Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3) | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zajímá vás, jak si nový Radeon 9000 Pro vede proti svému staršímu sourozenci (8500) a jak ve srovnání s také již starší (nicméně stále velice slušnou) GeForce3 Ti200 či 500? Je opravdu úspora ATi na transistorech tak znát? Má Radeon 9000 oproti 8500 něco nového? Jaký je rozdíl v kvalitě obrazu a výkonu při použití anti-aliasingu nebo anisotropního filtrování kupříkladu ve srovnání s GeForce3? To všechno a i něco málo navíc snad najdete na následujících stránkách. Test může být o to zajímavější, že jsem testoval na průměrném hardware, na většině serverů najdete testy s procesory okolo 2GHz.
Unreal Tournament 2003
DirectX 8 hra
Hitem mezi 3D střílečkami je teď UT2003. Tvůrci naštěstí vytvořili velice user-friendly systém pro testování. Máme na výběr mezi jednoduchým spuštěním benchmark.exe a vybráním rozlišení (detaily nastaví za nás, otestuje průlet a zápas botů v mapách Antalus a Asbestos a vrátí průměr) a trošku namáhavějším vytvořením dávkového souboru pro otestování konkrétní mapy. Zvolil jsem první možnost, aby nevznikaly dohady o nastavení v ut2003.ini souboru a správném výběru mapy.
800x600, Flyby, WinXP
Radeon 9000Pro | 94.55 fps |
Radeon 8500LE | 97.67 fps |
GeForce3 Ti200 | 98.82 fps |
1024x768, Flyby, WinXP
Radeon 9000Pro | 71.02 fps |
Radeon 8500LE | 82.72 fps |
GeForce3 Ti200 | 72.20 fps |
1280x960, Flyby, WinXP
Radeon 9000Pro | 46.14 fps |
Radeon 8500LE | 56.54 fps |
GeForce3 Ti200 | 49.64 fps |
V 800x600 jasně první Ti200. S vyšším rozlišením se dostává do čela R8500LE. Díky použitému quad-texturingu je R9000Pro až za Ti200.
800x600, Botmatch, WinXP
Radeon 9000Pro | 36.55 fps |
Radeon 8500LE | 37.20 fps |
GeForce3 Ti200 | 32.50 fps |
1024x768, Botmatch, WinXP
Radeon 9000Pro | 36.04 fps |
Radeon 8500LE | 36.71 fps |
GeForce3 Ti200 | 35.57 fps |
1280x960, Botmatch, WinXP
Radeon 9000Pro | 30.07 fps |
Radeon 8500LE | 31.50 fps |
GeForce3 Ti200 | 25.46 fps |
V botmatch je grafická karta (obzvlášť v tomto případě) silně limitována procesorem a rychlostí paměti, teprve od 1280x960 se pomocí něj dají srovnávat i grafiky. Pozoruhodné bylo, že GeForce3 měla o dost horší výsledek v 800x600 než v 1024x768 (zvláště, když ve flyby 800x600 dokonce předčila R8500), měření jsem několikrát opakoval se stejným výsledkem.
Každopádně v botmatch jsou oba Radeony hodně vyrovnané (takže s tím využitím multi-texturingu to nebude v samotné hře až tak intenzívní), naopak GeForce3 Ti200 ve vyšším rozlišení prudce ztrácí výkon.