Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 5
Seznam kapitol
To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.
Část kouzel s nastavením se skrývá v záložce Options / Video / Advanced:
Při prvním spuštění podle použitého grafického jádra systém nastaví výchozí / doporučené hodnoty (Recomended settings) - ty jsou označené hvězdičkou. Můžete se jich držet, i když některé věci jsou nastavené zbytečně nízko...
Model detail
První položkou pokročilého nastavení je "Model detail" - stanoví jak přesně mají mít modely ve hře - kolik plošek (polygonů) mají modely mít. Podívejte se na model kanystru na palivo:
Ještě lépe je to vidět na modelu vznášedla (všimněte si například rychloměru):
Model detail: Low
Model detail: High
Model detail | ||
Základní třída | Střední třída | Vyšší třída graf. karet |
3D Mark 2001: 6000-9000 | 3D Mark 2001: 9000-13000 | 3D Mark 2001: nad 13 000 |
Doporučené geometrické detaily | ||
Nízké (Low) | Vysoké (High) | Vysoké (High) |
Střední (podle výkonu GPU) | ||
Vliv na výkon | ||
malý | velmi malý | žádný |
Ve většině případů je možné nastavit vysoké detaily - stačí když rychlost (interní frekvence) grafického procesor překračuje 320 MHz. V případě Radeonu 9800 Pro i X700 Pro jsme nezjistili žádný významný vliv této položky na výkon (fps).