Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC
Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC
autor: Aleš Ulm , publikováno 5.1.2015
Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Řada herních žánrů se gamepadem hraje lépe (anebo si s ním můžete udělat větší pohodlí). Porovnali jsme gamepady renomovaných značek jako Logitech, Microsoft nebo Thrustmaster i levnější produkty Genius či Hama, příjemným překvapením byl neznámý Defender a trochu mimo soutěž je porovnáme i s gamepadem Wireless Controller k Shield Tabletu od Nvidie (i on funguje na PC, ale...)


Vizuálně jde o decentní, pěkně vypadající ovladač. Vystupuje z něj čtveřice průhledných barevných tlačítek, označených navíc obvyklým A,B,X,Y, což zejména nováčkům usnadní celkem zásadně uchopení nových her. A naznačuje to skutečnost, že gamepad umí komunikovat přes rozhraní XInput – pomocí přepínače vespodu však lze zapnout i podporu DirectInput.

Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Obě páčky se zdrsněnými kloboučky najdeme ve stejné úrovni, D-pad pak vlevo nahoře – rozložení je tedy obdobné jako u Dualshocku. Práce s páčkami je příjemná, nicméně mě trochu překvapila větší mrtvá zóna, než bych čekal. Aby začal ovladač posílat nenulové hodnoty, je nutné páčkou pohnout skoro až příliš, naštěstí to však při hraní není většinou až tolik poznat. D-pad má příjemný kruhový základ, ale je trochu uvolněný (což není jen problém tohohle konkrétního gamepadu) a působí tak trochu laciným dojmem.

Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Čtveřici hlavních tlačítek se nedá nic vytknout. Kromě obvyklých tlačítek Start, Back a středového tlačítka pěkně ukrytého pod logem Logitech najdeme nahoře ještě Mode, které přepíná funkčnost D-padu a levé páčky.

Levé i pravé přední tlačítko jsou v pořádku, nicméně triggery jsou opravdu tuhé a dokážu si představit, že jejich dlouhé držení může prst unavovat. Navíc jsou hodně krátké a přirozená pozice pro ukazováky je nad nimi. Kvůli tomu je při jejich mačkaní nutné tlačit směrem dolů, přehmatávat, nebo mít ukazovák nepohodlně opřený o jejich hranu. Obecně je tohle řešení proti podlouhlým triggerům ostatních gamepadů dost nešťastné.

Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Tvar gamepadu vychází jako obvykle z ovladače pro Xbox a jeho držení je tedy pohodlné. Jako jediný problém bych možná zmínil nepatrné posunutí (oproti zmíněnému Xboxu) ovládacích prvků směrem k hráči, kvůli čemuž budou muset mít hráči už se středně velkýma rukama palce zčásti skrčené. Pro někoho s delšími prsty by pak tenhle úchop už mohl být vcelku nepříjemný.

Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Za zmínku rozhodně stojí fakt, že gamepad nemá force feedback, což je při pohledu na jeho cenu vcelku nemilé překvapení.

Závěr musí znít tak, že ačkoliv je F310 dobrý gamepad, je jeho cena přeci jenom nadsazená. Vzhledem k tomu, že podstatně lepší ovladač Xboxu 360 získáte levněji, viděl bych důvod k jeho koupi pouze, pokud využijete i podporu staršího DirectInput.

                                         
Logitech F310 (7/10)
KLADY Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PCTest osmi gamepadů nejen pro hraní na PC ZÁPORY
veskrze solidní zpracovánícena
podpora Direct Input i XInputnepohodlné triggery
 nemá vibrace
Orientační cena s DPH: 899 Kč

 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.