Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.10.2010
Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Podzim vždy znamená příchod těch nejočekávanějších herních hitů roku. Sem rozhodně patří i pátý díl slavné strategické série Civilization, na který se zaměříme v tomto článku. Hra vás totiž možná překvapí svými vysokými nároky na výkon procesoru i podporou DirectX 11.


Oficiální požadavky hry

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Minimální požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo / AMD Athlon X2
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 7900 GS / ATI Radeon HD 2600 XT / Intel GMA HD
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Quad / AMD Phenom X4
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 9800 / ATI Radeon HD 4800
OS: Windows Vista / 7

Minimální požadavky hry jako obvykle nejsou velké a stačit by vám měl stroj s dvoujádrovým procesorem, 2 GB paměti a grafickou kartou starou tři generace. To mohu osobně potvrdit, hru jsem mimo jiné zkoušel i na starším notebooku s ořezaným mobilním procesorem Core 2 Duo, 2 GB RAM a grafickou kartou ATI Mobility Radeon HD 3450 a s plynulostí nebyly na nízké detaily v rozlišení 1366 × 768 px problémy.

Doporučené nároky jsou pochopitelně o něco vyšší. Pokud chcete hru hrát co nejvíce plynule, rozhodně doporučuji zmiňovaný čtyřjádrový procesor, přínos více jader je opravdu veliký. Pokud si budete chtít zároveň dopřát i nejvyšší detaily, bude to chtít i o trochu výkonnější kartu, ideálně s podporou DirectX 11. Na těch totiž pátá Civilizace běží výrazně lépe.

Testovací sestava

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 260.89, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.9 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Civilizaci 5 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Hra má hned tři vestavěné benchmarky, k testování jsem tedy použil ty. Konkrétně jsem sáhnul po benchmarku "Late Game View", který ukazuje herní mapu po odehrání cca 300 kol. V něm jsem minutu pomocí programu FRAPS měřil fps. K benchmarku se dostanete tak, že si na ploše uděláte odkaz na spouštěcí soubor hry (CivilizationV_DX11.exe), který spouštíte s parametrem -benchmark lateGameView. K ostatním dvěma benchmarkům se v případě zájmu dostanete parametry -Benchmark Units a -LeaderBenchmark. Tento postup fugnuje jak u krabicové, tak u Steam verze hry.

Nastavení hry

Civilization V — tahová strategie v DirectX 11

Nastavení všech detailů hry bylo maximální v DirectX 10/11 režimu a měřil jsem jak bez, tak se čtyřnásobným vyhlazováním hran, které lze nastavit přímo ve hře a dobře funguje jak na kartách NVIDIA GeForce, tak ATI Radeon.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 23.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.