Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení
Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení
autor: Lucie Jiříková , publikováno 7.9.2015
Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Série akčních her Metal Gear Solid je tu s námi už přes 28 let. Po několika spin-offech i rozčarování jménem Metal Gear Solid V: Ground Zeroes se Hideo Kodžima vrací na scénu se svým magnum opus. Tato hra by měla být zakončením celé MTG série, tedy jakýmsi vyvrcholením všech Kojimových myšlenek. A to ve velkém stylu.


Při plnění misí má hráč zcela volné ruce. To znamená, že dostává vcelku obecný úkol, například zabij generála XY, zneškodni obrněný konvoj atd. A je jenom na něm, jak toho docílí. Samozřejmě většina misí začíná průzkumem terénu a zvážením možností, nicméně samotných řešení se nabízí přibližně tolik, kolik byste jich našli v běžném životě, tedy přibližně nekonečně mnoho.

Vzhledem ke klasifikaci hry se hráči mohou vydat vpřed tzv. „Rambo“ stylem, tedy všechny postřílet, mohou se zaměřit i na výhradně stealth hru a skrze všechny se proplížit, mohou zvolit přepadení na hřbetu koně, zaminování území, odstřelování z dálky, nebo ještě mnohem důmyslnější postupy. Stále je přitom třeba vycházet z toho, že svět je živoucí, každý v něm hraje svou roli a po mapě se pohybuje v rámci svého harmonogramu, čehož se dá využít. Co tím chci říct?

Tak například dostanete úkol zabít nepohodlného generála, který by mohl prozradit vaši pozici. Vydáte se tedy na průzkum, zajmete jemu blízké osoby a z nich vypáčíte, kde se tento vítečník nachází. Jenže generál je velmi dobře hlídaný.

Do tábora se zkusíte proplížit, ale budete odhaleni. Poté se tam zkusíte prostřílet, ale i to vám nevyjde. Jenže pak si uvědomíte, že generál v noci spí a že i jednotky v noci mohou v hlídání polevit. A tak si počkáte, až se setmí. A ejhle, on si to generál najednou štráduje skrze palmovou alej a společnost mu dělá jenom jeden kulometčík. Kouzelné, že?

Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Už jsem zmínila, že dění v této hře se odehrává jako ve skutečném životě? Tak to ještě zopakuji. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain je velmi realisticky se chovající hra, která vás nechá hrát si podle svých preferencí. A přitom hráči neklade žádné omezení a překážky – Game Over tu tak nastane většinou pouze v případě, že budete zastřelení – dílčí úkoly jako „nebuď při infiltraci odhalený“ tu fungují pouze na jakési bonusové bázi.

A když jsme u toho – dílčí úkoly se bohužel někdy odtajní až ve chvíli, kdy už máte hlavní úkol splněný. Tak například zmiňované „nenech se odhalit během infiltrace“, které se objeví, až poté co tábor opustíte (a jste přitom spatřeni). Pokud v tomto případě budete chtít být důslední, musíte se vrátit a misi zopakovat, což by mohla být nuda, nebýt rozšířených možností hry.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.