Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 17.11.2016
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.


Závěr

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Pokud jsem dříve testovaný díl Call of Duty: Black Ops 3 kritizoval za špatnou technickou stránku a optimalizaci kvůli krvavým nárokům na paměť, měl bych se možná po roce vývojářům ze studia Treyarch omluvit. To, co dokázali vývojáři z Infinity Ward v novém Call of Duty: Infinite Warfare, je opravdu šílenství. Hra má snad ještě krvavější nároky na paměť, ale grafika hry a zpracování úrovní je spíše horší. Stejně jako u minulého dílu je problém ve vysokých nárocích na paměť RAM i VRAM.

Pokud máte například 16 GB RAM, ale malý anebo úplně deaktivovaný swap soubor, hra vám bude padat. Pokud máte grafickou kartu s pouze 2GB VRAM – jako GTX 960 – zahrajete si hru jen na mizerné rozlišení textur. S dostatkem paměti se ale hra hýbe slušně a nevykazuje nijak extrémní nároky. I na slabší grafické kartě, jakou je GeForce GTX 1050 Ti, běhala hra plynule na maximální detaily. Minimem pro hru je tedy nějaká 4GB grafická karta, pokud chcete hrát ve slušných detailech (kvalitu textur si hra sama omezuje).

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Celkem nepříjemného překvapení jsem se dočkal i na grafické kartě Radeon R9 290, kdy hra velice často padala. Pády způsobovala aktivace vyhlazování hran metodou SMAA. Samotnou sestavu AMD s 8 GB RAM jsem z testů vynechal – hru sice spustíte, ale hrát se to kvůli swapům nedá. Samotný Radeon R9 290 bez SMAA však běžel jinak bez problémově a hru si užijete i ve vyšším rozlišení 2560 × 1440 relativně plynule. Nároky na GPU tedy opravdu vysoké nejsou.

Optimalizace hry tedy zklamala – zvlášť když hru porovnáme s předchozím rozborem na hru Battlefield 1. Ten běžel i na plné detaily plynule s grafickou kartou GTX 960 2GB a kvalita grafiky byla na výrazně vyšší úrovni. Battlefield vykresloval s nízkými nároky až neuvěřitelně pěkně venkovní lokace. Ty naopak v Call of Duty: Infinite Warfare vypadají vetšinou špatně – nejedná se o žádný zázrak. Vzhledem k nárokům hry je to opravdu špatné. Jsem už teď zvědavý, s čím přijde další díl, který můžeme opět očekávat přibližně za rok.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů



Tagy: Call of Duty: Infinite Warfare  infinity ward  activision  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.11.2016 12:46:14   82.150.189.xxx 244
"Až s grafickou kartou GeForce GTX 980 Ti (6GB VRAM) a 32GB operační paměti se hra chovala normálně a stabilně. Textury byly ostré, hry plynulá a ani jednou nespadla. Ale podle měření nároků bylo jasně vidět, že i 6GB VRAM nemusí být konečná stanice – 6GB VRAM bylo obsazeno defakto neustále (nějakou rezervu si ovladače nechávají vždy). A co nároky na RAM? Ty jsou přibližně stejné jako u předchozího dílu Black Ops 3 – pokud vypnete swap soubor na 16GB RAM, hra vám bude padat kvůli nedostatku paměti!"

Teď nevím, jestli je to k smíchu, nebo pláči. Fakt by mě zajímalo, kdo to portoval, když na PS4/Xbox One si musí hra vystačit s cca 5 GB (V)RAM a vypadá obstojně.
17.11.2016 13:06:33   188.175.34.xxx 425
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 13:35:13   95.131.128.xxx 102
Hru som kupil minuly vikend za mrzky peniaz zo steamu, striktne kvoli multiplayeru a MWR multiplayeru. Medzicasom som ich uz aj refundoval. Pri IW som mal pocit napriek konstantnym 60FPS, ze hra pri pohybe akoby nebola plynula, pri MWR zase skakal framerate kontinualne zo 73 na 90 FPS hore dole napriek zapnutemu VSyncu - a plynule to nebolo definitivne. Navyse to zjavne hralo malo ludi, lebo som v lobby cakal tak 3 minuty, kym ju to zaplnilo.
Posledna vec, neviem, ci to bolo len pri prvom, alebo pri kazdom dalsom spusteni, ale precaching shaderov trval dobrych 5 minut v pripade oboch hier. Takze tak. Mozno to po case vsetko fixnu a bude to fachcit jak svajciarske hodinky, ale to uz to nebude hrat uplne nikto, kedze vsetci sa presunu k Titanfallu alebo BF1, pripadne vratia k Blops III, ktore je vraj relativne po technickej stranke v poriadku. Inymi slovami, kvoli multiplayeru sa to z mojho pohladu neoplati kupovat.
17.11.2016 16:56:15   185.112.167.xxx 91
Tak aspoň že jsi nám ušetřil penízky, díky
17.11.2016 17:24:23   95.131.128.xxx 71
Usetrene penizky z fleku preinvestujem do BF1, Titanfallu alebo Forzy Horizon, v momente ked mi ich poslu spat na ucet.
18.11.2016 08:32:58   194.213.41.xxx 30
gratuluji.. tenhle crap bych nekoupil ani ve slevě..
17.11.2016 14:32:25   194.228.11.xxx 284
Pane Diviš, já se vám divím, že jste dělal rozbor na takový odpad. Ta hra je odpad po herní stránce a po technické stejně tak, zastaralý 10x překopávaný Quake 3 engine je už tak domršený, že by se zdálo, že to už víc nejde, ale počkejte za rok na další CoD, to opět posune laťku dál. Ta hra vypadá otřesně a s takovým vizuálem by se měla hýbat na 5 let starých strojích na pohodu.

Osobně lituju, že jsem stahoval těch 60gb ze zvědavosti, aby se přesvědčil, že je to taková hrůza jak to vypadá. Energii bych raději věnoval rozborům zajímavějších her typu Dishonored 2, Watch Dogs 2 apod.
17.11.2016 21:38:04   178.255.174.xxx 411
nesouhlasím... hraje se to v celku dobře. Pro mě lepší jak BO3...!
17.11.2016 16:57:13   185.112.167.xxx 51
Aneb když dva dělají totéž,není to totéž ...
17.11.2016 17:20:12   188.175.34.xxx 116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 17:30:18   188.175.34.xxx 016
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 17:54:40   188.175.34.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 17:21:49   46.33.112.xxx 138
Teď si vem, že 1060 3GB má tady zlatou medaili
17.11.2016 18:02:11   83.208.15.xxx 78
Dávat 6500 za novou kartu s 3 GB RAM je prostě šílenost. Jisté omezení to bude vždycky, buď u zmršených PC verzí (což je bohužel tak polovina AAA titulů), případně u zkrášlujících modifikací. Ale kdo chce kam...
17.11.2016 18:20:14   188.175.34.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 18:54:22   188.175.34.xxx 322
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.11.2016 19:03:40   188.175.34.xxx 019
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.11.2016 10:58:14   194.213.41.xxx 171
si rád povídáš sám se sebou co ??
18.11.2016 16:07:16   178.143.146.xxx 10
ja som kvôli tym hram dnes zakupil dalsi 1TB disk..

Skoda, ze su SSD tak drahe...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.