Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.5.2012
Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Druhý díl Risenu byl jednou z nejočekávanějších her tohoto jara. Velké nadšení sice po vydání opadlo a hra sbírá hodnocení okolo 70 %, vyloženě špatná však také není. Povedené technické zpracování potěší majitele silnějších počítačů, ti s moderní grafikou si užijí pěkných scenérií. U slabších sestav ale bude nutné snížit detaily.


Object Distance

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Object Distance High/Low

Po změně vzdálenosti k vykreslování vzdálených objektů jsem si nevšiml rozdílů, framerate se vůbec nezměnil.

Landscape Distance

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Landscape Distance High/Low

Rozdílů jsem si nevšiml ani u nastavení vzdálenosti k vykreslování krajiny, nepohnul se ani výkon.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou patrné především za denního světla v krajině, kdy bijí do očí chybějící stíny a nízká vegetace. Dalšími rozdíly jsou výrazně nižší kvalita textur, chybějící odrazy u vodní hladiny a vypnutý efekt hloubky (Depth of Field). S AMD Radeonem HD 7850 jsem v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým morfologickým vyhlazováním při snížení detailů z nejvyšších na nejnižší naměřil nárůst výkonu z 31 na 58 snímků za sekundu u první scény a z 42 na 65 snímků za sekundu u druhé.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.