Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
autor: Tomáš Šulc , publikováno 18.7.2011
Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Před pár týdny se na trh konečně dostalo třetí pokračování akční RPG série Dungeon Siege a nutno říct, že po technické stránce prodělalo spoustu změn. Společně s přechodem na herní konzole dostala hra nový engine, PC hráči z něj však nadšeni nebudou. Grafika je totiž stejná jako na konzolích a nezachrání ji ani nízké HW nároky.


Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Třetí Dungeon Siege bude pro pravověrné fanoušky série nejspíš zklamáním. Původně ryzí PC hra se totiž s třetím dílem dostala i na herní kozole a například na ovládání je to znát. Také kvalita hry samotné není tak dobrá jako u předchozích dílů, o čemž svědčí recenze herních magazínů (viz předchozí kapitola) a také průměr okolo 70 na webu Metacritic.

Přechod na herní konzole je patrný také na technologické stránce. Ačkoliv je hra postavena na zbrusu novém enginu, fandové špičkové grafiky budou zklamáni, grafika a efekty jsou jen průměrné až slabší. Na druhou stranu se to však pozitivně odrazilo v hardwarových nárocích. Na nejvyšší nastavení včetně vyhlazování hran si tohle akční RPG zahrají i ve vyšších rozlišeních majitelé slabších sestav. K naprosto plynulému hraní ve Full HD rozlišení postačí třeba ATI Radeon HD 5750 či nVidia GeForce GTS 450, což zní skutečně dobře.

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Pro konzolové porty jsou také typické vyšší nároky na výkon procesoru a Dungeon Siege III není v tomto ohledu výjimkou. Záleží však na tom, co si pod vyššími nároky představujete. S procesory totiž hra škáluje na jedničku, na druhou stranu s dostatečně výkonnou grafickou kartou běží i na slabém dvoujádrovém Phenomu II X2 v průměru okolo padesáti snímků za sekundu (a rozdíl 50 fps u Phenomu II X2 nebo 100 fps u Core i7 už poznáte stěží). Ani nároky na procesor tedy nejsou vysoké a k plynulému hraní bohatě postačí dvoujádro generace Core 2 Duo anebo dvoujádrový Phenom/Athlon II řady K10.

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Pokud chcete hru rozběhat na nějakém opravdu starém stroji, také není třeba předem házet flintu do žita. Snížením detailů na minimum se sice připravíte o všechny stíny a hra ztratí část své atmosféry, na druhou stranu vám to přinese několikanásobný nárůst výkonu. Prakticky by tak neměl být problém Dungeon Siege III rozběhat třeba na starším notebooku s mobilní kartou GeForce řady 8000M nebo 9000M, a užít si tak toto akční RPG třeba na dovolené.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

 Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii



Tagy: Duneon Siege III  DS3  recenze  test  RPG  rozbor  review  benchmark  onyx  engine  amd  nvidia  radeon  geforce  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.7.2011 04:58:15   88.100.219.xxx 1124
Zdarila serie? No nevim, hral jsem kdysi Dungeon Siege a je to jedna z nejvice linearnich her, ktere jsem kdy videl... vicemene cely herni svet je jeden dlouhy koridor, ktery je "otevreny" tak, ze se z konce muzeme dostat zpet zase az na uplny zacatek (proc by to ale nekdo delal? nema to zadny vyznam)
18.7.2011 05:24:46   193.179.195.xxx 1026
No jo tak je okurka prostě,tak se ta díra něčim zaplácnout musí
O téhle hře slyšim uplně poprvé
18.7.2011 06:28:58   46.149.115.xxx 307
Pokud Vás tato hra neoslovila, je to váš názor - každýmu se líbí jiný typ her. takže odsuzujte něco "rozumnějšího", než pc hru...
Gejmer o ní dokonce nikdy neslyšel, to holt asi nikdy pořádně hry nehrál, nebo je stěží začínající pařan - tedy také užitečný příspěvek
Já jsem naopak rád, že po letech vyšlo pokračování (i když mnohem víc očekávám spoustu jiných titulů) této kdysi velmi originální hry. Jako obvykle mám však výtku k "testu"
1) 9800/3870 opravdu nejsou ani průměrné grafiky na většině domácích PC používaných ke hraní her - hraní her neznamená hrát jen Crysis a Metro...
2) pokud tvrdíte, že hru utáhne ve fullHD GTS450 a se silnější GPU (to je?) i AMD X2, co takhle udělat jeden test této "lowend" kombinace
18.7.2011 07:47:34   193.179.195.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2011 10:43:03   93.91.240.xxx 82
to je pořád samé: blbá grafika,nic moc efekty a podobně. Co dnešní lidé čekají?

Stejně většina z nás hraje staré pecky, kde o grafiku vůbec nešlo a pro ty, kteří chtějí mít ultra realistickou grafiku doporučuji toto videjko:

http://www.sleduj-online.cz/arma/nejlepsi-3d-hra-vsech-dob.html

;)
18.7.2011 08:10:50   91.127.206.xxx 474
Ktorú hru tie posraté konzoly vlastne nesprasili??
18.7.2011 08:34:04   114.152.97.xxx 1216
tady je treba se zamyslet, jestli by vubec tolik her vychazelo, kdyby ty konzole nebyli...
19.7.2011 09:55:24   89.103.110.xxx 100
Nejde o kvantitu ale kvalitu.
30 braků s herním časem do 8 hodin převálcuje jedna pecka s herním časem 200 hodin, u které nebudeš mít pocit promrhaného času a na kterou si za 10 let vzpomeneš.
18.7.2011 08:13:48   78.45.25.xxx 211
ta grafika se da prekousnout v pohode, horsi je ovladani a vubec system hry - tj ten zabijak.
18.7.2011 13:06:05   91.127.206.xxx 81
no to aby si PC hráči kupovali gamepady a zapínali aimbota ak sa chcú niečo zahrať
18.7.2011 08:16:15   78.45.25.xxx 103
IQLogic napsal:
Ktorú hru tie posraté konzoly vlastne nesprasili??


dobrá otázka, pár jich asi bude, ale minimum.
18.7.2011 09:18:30   88.83.169.xxx 263
Omlouvám se za to, že mě tento segment recenzí vůbec nebere a chápu, že každý má jiné zaměření, ale např. poslední recenze monitoru byla zveřejněna XII/2010. Chodím sem míň a míň...
18.7.2011 12:16:53   89.103.110.xxx 123
taky mi to tu začíná připomínat televizní noviny z Novy...
18.7.2011 10:09:42   90.177.175.xxx 180
Nic proti, ale tuhle "hru", která si nezaslouží nosit jméno Dungeon Siege, dělal Obsidian, takže neházejte sr*čky na GPG! Po úžasné jedničce a stále zábavné dvojce vyhodit na trh tohle .. páčky zničily dálší herní sérii. Letos to byl ještě "Fear3" "DA2" už čekám jenom apokalypsu v podobě konzolového Half life 3, teda jestli se ve Valve někdy naučí do tolika počítat.
18.7.2011 12:16:06   89.103.110.xxx 80
Souhlas, ještě tam nezapomeň doplnit blivajz Duke Nukem Forever. Ale zpět k DSIII - série prvních dvou dílů je super RPG, od 3ky jsme čekal další pokračování v tomhle duchu a tajně jsem doufal v otevřenější svět. Místo toho vyplivli graficky příjemnou konzolovku.... Holt manažer má vždycky pravdu a zisky jsou až na prvním místě. Uvidímě jestli další pokračování TES překousne soudobý trend, nebo hráče zklame jako všichni...
18.7.2011 13:29:53   82.142.121.xxx 20
Koudz napsal:
Souhlas, ještě tam nezapomeň doplnit blivajz Duke Nukem Forever. Ale zpět k DSIII - série prvních dvou dílů je super RPG, od 3ky jsme čekal další pokračování v tomhle duchu a tajně jsem doufal v otevřenější svět. Místo toho vyplivli graficky příjemnou konzolovku.... Holt manažer má vždycky pravdu a zisky jsou až na prvním místě. Uvidímě jestli další pokračování TES překousne soudobý trend, nebo hráče zklame jako všichni...


nastesti i kdyby sprasili i TES, kvuli kteremu jsem si koupil novy pc (diky za rady na mistnim foru, tak siroka komunita modderu to zachrani, toho se nebojim..
18.7.2011 13:38:33   83.240.6.xxx 40
Jediný DS který stál za to, byla stará dobrá jednička. Toť můj názor...
18.7.2011 15:07:54   46.13.253.xxx 16
No,že by Dungeon Siege měl skvělou grafiku bych neřekl ale dalo se to hrát,jak to bylo lineární-ta vokurka .Když si vzpomenu jak tam byly bugy,že se člověk u toho nasmál...procházení stromů...ale tehdá to připomínal trochu lepší Diablo...ale grafiku to fakt mělo mizernou.Jinak,pokud dnes podle těch obrázků nastavení grafiky,tak myslím že je to dobře že to půjde hrát i na normálních cenově dostupných PeCek...Tak hurá,nakoupit oslíky a zbírat vše co vymlátíme nebo najdem,hlavně se pak v ńáký okurko nudli nezaseknout
18.7.2011 17:00:12   89.103.110.xxx 30
kamaráde, na oslíky zapomeň. Potahneš max. 1 kamaráda a to ještě bude další z hlavních postav, kterou si NEMUŽEŠ vytvořit svou. Kamera tě bude s*át až do konce hry (především u posledního souboje) a že by sis to zahrál na těžší obtížnost, jak to dohraješ, tak na to zapomeň. Grafika je příjemná a dá se na to koukat, s DS I nesrovnávej, je to už skoro 10 let stará hra panebože, grafika byla soudobá.
18.7.2011 17:02:23   89.103.110.xxx 40
jo a zapoměl jsme ti říct, že oslíky nebudeš potřebovat, protože inventář je v podstatě bezedný a nádherně nase*tivně rozškatulkovanej do kategorií a nesmyslně oddělený rozdělený jakoby na 2, kdy jeden máš na oblíkání a jeden máš sdruženej. *zlatí vykrmení oslíci*
18.7.2011 18:37:21   91.148.7.xxx 92
kingbean napsal:
tady je treba se zamyslet, jestli by vubec tolik her vychazelo, kdyby ty konzole nebyli...

Možno by nebolo toľko hier,ale určite by boli kvalitnejsie.
18.7.2011 20:07:23   90.178.136.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
18.7.2011 22:20:15   91.127.206.xxx 50
pri tých štatistikách sa neberie do úvahy digitálna distribúcia a tá je pre PC hráča ďaleko výhodnejšia ako krabicová ... tie počty sú nepekne skreslené a ľudia potom majú pocit, že medzi PC hráčmi je väčšina warezákov ... konzole sú tiež plné warezu, lenže tam sa im ľahšie počítajú predané kusy keďže sa jedná hlavne o krabicové verzie ...
20.7.2011 15:49:03   91.148.7.xxx 10
Lada-1 napsal:
tak ty mas taky dost A to si myslis, ze by nekdo delal super kvalitni hru aby si ji koupilo 100tis PC gameru za 30Euro a dalsich 15milionu warezaku stahlo

A čé by potom tí vyvojári robili, boli na pracáku? Určite by ale vačšina hier využívala moderné technológie.AAA tituly by boli DX11 Only. Nie ako teraz, samý DX11 prílepok.
21.7.2011 18:02:18   46.13.253.xxx 01
Koudz napsal:
kamaráde, na oslíky zapomeň. Potahneš max. 1 kamaráda a to ještě bude další z hlavních postav, kterou si NEMUŽEŠ vytvořit svou. Kamera tě bude s*át až do konce hry (především u posledního souboje) a že by sis to zahrál na těžší obtížnost, jak to dohraješ, tak na to zapomeň. Grafika je příjemná a dá se na to koukat, s DS I nesrovnávej, je to už skoro 10 let stará hra panebože, grafika byla soudobá.

Jo jasně himalájskej nosič,ten taky vodnese víc než by se zdálo

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

30 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.