half-life-2-kvalita-obrazu-vs-3d-akcelerace
Hry Článek Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace | Kapitola 9

Kwolek Jirka

Kwolek Jirka

12. 1. 2005 00:00 159

Seznam kapitol

1. Kvalita obrazu vs výkon 2. Typy grafických karet 3. Grafické jádro: DirectX 7/ 8/ 9 4. Procesor, paměť a rozlišení obrazovky 5. Pokročilá nastavení - Model detail
6. Pokročilá nastavení - Texture detail 7. Pokročilá nastavení - Filtering mode 8. Pokročilá nastavení - Antialiasing (AA) 9. Pokročilá nastavení - Stíny, Voda... 10. Závěr

To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému.

Reklama

Do této kapitoly jsem shrnul ostatní "různá" nastavení:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Water detail

Toto nastavení ovlivňuje počet a míru detailů, které se odrážejí na vodní hladině (platí pro grafické karty DirectX 9):

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Reflect world a Simple reflections se zobrazovaly stejně

Toto nastavení tak trochu klame tělem - nikoho totiž hned nenapadne, že zde něco chybí. Obraz však v ideálním případě má vypadat spíše takto:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Reflect all (zrcadli vše)

Toto nastavení ovlivní pouze "vodní scény" - pokud zrovna nehrajete dynamické scény a máte výkonnou grafickou kartu, můžete nastavit Reflect all.

Shadow detail

Kvalita stínů - zde záleží také na výkonu procesoru. Half Life 2 nemá (naštěstí) tolik stínů jako Doom 3 a tak ve většině případů můžete nastavit podrobné stíny...

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz


Simple shadows vs High shadows

Na méně výkonných sestavách by se mohlo stát, že by ve vypjatých chvílích bylo nutné nastavit jednoduché stíny (například v průběhu boje týmu Gordona Freemana s několika vojáky Combine).

Water detail, Shadow detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Voda - odrazy
Simple reflections Reflect world Reflect world
    Reflect all
Kvalita stínů
Simple High High
Vliv na výkon
znatelný malý malý

Synchronizace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
i Zdroj: PCTuning.cz

Wait for vertical sync - značí synchronizaci obrazu s monitorem. Ve většině případů může být vypnutá (Disabled). Pokud byste pozorovali, že se obraz při prudkém pohybu (otáčení na místě) trhá, pak Vertical sync zapněte...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama