení. Pro zvětšení na skutečnou velikost klikněte na obrázek. Základní nabídka sestává z voleb: Nastavení Grafiky, Nastavení Zvuku, Nastavení Hry a Nastavení Ovládání. My se podíváme pouze do záložky Nastavení Grafiky. Zde je okno rozděleno na dvě části, vpravo jsou posuvníky pro Graphics Quality (Kvalita Grafiky) - nejdůležitější nastavení hry. Dále tu je Actor Detail (Detaily Postav), což na kvalitu zobrazení nemá téměř žádný vliv, a Texture Detail (Detaily Textur) - ani tato volba nemá na výsledek valný vliv. Na levé straně jsou potom detailní nastavení grafiky, na ty se podíváme podrobněji dále.

Rozšířená nastavení

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

První záložka je Windowed Mode (Režim v okně) - zde můžeme volit, zda chceme hru v celo-obrazovkovém režimu, nebo okně. Druhá volba je jasná: Vertikální synchronizace - zde nastavujeme synchronizaci počtu snímků (fps) vzhledem k frekvenci vašeho monitoru. Shadow Maps (Stínové Mapy) - zapíná a vypíná dynamické stíny. High Detail Post Processing (Vysoká kvalita odlesků) - dynamické dopočítávání detailů odlesků scény - velice náročné na výkon grafiky a systému. High Detail Shaders (Vysoká kvalita shaderů) - přepnutí na kvalitnější shadery, což má efekt pouze u nejnovějších grafických karet. Real Time Reflection (Odrazy v reálném čase) - je zobrazování odlesků a stínů v reálném čase. Distortion (Rozostření) - způsobuje někde nepatrně rozmazaný obraz, tak jak si ho tvůrci představují pod hladinou vody. Force Global Lighting (Globální nasvěcování) - Doporučuji vypnout úplně, nasvěcuje totiž scénu a to vypadá v mnoha případech skutečně uměle. DirectX 10 Detail Surfaces - zapíná dokonalejší zobrazení pod Windows Vista, o kvalitě DX9 a DX10 si povíme později.

Nastavení kvality obrazu

Vysoká kvalita

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

První obrázek ukazuje scénu se všemi možnostmi zapnutými - tudíž maximální kvalita zobrazení. Pro skutečnou velikost na obrázek klikněte. Osobně si neodpustím čistě subjektivní kritiku: Grafika mě nepřijde nic "extra", je zde jasně vidět optimalizace textur pro slabé grafické jádro Xboxu 360. Textury jsou malé a schází jim detail i kvalita, na první pohled vše vypadá pěkné a barevné ale při bližším zkoumání zjišťuji ze Half Life 2: Episode One je graficky prostě hezčí a detailnější. V tomto nastavení budeme testovat naší high-endovou sestavu.

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Tento obrázek ukazuje herní scénu s vypnutou volbou Shadow Maps, na scéně se nic podstatného nezměnilo a kvalita je prakticky naprosto stejná. Jediné co je lepší je vyšší počet fps, které poskočili nahoru o pět snímků za vteřinu. Pro skutečnou velikost klikněte na obrázek.

Střední kvalita

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Další obrázek předvádí nastavení pro střední systém našeho testu. V tomto případě je vypnuté High Detail Post Processing a High Detail Shaders. Jak vidíte na první pohled, grafická stránka hry je již značně degradována, ovšem není to nic tragického. I s tímto nastavením a rozlišením 1280x1024 si hru maximálně užijete, není čeho se bát. Další volby jsou nastavené: Graphics Details na střed, Actor Details a Textury jsou nastaveny na střed.

Nastavení - nízká kvalita

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Náš poslední testovací systém - pomalý počítač se bude muset spokojit s minimálním nastavením. Detaily a celé grafické ztvárnění je v tomto nastavení už opravdu bída. Vzhledem k častým temným prostorám se dá hra dobře hrát, a atmosféra vám na nedostatečnou grafiku dá zapomenout. Myslím že i v tomto nastavení je hra ještě "koukatelná" a její hraní vám duševní trýzeň nezpůsobí. Graphics Detail jsou nastaveny na nízké, ostatní volby také. Všechny doplňkové technologie ale vypnuté.

Maximální vs minimální kvalita

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Na poslední dvojici obrázků se podívejme na srovnání absolutně maximální kvality zobrazení a úplně nejnižšího možného. Jak už jsem zmínil, všudypřítomná temnota část horších detailů schová a proto ani na nejnižší nastavení není grafika hry při dodržení alespoň doporučeného rozlišení špatná. Pokud chcete hru hrát, tak se ani s obstarožní grafikou na nejnižšími detaily nemusíte bát o svůj zážitek pod hladinou.

Hra Bioshock - výkon a nastavení kvality obrazu

Na závěr se ještě podívejte na obrázek, jak vypadá hra s českými titulky - ty mají jiný font než ty původní a mnohdy jsou špatně čitelné. Přeloženy jsou ale pouze dialogy. To hlavní z vašeho deníku, jako je popis vlastností a podobně je v původní angličtině.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
314 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 145.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.