Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé
Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.12.2009
Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

Rok co rok na Vánoce pro nás Valve chystá nějakou svojí pecku. Minulý rok to byla řežba se zombíky Left 4 Dead, která se mezi hráči překvapivě dobře chytla. Toho společnost samozřejmě ihned využila a trhákem od Valve na Vánoce 2009 se má stát druhý díl Left 4 Dead a my si jej nemohli nechat ujít pro náš HW rozbor.


Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

Pokud jste četli nedávný test Call of Duty Modern Warfare 2, nejspíš nejste z naměřených výsledků překvapeni. Čím nižší jsou totiž nároky hry na výkon grafické karty, tím lépe hra škáluje s procesory, který se jako druhý v pořadí stane limitujícím prvkem. Nicméně se přiznám, že i mne obrovská rozdílnost výsledků překvapila a myslím, že s výkonnějšími kartami by byl rozdíl ještě větší. Ono se ale není moc čemu divit, protože Source engine byl vždy poměrně dost náročný na výkon procesoru. Rozhodně si však všimněte, jak obrovský vliv hraje u Source enginu počet jader. Procesor Core 2 Quad na frekvenci 2,4 GHz svým výkonem o kus překonává Core 2 Duo na 3,6 GHz. To jsem u počítačové hry ještě neviděl. Zároveň však test neberte tak, že si bez Core i7 Left 4 Dead 2 nezahrajete, pouze majitelé výkonných grafických karet a pomalého procesoru budou mít o kus nižší fps, než jsem naměřil já.

Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision

Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

První díl Left 4 Dead je jedním z titulů, kde je 3D efekt nejlepší. Dvojka se tohoto trendu drží a hrát Left 4 Dead 2 ve 3D je excelentní zážitek, který téměř nelze popsat a musí se prožít. Osobně jsem to chtěl z důvodu pracovního vytížení zkusit jen na pár minut, nakonec jsem však u hry musel strávit celou kampaň. Největší dojem na mne udělaly jednak pěstní souboje se zombíky, a pak také rozsévání smrti duálními pistolemi, které vypadá stejně skvěle. Co se týče kompatibility a bugů, není potřeba v detailech vypínat žádné nastavení grafiky. Jediný menší problém jsem měl se čtením chatu hráčů, při němž mne po chvíli začaly bolet oči. Naopak kurzor a celý HUD je ostrý a čitelný bez nejmenších problémů. NVIDIA však zatím (konec listopadu) pro hru oficiálně nevydala profil a je možné, že tuto drobnost opraví (případně šlo o můj individuální problém, protože každému uživateli 3D Vision vyhovuje trochu jinak).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
60 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.