Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 5.3.2009
Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Minulý týden jsme se podívali na výkon grafických karet ve first person hororové střílečce Cryostasis. Tentokrát se zaměříme na novinku z jiného žánru, a to na nový Warhammer 40,000: Dawn of War II. Ten totiž po dlouhé době přináší do světa strategií vynikající vizuální stránku a vyspělý engine. To vše navíc v kombinaci s velmi příjemnými hardwarovými nároky, takže pro vysoké detaily rozhodně nepotřebujete dvoujádrovou grafickou kartu...


Effects Fidelity

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Effect Fidelity ultra (po najetí myší se zobrazí low)

Effects Fidelity mění množství a kvalitu částicových efektů ve hře jako jsou efekty při střelbě. Nižším nastavením si pomůžete u GTX 260 o cca dva snímky za sekundu.

Effects Density

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Effect Density ultra (po najetí myší se zobrazí low)

Effects Density ovlivňuje podobně jako předchozí nastavení kvalitu částicových efektů a snížením kvality si pomůžete zrychlením hry o dva až tři snímky za sekundu.

Rain Detail

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Bohužel se mi v prvních mapách kampaně nepodařilo objevit žádnou mapu s deštěm, takže nemohu říct, co přesně mění toto nastavení.

Soft Particles

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Soft Particles on (po najetí myší se zobrazí off)

Soft Particles by mělo vylepšovat všechny částicové efekty. V praxi jsem si však žádného rozdílu ve vzhledu nevšimnul a ani rozdíl ve výkonu jsem nezjistil.

Maximální x minimální nastavení

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Klikněte pro screen s nejvyššími detaily v původním rozlišení
Klikněte pro screen s nejnižšími detaily v původním rozlišení

Rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry je propastný (doporučuji vidět screenshoty v plné kvalitě), nastavení detailů totiž dohromady mění kvalitu téměř všeho ve hře. Obrovský je také vliv na výkon. Zatímco na nejvyšší nastavení jsem měl s GeForce GTX 260 v rozlišení 1920 × 1200 px při 4× AA a 16× AF "jen" 48 snímků za sekundu, tak snížení všeho na minimum jsem měl 93 fps, což je téměř dvojnásobný nárůst. V kombinaci s dobře optimalizovaným enginem to znamená, že si nový Warhammer zahrajete s téměř libovolnou grafickou kartou podporující Pixel Shader 3.0.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
198 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 91.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.