Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.11.2013
Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Stejně jako u předchůdců je hlavním tahákem vizuálního zpracování nového Batmana podpora GPU akcelerovaných efektů PhysX. Do hry přidávají pěkně vypadající kouř nebo sníh. Nároky se zapnutým PhysX a nejvyššími detaily jsou velmi vysoké, po snížení detailů však Batmana rozjedou i majitelé slabších počítačů.


Reflections

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Reflections On (po najetí myší se zobrazí Off)

Odlesky jsou ve hře dobře patrné například na zemi. Po snížení nastavení Reflections se úplně přestanou vykreslovat. Výkon vzrostl z 22 na 24 fps.

Ambient Occlusion

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Ambient Occlusion DX11 Enhanced (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst. Na testované scéně jsou rozdíly nejlépe patrné na vratech. Výkon po vypnutí efektu ambientní okluze vzrostl z 24 na 27 fps.

Hardware Accelerated PhysX

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Hardware Accelerated PhysX High (po najetí myší se zobrazí Off)

Akcelerované efekty PhysX do hry přidávají například kouř a prach, který reaguje na průchod postav. Nejvyšší úroveň High lze nastavit jen s kartami nVidia GeForce (testováno s GTX 660). Zapnutí PhysX na úroveň High snížilo framerate z 60 na 35 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Batman: Arkham Origins — DirectX 11 a PhysX v akci
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Protože mají jednotlivá nastavení jen malý vliv na grafiku hry, jsou i celkové rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů (s výjimkou rozšířených efektů PhysX, které byly v obou případech vypnuté) jen malé. Všimnete si chybějící dynamických stínů a efektu ambientní okluze, odrazů, odlesků nebo rozmazání při rychlém pohybu. Obecně lze říct, že v pohybu jsou rozdíly v grafice patrné o něco více, stále však nejsou nijak dramatické. Výkon po snížení přesto narostl velmi výrazně, s AMD Radeonem HD 6870 jsem ve Full HD rozlišení naměřil nárůst z 23 na 149 u první a z 19 na 140 fps u druhé scény.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.