Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.3.2014
Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Věřili byste, že zbrusu nová počítačová hra může běžet na deset let staré technologii? Důkazem toho je Titanfall poháněný Source enginem z roku 2004. Přestože grafika hry není tak dobrá jako třeba v Crysis 3, stydět se za ni Titanfall také nemusí. Velkým plusem jsou naopak hardwarové nároky, Titanfall běží téměř na všem.


Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Zatímco v roce 2004 by bylo nemožné, aby nová hra běžela na deset let starém enginu (srovnejme Warcraft z roku 1994 a Warcraft III z roku 2003), o deset let později to možné je. Před pár dny vydaný Titanfall totiž běží na technologii Source, která se poprvé objevila právě před deseti lety. Samozřejmě mluvím částečně v nadsázce. Source engine prošel během let množstvím vylepšení a i sami vývojáři z Respawn Entertainment jej pro své potřeby dále upravovali. Obecně tak lze o grafice Titanfall  říct, že sice není tak dobrá jako u v tomto ohledu nejvyspělejších her. Současně však nijak výrazně nezaostává a v žánru AAA stříleček se drží průměru, či je jen těsně pod ním.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Největší předností technického zpracování hry jsou hardwarové nároky. Titanfall totiž i při nejvyšším nastavení detailů plynule běží na každém alespoň trochu rozumném počítači. Pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení při nejvyšším nastavení detailů včetně osminásobného vyhlazování totiž bohatě stačí grafická karta s výkonem na úrovni GeForce GTX 650 nebo Radeon R7 260. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, spíš naopak. Že by pro naprosto plynulé hraní stačilo i velmi slabé dvoujádrové Pentium od Intelu, se mi při testování již nějakou dobu nestalo.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Pokud máte starší sestavu a budete muset snižovat detaily, přinese největší porci výkonu snížení kvality stínů, vypnutí vyhlazování hran, snížení rozlišení textur a kvality jejich filtrace. Zbylá nastavení sama o sobě moc nepomohou. V součtu se však jejich vliv projeví a po snížení všech detailů z maxima na minimum vzroste framerate odhadem troj až čtyřnásobně. Na nejnižší nastavení v nízkých rozlišeních pak Titanfall rozběhají i majitelé skutečně slabých počítačů osazených třeba letitým procesorem Intel Core 2 Quad a grafickou kartou nVidia GeForce GTS 250.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source

Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source Titanfall — Test nároků střílečky na enginu Source



Tagy: titanfall  source engine  test  recenze  rozhor  vliv nastaveni na vykon  amd  radeon  nvidia  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.3.2014 05:24:39   85.207.22.xxx 1424
...„byli odejiti“... DAFUQ ???

Při nízkém nastavení detailů jsou má Titanfall velmi nízké nároky... (třetí strana)

BTW Hra na Source enginu, kde dává GTX650 na nízké detaily 48FPS (low, FHD)/25FPS (high, FHD) ? to není optimalizace, spíš naopak

(nebudu tady rozebírat kvality PC hry, která má locklé FPS a její FoV limiter končí tam kde by měl začínat...)
24.3.2014 07:11:36   90.177.175.xxx 262
ad "hrubka":

https://www.google.cz/search?q=%22byli+odejiti%22

Ad optimalizace – nezbavím se pocitu, že to vypadá o cosi líp než HL2. To, že to běhá na nižších FPS, nutně nemusí znamenat, že je to hůř optimalizované.

Vysoké fps nerovná se dobře optimalizovaná hra. Může být dobře optimalizovaná hra, co běhá na 25 fps, stejně jako blbě optimalizovaná, co běhá na 100 fps. Vždy je to o poměru kvality obrazu a fps, nikoliv jen o snímkové frekvenci.
24.3.2014 08:41:58   85.207.22.xxx 58
" Vždy je to o poměru kvality obrazu a fps" zvláštní na tom je, že to víš a přesto sis neodpustil prapodivnou poznámku: Já netvrdím že vysoké FPS = optimalizace (mimochodem "vypadá o cosi líp než HL2", ale ne o tolik aby to stálo takové propady). Minecraft například, je co do optimalizace katastrofa a přesto mám 100+FPS, já tu mluvím o daném enginu (Source engine). L4D2 vypadá stejně, má stejně rozsáhlé mapy a přesto běhá líp na stejném enginu. Kde je asi zakopaný pes, co?
25.3.2014 21:54:35   94.112.172.xxx 10
To jim tu nevysvětlíš prostě.
Cinematic mod 2013 vypadá mnohem lépe než Titanfall a taky je mnohem méně náročný.
http://cinematicmod.com/cinematic_mod_2013.php
Mimochodem na tom módu pracuje jen jeden člověk.

Pochop že studia jsou tlačena od návrhářů/výrobců HW aby to s tou optimalizací nepřeháněly aby si lidé museli kupovat výkonnější a výkonnější HW. Jenže dnes tu optimalizaci přímo schválně mrví.

Však dnešní situace jak Mantle donutilo MicroSoft k lepším DX12 a obrovskou snahu Nvidie o lepších výkonnějších ovladačích je přímím důkazem toho.

Ze zkušenností s prací v několika herních enginech a moddingu si myslím že dnešní mainstream HW je schopný utáhnout při 120FPS na 1920x1200 s 16xMSAA, 8K stíny/texturami a plně dynamickými volumetrickými efekty a AO všechny dosavadní hry.
24.3.2014 08:04:56   37.48.33.xxx 310
Moc bych neupozorňoval na hrubku, která není hrubkou, navíc od někoho, kdo má s nimi problémy.
24.3.2014 08:30:12   85.207.22.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.3.2014 09:01:12   165.72.200.xxx 161
Pouziva se to v cele CR, je to spisovne a "logicka blbost" to neni. Cestina pouziti toho obratu umoznuje. Jen neni uplne obvykly, takze neni prekvapenim, ze nekoho se slabsim citem pro jazyk muze trochu prekvapit. Tak si z toho nic nedelejte. ;o)
24.3.2014 15:09:43   88.102.74.xxx 80
Ještě přidat auto-aim pistolku, nemožnost hrát kde chci, s kým chci, proti komu chci ani vlastnit či si aspoň pronajmout server. A to sme si mysleli, že BF3 nebo BF4 jsou na tom blbě..
24.3.2014 20:56:07   86.4.137.xxx 52
Totalna somarina ziaden campaign ziaden story ... sprosta strielacka s peknou grafikou pre male deticky !!
24.3.2014 08:23:07   60.241.55.xxx 102
Autor zabudol poznamenat ze hra je ABSOLUTNE NEHRATELNA v SLI alebo Crossfire konfiguracii....

GTX690 i7@4.6Ghz dava titanfall na low settings,ziadne AA, od 25 az po 100fps s tym ze 98% casu sa hra hybe na urovni 35fps + otrasny microshuttering a Locknuty V-sync.
24.3.2014 14:27:52   193.84.252.xxx 00
Jak to běhá bez vertical syncu?
Já sám mám HD5970 a u většiny her vypínám V-Sync.
Divné, že jiné hry se Source enginem mi jedou na plný knedlík.
24.3.2014 15:10:49   88.102.74.xxx 00
Bude nějakej "game specific fuckup", něco ala BF4 a jeho bugy.. Snad to opraví, záleží jak moc na ně dolehl "EA patch syndrome".
24.3.2014 08:28:35   94.242.73.xxx 50
Pokud chcete grafické orgie na source engine, tak nahodte HL2 serii + Cinematic Mod http://cinematicmod.com/cinematic_mod_2013.php
24.3.2014 09:22:01   82.99.160.xxx 50
Opravdu ta hra chce 3GB a více GPU memory?
řeším ted novou grafiku a chtel jsem 270X a tu dělají i s 4GB.
24.3.2014 09:34:01   178.143.164.xxx 32
Mne osobne pripada, ze nVidie maju pri HIGH SET s AA nejaky problem.. 760GTX by nemala byt v ziadnom pripade pomalsia nez HD7850..
24.3.2014 09:50:29   88.103.247.xxx 63
Někde je výkonnější AMD, někde zase nVidia. Nic divného...
A jak tu někdo psal, víc paměti na grafice do budoucna se určitě hodí. Kdo ví, jaké budou nové enginy, kolik si třeba vezme už teď zastaralý Unreal4...
24.3.2014 12:25:44   89.173.96.xxx 54
Nový Unreal Engine 4 je už teraz zastaralý? Na základe čoho? :-)
24.3.2014 15:11:57   188.120.197.xxx 26
Koukni se na prezentační videa, co nabízí a porovnej to s Cryenginem a Frostbitem, ty jsou už teď mnohem dále.
Samozřejmě že pak taky bude záležet, jak jaké studio při tvorbě hry zamaká a jaké tam ještě implementuje technologie...
24.3.2014 15:30:27   89.173.96.xxx 51
Veď práve som porovnával a z technického hladiska nevidím problém. Čo sa týka predpripravených assetov tak celkovo na mňa osobne pôsobí UE4 lepšie. Cryengine je dosť taký omalovánkový. Ale toto aj tak vôbec neurčuje kvalitu engine-u. Nikto z nás to nevie posúdiť. A už určite nie z prezentačných videí. Preto sa mi zdalo tvrdenie, že je UE4 zastaralý dosť odvážne. A ešte viac odvážnejšie sa mi to zdá keď už viem, že to bolo na základe nejakých videí. Keď ani nevieme aké tachnológie engine-y podporujú a akým spôsobom sú implementované (teda v akom rozsahu a s akými možnosťami). To čo vo videách vypichli je nič. Z toho nie je možné posúdiť celkovú kvalitu a ani spôsob ako sa s daným engine-om pracuje.
24.3.2014 10:52:55   194.48.241.xxx 40
taky mi to připadá na nějaký probém, aby GTX760 = HD7850, navíc v 10 let starým enginu?
28.3.2014 14:54:27   83.240.54.xxx 00
neni tam dostupne txaa? protoze to je kvalitou jako 8x msaa, ale naroky na vykon jsou jako 4x msaa.
24.3.2014 09:58:40   194.160.30.xxx 62
No neviem co robili s tym source enginom ale cs go vyzera zhruba rovnako a ide o 100fps v priemere lepsie nez toto nehovoriac o dropoch aj k 30fps co je na mp strielacku dost problem povedal by som ze bf4 na tom istom hw podava lepsie fps a ide to celkovo viac plynulejsie nez titanfail...
24.3.2014 15:12:34   88.102.74.xxx 20
Teď.. v době kdy BF4 vydali se nedalo mluvit o plynulém hraní, no občas ani o hraní vůbec, protože hra nevydržela stabilní třeba ani jednu mapu. (Shanghai soundloop crash..).
24.3.2014 10:44:14   49.180.172.xxx 60
Igoreso napsal:
Opravdu ta hra chce 3GB a více GPU memory?
řeším ted novou grafiku a chtel jsem 270X a tu dělají i s 4GB.


Na ultra hra zere vyse 3.5GB vram na very high okolo 2.8GB....
24.3.2014 14:32:45   85.70.64.xxx 44
To je podle mě naprostrá kravina, ty GB na grafikách jsou jenom reklamní trik výrobců grafik. Záleží hlavně na rychlosti tý grafiky. Rychlá grafika podle mě tolik VRAM nepotřebuje. Pamatuju si třeba v době kdy se přecházelo na DDR3 tak grafika co měla 512MB DDR2 dávala mnohem horší výsledky než grafika s 256MB DDR3 s dvojnásobnou frekvencí.Ale v tý době byla snad jediná hra která to dokázala zaplnit - Doom 3.
24.3.2014 15:14:01   88.102.74.xxx 10
Jen dokud nebude běžný DX12 a Mantle, pak bude třeba tolik VRAM kolik bude možné.. Jinak obecně ano, dneska je důležitější spíš aby propustnost paměti na grafice byla tak akorát vzhledem k výkonu grafiky, velikost paměti moc neznamená, když je grafika šnek, nebo je propustnost mezi GPU a VRAM moc malá.
24.3.2014 16:12:36   85.70.64.xxx 35
Já žádnej DX12 nechci, vyhovuje mi grafika jaká byla ve hrách tak 2004 - 2006, když vezmu i Crysis tak až 2007. DX10, 11, 12 to jsou všechno strašně hezký ukázky technologií ale v praxi ve hře je to dobrý tak leda k tomu to zakázat.
24.3.2014 13:49:09   194.228.197.xxx 00
Já vím, že je tam těch grafik fakt moc a v mém případě jde tak trochu o tržní raritu, ale chybí mi tam 7870 . Je mi jasný, že ji kvůli mě kupovat nebudete, ale furt mě nebaví přičítat těch 10%
24.3.2014 14:23:02   193.84.252.xxx 00
Mě zas zajímá jak to běhá na HD5970
24.3.2014 14:22:37   193.84.252.xxx 00
Jak to běhá na CF/SLI řešeních?
Docela by mě zajímalo jak to běhá třeba na takové HD5970. Pokud by byl zájem, byl bych možná i ochotný jednu referenční na nějaké testy zapůjčit
24.3.2014 14:28:44   85.70.64.xxx 80
Ta grafika vypadá krásně oldschoolově, žádný dnešní rozmazaný přeplácanosti. Takhle by podle mě měly hry vypadat, dnešní "moderní" grafika je odporná.
Osobně bych dal přednost lehce zmodernizovaný grafice typu FarCry 1, HL2 a podobně před tim jak vypadaj hry dneska. Ale jak je dneska zvykem tak i kdyby tu hru udělali na Quake 3 enginu tak se bude sekat i na nejlepšim hernim PC. Dneska slovo optimalizace nic neznamená.
Já budu asi furt dokola hrát FarCry.
24.3.2014 15:02:48   188.120.207.xxx 21
Muze mi nekdo objasnit, jak je to s temi texturami? U clanku je v metodice vysoke nastaveni popsano s texturami na insane, coz podle hry vyzaduje 3GB VRAM.
Ale v mereni jsou pak uplne normalne na vysokem nastaveni uvedeny vsechny hodnoty, prestoze zadna z karet 3GB (nebo vice) nema.
Co jsem nepochopil?
24.3.2014 15:14:43   88.102.74.xxx 71
..poslední CoD běží na modifikovaném Q3 Arena (ID tech 3) enginu. A tomu je 14 let!
24.3.2014 15:43:35   85.70.64.xxx 50
A byly s nim problémy už před víc než 10 lety. Takový OpenGL klasiky jako RTCW, Jedi Academy a podobně. Tyhel hry s Q3 enginem třeba na některejch ATIčkách vubec nejdou spustit a nebo to blbně (blikání obrazu, záseky, černá obrazovka...). Škoda že CoD nevyšlo o rok, dva pozdějc, třeba by mohlo jet na prvnim CryEnginu a dneska bysme ho vesele pařili dál. CoD1 je dneska bohužel nehratelná hra. Když už to někdo spustí tak si tam ani nenastaví širokoúhlý rozlišení a přitom v tý době tohle běžně uměly český hry na LS3D engine (Vietcong, Mafie...). Q3 engine byl zastaralej už v roce 2002.
24.3.2014 16:37:18   158.193.64.xxx 31
To sú tie hry tak mizerne optimalizované alebo sa grafiky nikam nepohli?
24.3.2014 18:19:09   85.70.64.xxx 50
Grafiky se někam pohly, jsou furt větší a větší.
24.3.2014 22:15:21   88.102.74.xxx 10
Hm, je to ohraná písnička, ale konzole. Konzole jsou důvod proč na PC nemůžeme mít pěkné a svižně se hýbající věci. No ve skutečnosti je to trošku komplikovanější a v podstatě jde čistě o peníze. Grafiky se hnuly hodně, ale je to v podstatě k ničemu. Teda, bylo to k něčemu kdy se dalo těžit BTC. To tak leda..
24.3.2014 23:45:37   119.225.210.xxx 00
Zaatharen napsal:
Jak to běhá bez vertical syncu?
Já sám mám HD5970 a u většiny her vypínám V-Sync.
Divné, že jiné hry se Source enginem mi jedou na plný knedlík.


Ja tak isto, lenze pani z respawn sa rozhodli ze ak mas vytmuty V-sync hra je locknuta na 60Hz aj ked mas 120hz monitor = hra sklbe lebo hrat na 60fps pri 120hz monitore je otras.

Ak zapnes V-sync a mas 120hz monitor hra sa lockne na 120fps -> samozrejme ak zapnes V-sync tak mozes dat 120fps, ale sklbe jak blbe....ak si zoberem ze v dnesnej dobe ma coraz viac ludi 120hz alebo 144hz monitory je toto obrovsky problem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.