Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3) | Kapitola 10
Seznam kapitol
Zajímá vás, jak si nový Radeon 9000 Pro vede proti svému staršímu sourozenci (8500) a jak ve srovnání s také již starší (nicméně stále velice slušnou) GeForce3 Ti200 či 500? Je opravdu úspora ATi na transistorech tak znát? Má Radeon 9000 oproti 8500 něco nového? Jaký je rozdíl v kvalitě obrazu a výkonu při použití anti-aliasingu nebo anisotropního filtrování kupříkladu ve srovnání s GeForce3? To všechno a i něco málo navíc snad najdete na následujících stránkách. Test může být o to zajímavější, že jsem testoval na průměrném hardware, na většině serverů najdete testy s procesory okolo 2GHz.
Serious Sam SE
The Elephant Atrium
1024x768x32, high detail, WinXP, R8500LE: Win98
Radeon 9000Pro bilinear | 76.4 fps |
Radeon 9000Pro 2x aniso | 73.3 fps -4% |
Radeon 9000Pro 4x aniso | 72.4 fps -5% |
Radeon 9000Pro 8x aniso | 70.6 fps -8% |
Radeon 9000Pro 16x aniso | 67.4 fps -12% |
Radeon 8500LE bilinear | 73.9 fps |
Radeon 8500LE 2x aniso | 73.9 fps -0% |
Radeon 8500LE 4x aniso | 71.6 fps -3% |
Radeon 8500LE 8x aniso | 66.6 fps -10% |
Radeon 8500LE 16x aniso | 60.3 fps -18% |
GeForce3 Ti200 bilinear | 76.6 fps |
GeForce3 Ti200 2x aniso | 68.2 fps -11% |
GeForce3 Ti200 4x aniso | 55.6 fps -27% |
GeForce3 Ti200 8x aniso | 44.6 fps -42% |
GeForce3 Ti200 16x aniso | N/A |
1280x1024x32, high detail, WinXP
Radeon 9000Pro bilinear | 70.8 fps |
Radeon 9000Pro 2x aniso | 65.7 fps -7% |
Radeon 9000Pro 4x aniso | 64.3 fps -9% |
Radeon 9000Pro 8x aniso | 60.1 fps -15% |
Radeon 9000Pro 16x aniso | 54.8 fps -23% |
Radeon 8500LE bilinear | 67.5 fps |
Radeon 8500LE 2x aniso | 66.7 fps -1% |
Radeon 8500LE 4x aniso | 61.3 fps -9% |
Radeon 8500LE 8x aniso | 53.1 fps -21% |
Radeon 8500LE 16x aniso | 46.2 fps -32% |
GeForce3 Ti200 bilinear | 63.9 fps |
GeForce3 Ti200 2x aniso | 50.9 fps -20% |
GeForce3 Ti200 4x aniso | 38.3 fps -40% |
GeForce3 Ti200 8x aniso | 30.3 fps -53% |
GeForce3 Ti200 16x aniso | N/A |
Algoritmus anisotropního filtrování je u Radeonů mnohem rychlejší než u GeForce3. Podle výsledků se zdá, že i Radeon 9000Pro dostal do vínku mírně rychlejší algoritmus (jsou to větší rozdíly, než rozdíly frekvencí, ale možná jen práce driverů) než jeho starší vzor. Radeon 8500LE má sice nejmenší ztrátu fps při dvojnásobném anisotropním filtru, ale s kvalitnějším filtrem prokazuje daleko menší ztráty Radeon 9000Pro, který je tak výkonnostním vítězem tohoto testu. Už tady (i když kvalita obrazu vás čeká už o stranu dále) vás však musím upozornit, že algoritmus od ATi, narozdíl od nVIDIE, nezpracovává všechny polygony.
Max Payne
Final Scene No.1 (VGA-demo)
1024x768x32, high detail, WinXP
Radeon 9000Pro bilinear | 40.54 fps |
Radeon 9000Pro trilinear | 39.51 fps |
Radeon 9000Pro 4x aniso | 39.33 fps |
Radeon 9000Pro 16x aniso | 38.75 fps |
Radeon 8500LE bilinear | 41.15 fps |
Radeon 8500LE trilinear | 35.26 fps |
Radeon 8500LE 4x aniso | 40.50 fps |
Radeon 8500LE 16x aniso | 39.31 fps |
GeForce3 Ti200 bilinear | 40.99 fps |
GeForce3 Ti200 trilinear | 41.76 fps |
GeForce3 Ti200 8x aniso | 41.75 fps |
Tento test se ukázal pro srovnávání výkonů algoritmů filtrování textur jako nepoužitelný. Výsledky jsou dost nesmyslné a pravděpodobně se z nich nedá nic vyvozovat, i když jsem testoval většinou dvakrát. Nevím jestli je na vině hra nebo ovladače, výsledky uvádím jen pro zajímavost (a taky aby bylo jasné, proč jsem mohl u Radeonů v tomto benchmarku klidně použít anisotropní filtrování místo trilineárního, u GeForce3 jsem hodnoty naměřil, až už jsem měl výsledky s trilineárním).