Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.11.2013
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.


Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Call of Duty: Ghosts má při nejvyšším nastavení poměrně vysoké nároky na výkon grafické karty, řada uživatelů proto bude muset detaily snižovat. Jako obvykle jsem proto změřil vliv jednotlivých nastavení na výkon. Konkrétně jsem k testování použil kartu AMD Radeonem HD 6870 ve Full HD rozlišení.

Image Quality

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Image Quality Extra (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Nastavení Image Quality je svým efektem ekvivalentní se snížením rozlišení. Po jeho snížení se totiž 3D část hry začně vykreslovat v nižším rozlišení, které je následně roztažené na nastavené vyšší. Praktický přínos tohoto nastavení je v tom, že k přepočítání dojde už v počítači a než až na monitoru, který stále vykresluje obraz ve svém nativním rozlišení. Díky tomu zůstane například HUD plně ostrý. Nastavení má obrovský vliv na vzhled hry i výkon, snížení přineslo nárůst z 36 na 115 fps.

Depth of Field

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Depth of Field Yes (po najetí myší se zobrazí No)

Nastavení Depth of Field (hloubka ostrosti) rozmazává obraz v místech, do kterých zrovna nemáte zaostřeno. Rozdíl v grafice je dobře patrný, výkon po snížení vzrostl z 24 na 26 fps.

Screen Space Ambient Occlusion

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Screen Space Ambient Occlusion HBAO+ (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt ambientní okluze přidává stíny do tmavých míst a tím pomáhá zlepšit věrnost grafiky. Rozdíly jsou dobře vidět, výkon po vypnutí efektu poskočil z 27 na 32 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
80 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.