sapphire-radeon-9000-pro-vs-r8500le-a-geforce3
Hardware Článek Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3) | Kapitola 6

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

21. 11. 2002 00:00 60

Seznam kapitol

1. Úvod, Sapphire Atlantis 9000Pro 2. Jetway Radeon 8500, Sparkle GeForce3 Ti200 3. Přehled vlastností, konfigurace testů 4. 3DMark 2001SE podrobně 5. Aquamark, Codecreatures, GL Excess 6. Unreal Tournament 2003
7. Max Payne, Mercedes-Benz 8. Serious Sam SE, RtCW MP, Quake III 9. Full Scene Anti-Aliasing, Truform 10. Filtrování textur 11. Kvalita obrazu - 2D, 3D 12. Závěr, poděkování

Zajímá vás, jak si nový Radeon 9000 Pro vede proti svému staršímu sourozenci (8500) a jak ve srovnání s také již starší (nicméně stále velice slušnou) GeForce3 Ti200 či 500? Je opravdu úspora ATi na transistorech tak znát? Má Radeon 9000 oproti 8500 něco nového? Jaký je rozdíl v kvalitě obrazu a výkonu při použití anti-aliasingu nebo anisotropního filtrování kupříkladu ve srovnání s GeForce3? To všechno a i něco málo navíc snad najdete na následujících stránkách. Test může být o to zajímavější, že jsem testoval na průměrném hardware, na většině serverů najdete testy s procesory okolo 2GHz.

Reklama

 

Unreal Tournament 2003

DirectX 8 hra

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitem mezi 3D střílečkami je teď UT2003. Tvůrci naštěstí vytvořili velice user-friendly systém pro testování. Máme na výběr mezi jednoduchým spuštěním benchmark.exe a vybráním rozlišení (detaily nastaví za nás, otestuje průlet a zápas botů v mapách Antalus a Asbestos a vrátí průměr) a trošku namáhavějším vytvořením dávkového souboru pro otestování konkrétní mapy. Zvolil jsem první možnost, aby nevznikaly dohady o nastavení v ut2003.ini souboru a správném výběru mapy.

800x600, Flyby, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 94.55 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 97.67 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 98.82 fps

1024x768, Flyby, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 71.02 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 82.72 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 72.20 fps

1280x960, Flyby, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 46.14 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 56.54 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 49.64 fps

V 800x600 jasně první Ti200. S vyšším rozlišením se dostává do čela R8500LE. Díky použitému quad-texturingu je R9000Pro až za Ti200.

800x600, Botmatch, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 36.55 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 37.20 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 32.50 fps

1024x768, Botmatch, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 36.04 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 36.71 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 35.57 fps

1280x960, Botmatch, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 30.07 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 31.50 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 25.46 fps

 V botmatch je grafická karta (obzvlášť v tomto případě) silně limitována procesorem a rychlostí paměti, teprve od 1280x960 se pomocí něj dají srovnávat i grafiky. Pozoruhodné bylo, že GeForce3 měla o dost horší výsledek v 800x600 než v 1024x768 (zvláště, když ve flyby 800x600 dokonce předčila R8500), měření jsem několikrát opakoval se stejným výsledkem.
Každopádně v botmatch jsou oba Radeony hodně vyrovnané (takže s tím využitím multi-texturingu to nebude v samotné hře až tak intenzívní), naopak GeForce3 Ti200 ve vyšším rozlišení prudce ztrácí výkon.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama