sapphire-radeon-9000-pro-vs-r8500le-a-geforce3
Hardware Článek Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3) | Kapitola 5

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

21. 11. 2002 00:00 60

Seznam kapitol

1. Úvod, Sapphire Atlantis 9000Pro 2. Jetway Radeon 8500, Sparkle GeForce3 Ti200 3. Přehled vlastností, konfigurace testů 4. 3DMark 2001SE podrobně 5. Aquamark, Codecreatures, GL Excess 6. Unreal Tournament 2003
7. Max Payne, Mercedes-Benz 8. Serious Sam SE, RtCW MP, Quake III 9. Full Scene Anti-Aliasing, Truform 10. Filtrování textur 11. Kvalita obrazu - 2D, 3D 12. Závěr, poděkování

Zajímá vás, jak si nový Radeon 9000 Pro vede proti svému staršímu sourozenci (8500) a jak ve srovnání s také již starší (nicméně stále velice slušnou) GeForce3 Ti200 či 500? Je opravdu úspora ATi na transistorech tak znát? Má Radeon 9000 oproti 8500 něco nového? Jaký je rozdíl v kvalitě obrazu a výkonu při použití anti-aliasingu nebo anisotropního filtrování kupříkladu ve srovnání s GeForce3? To všechno a i něco málo navíc snad najdete na následujících stránkách. Test může být o to zajímavější, že jsem testoval na průměrném hardware, na většině serverů najdete testy s procesory okolo 2GHz.

Reklama

 

Aquamark 2.1 (Aquanox)

DirectX 8

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz

Aquamark je moderní srovnávací test využívající engine ze hry Aquanox. Využívá funkcí z DirectX 8 - především pixel shaderů pro různé efekty okolí jako třeba plankton. Nastavení bylo ponecháno: velikost textur 24MB, pixel shader zapnut (bez něj je výkon nižší), anti-aliasing vypnut.

800x600, 32-bit, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 35.6 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 34.0 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 48.7 fps

1024x768, 32-bit, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 33.4 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 33.2 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 38.2 fps

1280x1024, 32-bit, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 29.8 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 30.5 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 32.1 fps

GeForce3 Ti500 jsem z časových důvodů neotestoval (což se stalo ještě v dalších testech). GeForce3 Ti200 jasně předčila oba Radeony, 9000Pro byl v nižších rozlišeních mírně před 8500LE. Ve 1280x1024, kdy jde nejvíce o výkon grafiky, jsou karty téměř vyrovnané.

Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0

DirectX 8

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz

Velice náročný benchmark, který požaduje 128MB grafické paměti ke korektnímu běhu. Protože testovaný Radeon měl 64MB paměti a s čipsetem i815 víc než 64MB Aperture Size nejde nastavit, berte výsledky s rezervou. Karty se 128MB paměti zde dosahují téměř dvojnásobné výsledky oproti svým 64MB verzím. V benchmarku jsem byl opět limitován výkonem CPU, s odpovídajícím by výsledek byl odhadem o 50% vyšší. Ještě podoktnu, že benchmark je výborným testem stability přetaktovaných pamětí na grafické kartě.

1024x768, 32-bit, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 10.2 fps
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 10.5 fps
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 8.5 fps
GeForce3 Ti500   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 11.9 fps

    Ti500 zde poráží své soupeře, naopak Ti200 díky nízkému taktu je jasně poslední. Z testu je patrné, že Radeony mají rychlejší Pixel Shadery, proto v sekcích, kde převažuje rendering vody, jsou rychlejší, GeForce3 naopak rychleji zobrazuje sekce s trávou, motýli a stromy (demo s podobně vytvořenou trávo vydala nVIDIA spolu s příchodem GF3). Celkově se dá říct, že zatímco Radeony běží všude okolo 10 fps, GeForce3 daleko více kolísá, v travnaté louce běží i s 15 fps, naopak některá místa s vodou sráží fps až na 5 (například výsledek GF3 Ti 200: Grass: 10.8, Water 6.7; Ti500: 14.7, 9.7).

GL Excess 1.1a (XSMark)

OpenGL

Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz

Absolutně syntetický test, který toho má s hrami jen málo společného, nicméně je ukazatelem potenciálního výkonu karty v OpenGL, navíc vrací poměrně spolehlivé výsledky, a tak se pro naše účely docela dobře hodí.

1024x768, 32-bit (default), WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 5300
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 5033
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 4574

1280x1024, 32-bit, WinXP

Radeon 9000Pro   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 4201
Radeon 8500LE   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 4013
GeForce3 Ti200   
Sapphire Radeon 9000 Pro (vs. R8500LE a GeForce3)
i Zdroj: PCTuning.cz
 3649

GL Excess je podle mě téměř přímým odrazem taktů grafických karet, proto Radeon 9000Pro první, Radeon 8500LE druhé místo a Ti200 poslední. Výsledky z jednotlivých testů (fill rate, polygon count a vram) by byly určitě zajímavější, ale poslal jsem je omylem do věčných lovišť spolu s \Program Files na zformátované partition.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama