Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 6
Seznam kapitol
To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.
Nastavení kvality textur má zásadní vliv na kvalitu zobrazení detailů blízkých předmětů - detailní textury (což jsou vlastně "tapety povrchu") vám ve hře umožní téměř číst texty na monitorech v laboratořích, útržky novin na nástěnkách atd...
Posuďte sami výřezy stejného fragmentu obrazu:
Texture detail: Low (nízké detaily textur)
Texture detail: High (podrobné textury)
To už je jiná káva! Obecně platí, čím více má karta paměti, tím si můžete dovolit detailnější textury. Pokud vaše karta má 128 nebo 256 MB paměti, můžete ve většině případů nastavit: Texture details: High.
Texture detail | ||
Základní třída | Střední třída | Vyšší třída graf. karet |
3D Mark 2001: 6000-9000 | 3D Mark 2001: 9000-13000 | 3D Mark 2001: nad 13 000 |
Doporučená kvalita textur | ||
Nízká (Low) | Vysoká (High) | Vysoká (High) |
Střední (podle videopaměti) | Střední (u karet s 64MB) | |
Vliv na výkon | ||
podstatný | malý | velmi malý |
Vliv na výkon je rozdílný pro každou skupinu grafických karet. Slabé grafiky mívají málo videopaměti, případně mají pomalou paměť - to vyžaduje, aby hra používala menší / případně více komprimované textury.