Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
autor: Tomáš Šulc , publikováno 31.7.2013
Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Dota 2 se dočkala vydání plné verze. Nástupce modifikované mapy pro WarCraft III se už během vývoje stal velmi oblíbeným, přinášíme proto test jeho hardwarových nároků. Ty nejsou nijak vysoké a i na nejvyšší nastavení detailů si Dotu 2 zahrají majitelé slabších sestav. Po snížení detailů ji pak rozjedete téměř na čemkoliv.


Render Quality

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Render Quality 100 % (po najetí myší se zobrazí 50 %)

Kvalita renderováná mění rozlišení, ve kterém se vykresluje trojrozměrná část hry. Při nastavení 100 % je to nativní rozlišení, při 50 % je rozlišení jen poloviční.  Pokud budete muset pro plynulý běh snížit rozlišení hry, je vhodnější použít právě nastavení Render Quality. Sníží se totiž jen rozlišení 3D scény, zatímco HUD zůstane ostrý. Na srovnávacích screenshotech je rozdíl dobře vidět. Vliv na výkon má nastavení obrovský. Z 39 fps (100 %) vzrostl na70 fps (50 %).

Ambient Creatures

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Ambient Creatures On (po najetí myší se zobrazí Off)

Rozdílů jsem si při změně nastavení Ambient Creatures nevšimnul, nezměnil se ani výkon.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíly jsou při srovnání nejvyššího a nejnižšího nastavení detailů obrovské. Chybí všechny stíny, nižší rozlišení textur, nižší rozlišení celé hry, chybějící efekty osvětlení atd. Odpovídá tomu však i nárůst výkonu. S AMD Radeonem HD 6670 jsem ve Full HD rozlišení naměřil u obou scén nárůst z 39 na 120 fps. Hodnota 120 fps je přitom strop hry, bez něj by framerate vzrostl ještě výrazně výš.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.