Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
autor: Tomáš Šulc , publikováno 10.4.2012
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Série Ridge Racer dosud vycházela jen pro herní konzole. S pokračováním Unbounded se to mění a série se konečně dostává i na PC. Společně s tím přišla i změna vývojáře a herního enginu. Vizuální stránka je poměrně pěkná a bez vysokých hardwarových nároků, konzolový původ však nezapře — chybí téměř veškerá nastavení.


Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Z grafů testu výkonu jsou patrné dvě věci — Ridge Racer má relativně nízké hardwarové nároky a vestavěný strop pro framerate na šedesáti snímcích za sekundu. Hardwarové nároky bych normálně označil za velmi nízké, Ridge Racer je však specifický případ. Vzhledem k tomu, že hra zcela nepochopitelně nemá možnost jakéhokoliv nastavení detailů, je nutné brát ohled i na starší sestavy a tady si hra nevede nejlépe. Osobně mi Ridge Racer připadal naprosto plynulý až při rychlosti přes čtyřicet snímků za sekundu a této hodnoty rozhodně nedosáhnete s každou grafickou kartou. Máte-li akcelerátor na úrovni AMD Radeon HD 6850 / nVidia GeForce GTX 460 a vyšší, neměli byste mít problém, majitelé slabších karet by ale koupi hry měli dobře zvážit. Třeba s GeForce GTS 450 jsem přes 40 fps nenaměřil ani v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px, podobně si vedl Radeon HD 6670. Hraniční pak bude GeForce GTX 550 Ti a Radeon HD 6770. Majitele slabších karet si plynule zahrají jen v absurdních rozlišeních jako 1024 × 768 px, možná ani tam ne.

Co se týče limitace maximálního frameratu, prohlížet nastavení hry nemá smysl. Jednak téměř žádná nejsou a v tom naprosto okleštěném zbytku nic použitelného nenajdete. Větší naděje jsem vkládal do editace konfiguračních souborů, ani tímto způsobem se mi však limitaci nepodařilo odstranit. To nicméně není zase takový problém, při zmíněných 60 snímcích za sekundu je hra naprosto plynulá a víc stejně velká většina LCD v nativním rozlišení nezobrazí.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
26 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.