half-life-2-kvalita-obrazu-vs-3d-akcelerace
Hry Článek Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 5

Kwolek Jirka

Kwolek Jirka

12. 1. 2005 00:00 159

Seznam kapitol

1. Kvalita obrazu vs výkon 2. Typy grafických karet 3. Grafické jádro: DirectX 7/ 8/ 9 4. Procesor, paměť a rozlišení obrazovky 5. Pokročilá nastavení - Model detail
6. Pokročilá nastavení - Texture detail 7. Pokročilá nastavení - Filtering mode 8. Pokročilá nastavení - Antialiasing (AA) 9. Pokročilá nastavení - Stíny, Voda... 10. Závěr

To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.

Reklama

Část kouzel s nastavením se skrývá v záložce Options / Video / Advanced:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Při prvním spuštění podle použitého grafického jádra systém nastaví výchozí / doporučené hodnoty (Recomended settings) - ty jsou označené hvězdičkou. Můžete se jich držet, i když některé věci jsou nastavené zbytečně nízko...

Model detail

První položkou pokročilého nastavení je "Model detail" - stanoví jak přesně mají mít modely ve hře - kolik plošek (polygonů) mají modely mít. Podívejte se na model kanystru na palivo:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Ještě lépe je to vidět na modelu vznášedla (všimněte si například rychloměru):

Model detail: Medium
i Zdroj: PCTuning.cz
Model detail: Medium


Model detail: Low

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Model detail: High

Model detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučené geometrické detaily
Nízké (Low) Vysoké (High) Vysoké (High)
Střední (podle výkonu GPU)    
Vliv na výkon
malý velmi malý žádný

Ve většině případů je možné nastavit vysoké detaily - stačí když rychlost (interní frekvence) grafického procesor překračuje 320 MHz. V případě Radeonu 9800 Pro i X700 Pro jsme nezjistili žádný významný vliv této položky na výkon (fps).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama