half-life-2-kvalita-obrazu-vs-3d-akcelerace
Hry Článek Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 6

Kwolek Jirka

Kwolek Jirka

12. 1. 2005 00:00 159

Seznam kapitol

1. Kvalita obrazu vs výkon 2. Typy grafických karet 3. Grafické jádro: DirectX 7/ 8/ 9 4. Procesor, paměť a rozlišení obrazovky 5. Pokročilá nastavení - Model detail
6. Pokročilá nastavení - Texture detail 7. Pokročilá nastavení - Filtering mode 8. Pokročilá nastavení - Antialiasing (AA) 9. Pokročilá nastavení - Stíny, Voda... 10. Závěr

To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.

Reklama

Nastavení kvality textur má zásadní vliv na kvalitu zobrazení detailů blízkých předmětů - detailní textury (což jsou vlastně "tapety povrchu") vám ve hře umožní téměř číst texty na monitorech v laboratořích, útržky novin na nástěnkách atd...

Posuďte sami výřezy stejného fragmentu obrazu:

Texture detail: Medium (střední detaily textur)
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture detail: Medium (střední detaily textur)


Texture detail: Low (nízké detaily textur)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture detail: High (podrobné textury)

To už je jiná káva! Obecně platí, čím více má karta paměti, tím si můžete dovolit detailnější textury. Pokud vaše karta má 128 nebo 256 MB paměti, můžete ve většině případů nastavit: Texture details: High.

Texture detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučená kvalita textur
Nízká (Low) Vysoká (High) Vysoká (High)
Střední (podle videopaměti) Střední (u karet s 64MB)  
Vliv na výkon
podstatný malý velmi malý

Vliv na výkon je rozdílný pro každou skupinu grafických karet. Slabé grafiky mívají málo videopaměti, případně mají pomalou paměť - to vyžaduje, aby hra používala menší / případně více komprimované textury.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama