Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2010
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Podzim vždy znamená příchod těch nejočekávanějších herních hitů roku. Sem rozhodně patří i pátý díl slavné strategické série Civilization, na který se zaměříme v tomto článku. Hra vás totiž možná překvapí svými vysokými nároky na výkon procesoru i podporou DirectX 11.


Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Na nejnovější díl civilizace se lze dívat z několika úhlů pohledu. Pokud jste se jako fandové počítačových technologií na hru těšili kvůli podpoře DirectX 11, budete zklamáni a potěšeni současně. DirectX 11 efektů zlepšujících vizuální stránku je ve hře poskrovnu, v zásadě jde jen o teselaci, jejíž přínos ještě musíte zkoumat lupou. Velký přínos DirectX 11 je ale v rychlejším běhu některých efektů, podobně jako před rokem v Battleforge budete mít při stejné vizuální kvalitě s DirectX 11 hardwarem větší počet fps (platí pro karty ATI Radeon i NVIDIA GeForce), což rozhodně není špatné a mám-li být upřímný, jde podle mého názoru po dlouhé době o hru, kde je nálepka DirectX 11 na víc než jen na okrasu.

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Co se týče vizuální stránky hry jako takové, na zadek se nejspíš neposadíte. Byť hra nevypadá špatně, už jsme měli možnost vidět i vizuálně lépe zpracované strategie (například Empire: Total War). To platí také o optimalizaci hry. Pokud chcete hrát na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran, měli byste mít v počítači DirectX 11 grafickou kartu minimálně na úrovni ATI Radeon HD 5770/NVIDIA GeForce GTS 450 a ideálně také čtyřjádrový procesor na co možná nejvyšší frekvenci, který hře opravdu výrazně pomůže.

Pokud se naopak bojíte, abyste hru vůbec rozběhli, můžete být v zásadě v klidu. Natavení graficky je ve hře opravdu spousta a pokud je všechny snížíte na minimum, dá se Civilizace V rozběhat i na slabším dvoujdárovém procesoru a dvě až tři generace staré grafické kartě (přičemž rozhodně nemusí jít o dobový highend).

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11 Civilization V — tahová strategie v DirectX 11 Civilization V — tahová strategie v DirectX 11   

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11 Civilization V — tahová strategie v DirectX 11



Tagy: Sid Meiers  Civilization V  Civilizace  test  bechmark  recenze  review  Radeon  GeForce  DirectX 11  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.10.2010 05:35:08   93.91.50.xxx 2485
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.10.2010 05:42:04   85.135.92.xxx 50
Chvilku jsem Civ 5 zkoušel na staré HD3870. Nastavení si nepamatuju, rozlišení 1980x1080, ale FPS nebyl problém. Bylo to nehratelné kvůli neskutečně dlouhému načítání (ani SSD nepomohlo) a strašně dlouhým tahům soupeře. Procesor Intel E8200 @ 3GHz + 4GB RAM. Takže pokud by jste se nudili, máte námět na test
29.10.2010 06:14:59   194.228.245.xxx 6820
Pavel Rothbauer napsal:
V titulku máte "Civilization V", ale o hře nepadlo ani slovo, pořád jen directX, fps, AA... Těm, které tahle hra zajímá, bude úplně jedno na jakém enginu běží, ale jak se změnil herní systém, přehled jednotek a možností ve hře. Příště laskavě podobné články nazvěte třeba "Jak DirectX 11 škáluje v Civilitzaci V", aby hierarchie slov ve větě odpovídala zaměření článku, takhle dokážete člověka leda nas...naštvat.

Tohle neni HERNI magazin..ale magazin o HW. Jestli chces recenzi jdi se juknout jinam
29.10.2010 06:59:01   193.165.148.xxx 4111
Pavel Rothbauer napsal:
V titulku máte "Civilization V", ale o hře nepadlo ani slovo, pořád jen directX, fps, AA... Těm, které tahle hra zajímá, bude úplně jedno na jakém enginu běží, jednotek a možností ve hře. Příště ale jak se změnil herní systém, přehled laskavě podobné články nazvěte třeba "Jak DirectX 11 škáluje v Civilitzaci V", aby hierarchie slov ve větě odpovídala zaměření článku, takhle dokážete člověka leda nas...naštvat.


No ty jsi dost mimo člověče. To je test, jak hra běží, ne co v ní je.
29.10.2010 07:14:45   93.91.50.xxx 2223
i na magazínu o HW by mohli k testované hře říct aspoň pár slov (kromě toho jsem si ráčil všimnout že zde píšou i jiné věci než o HW, vy ne? )
29.10.2010 08:14:02   90.179.70.xxx 273
Mohli, ale není to potřeba. To bych jim fakt nevyčítal. Recenzi si každý najde.
29.10.2010 08:25:06   88.100.122.xxx 232
Tak nevim ty vojáčci nám nějak přerostly. Jestli pak jim nebude ten svět malej
Ale jako po grafický stránce nic moc teda.
A už vůbec tady nechápu ty výkřiky o hře. Kdo hledá recenze na herních webech najde...
29.10.2010 09:00:30   85.135.153.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.10.2010 09:08:22   93.99.63.xxx 100
Aaano a další kolo tesselace a tesselace v praktickém užití. A jako obvykle, nic. Napadlo mě, že by mohla být vidět docela dobře třeba na dělu, když se mu budete koukat do hlavně a budete mít mapu co nejvíc priblýženou. Pokud jí použili ale jenom na terénu....
29.10.2010 10:51:24   89.29.84.xxx 41
Pravidelně si čtu články a recenze na PCT. Měl bych jednu probu, bylo by možné do hodnocení do budoucna pokud vyjde čas, zahrnout i test na nějakém notebooku? Alespoň pro představu jak si hra na NB stojí.
29.10.2010 11:12:25   95.103.107.xxx 54
a zase najvacsi zruti FPS maju minimalny efekt a zase sa ukazalo DX11 pouzitelne len v High ende a tu by som si aj rýpol k tym recenziam kde bol ako +DX11 u ati ked este Nvidia nemala DX11 karty ze to ma absolutne nulovu hodnotu a v praxi su rozdiely minimalne a na danych kartach DX11 ficurky takmer nepouzitelne
29.10.2010 12:05:34   88.102.176.xxx 30
V kapitole 8 vám nejspíše vypadlo slovíčko -
"Rozdíly v rozlišení textur jsou poměrně XXX, nicméně při detailním zkoumání screenů si jich všimnete. Nulový byl však vliv na počet fps."
Jinak pěkný článek.
29.10.2010 16:24:36   85.216.176.xxx 10
nhkg napsal:
Chvilku jsem Civ 5 zkoušel na staré HD3870. Nastavení si nepamatuju, rozlišení 1980x1080, ale FPS nebyl problém. Bylo to nehratelné kvůli neskutečně dlouhému načítání (ani SSD nepomohlo) a strašně dlouhým tahům soupeře. Procesor Intel E8200 @ 3GHz + 4GB RAM. Takže pokud by jste se nudili, máte námět na test


Pridávam sa, v Civ5 nie je problém ani tak FPS ako neskutočne dlhé trvanie ťahov súpera. Hru to nechutne kúskuje a zážitok sa rýchlo vytráca. Kde len súdruhovia od Sida urobili chybu?
29.10.2010 17:30:30   217.66.185.xxx 50
Moooc jsem byl zvědavý, jestli hra dokáže využít potenciál 6jader, a ono v testu žádné není Se kapitola měla správně jmenovat "Vliv frekvence procesoru na hru"
29.10.2010 18:02:58   77.242.80.xxx 54
z tohodle článku sem vydedukoval, že na mém C2D E8400, 3.3GB Ram a GTX 260 by mi Civ 5 měla evidentně chodit tak rychlostí 5 FPS...

kupodivu to tak není, v XP, DX9 nejen, že vypadá naprosto stejně jako tady na těch DX11 screenech, ale v 1600x1200 mám bez vyhlazování na průměrný zoom(takový, v jakém se dá hrát, ne jen rozlížet do dálky případně mžourat na pidižvíky, kteří nejdou označit jak sou malí) mám v klídečku cca 40-45FPS, při max unzoomu to klesne na asi 28, pro tahovou strategii naprosto bezproblémové a o tom, že by AI mělo nějak dlouhé tahy taky nic moc nevím, 4x AA je navíc naprostá zbytečnost v rozlišení 1600x1200 či větším...
30.10.2010 14:15:55   85.216.176.xxx 00
sfusama napsal:
a o tom, že by AI mělo nějak dlouhé tahy taky nic moc nevím


Skús najväčšiu mapu s maximálnym počtom civilizácii. Potom pochopíš... i keď posledným patchom sa to už trochu zlepšilo. Rovnaký problém mala spočiatku i Civ IV.
5.11.2010 07:58:29   62.209.192.xxx 10
rbclass napsal:
Dobra prace,ale nedate tam namiesto q6600 radsej q9xxx ? myslim ze viac ludi ma tuto seriu.vdaka
tak ja jsem pro zanechani Q6600. Tenhle CPU mam od ty doby co zlevnil k 6k CZK a myslim ze plno lidi ho bude mit taky, a jako ukazka vykonu pri taktovani CPU je to vlastne jedno jakej CPU pouzijes. V tom testu jde hlavne o to jestli ti pomuze vyssi takt nebo ne. Jinak pouzitej HW v testech je taky zavislej na tom co maji kluci v redakci k dispozici a zakonite nemuseji mit vsechen dostupnej HW kterej je na trhu ale jsou odkazany co jim sponzori koupi nebo jen na nejakej ten tejden zapujci (tohle bude spis s novinkama jako jsou grafiky apod. ktere urcite neskladuji ale po testech vraceji)
8.11.2010 08:21:50   195.98.131.xxx 30
skoda, ze v teste CPU nie je ziadny od AMD.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.