VIP o roce 2009: od přeznačování k DX11 a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz
Zábava Článek VIP o roce 2009: od přeznačování k DX11 a GPGPU

VIP o roce 2009: od přeznačování k DX11 a GPGPU | Kapitola 9

Václav Vlček

Václav Vlček

1. 1. 2010 03:00 16

Seznam kapitol

1. Co a kdo vás čeká? 2. Grafická časová osa 3. Nejlepší produkt roku 4. Nejhorší produkt roku 5. Zajímavosti, inovace a nejlepší trendy
6. Hloupost roku, zklamání a nejhorší trendy 7. Mobilní grafika 8. GPGPU a procesory 9. Článek/interview/web roku 10. Výhled do příštího roku  

Zase jsme o další rok starší a ani ekonomická krize nedokázala zpomalit vývoj technologií. Takže máme zase procesory rychlejší, grafické karty výkonnější a disky o hromadu gigabajtů větší. Co si o uplynulém roce myslí třináct osobností z technických magazínů a diskuzních fór si můžete přečíst v našem ohlédnutí za rokem 2009.

Reklama

Mirek Jahoda: Za IT článek roku považuji praktický průzkum SSD od Ananda Lal Shimpiho: The SSD Relapse: Understanding and Choosing the Best SSD.

V nejlepším rozhovoru tentokrát nebyl podle mě Eric Demers anebo Chris Hook z ATI, nýbrž Jen-Hsun Huang z nVidie. Rozhovor nazvaný Minulost, přítomnost a budoucnost nVidie najdete na středoasijském serveru t-break.

Sympatickým trendem určitě je fakt, že se rozšiřuje výběr kvalitních webů, resp. webů, kde najdete o určitých komponentách vždy vše potřebné v dobré kvalitě: na úložiště je tu TechReport a AnandTech, na chladiče FrostyTech, na cokoli tichého a úsporného SilentPCreview, na grafiky ComputerBase a HardWare.fr, na LCD panely Prad.de a TFTcentral, na procesory Xbit-labs a AnandTech atd.

Jirka Souček: Článkem roku je bezpochyby dílo Igora Staňka (nVidie) s názvem „Baron Prášil v akci“ z 8. června.

„Podle rozhovoru s Richardem Huddym z AMD můžeme očekávat hry s podporou DX11 už tento rok. Co k tomu říci? ... Podle dostupných informací se objeví skutečné DX11 hry až během příštího roku a já bych si spíše vsadil na Q4 2010. Opravdu nevím, jak toho chce Richard dosáhnout se svým mnohem menším teamem, ale hlavně jak chce přesvědčit vývojáře aby předělali takřka hotový engine na DX11.
... přijde mi, že se do vedoucích funkcí v AMD zapojuje čím dál tím více "prášilů" z bývalé ATI a to je opravdu škoda.“


Letos se to s prognózami prostě nevyvedlo. Odhady o vydání DX11 her až příští Vánoce počínaje a prognózami o vydání Fermi letos konče. To ale nVidii nebrání kritice ATi, kritice AMD, kritice Intelu a vydáváním kreslených vtipů na jejich adresy. Každá mince ale má dvě strany...
 
VIP o roce 2009: od přeznačování k DX11 a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Václav "WIFT" Vašek:

Protože články, ani interview moc nesleduji, budu vybírat web roku. Je to jednoduché, ThePirateBay.org. Ne proto, co se tam dá najít. Ne proto, jakým směrem tento web jde, jaké technologie nasazuje/ruší. Vybral jsem jej proto, že The Pirate Bay je u mě pro rok 2009 jednoznačně symbolem boje za svobodný internet. Troufám si tvrdit, že svobodný internet se může za stávajícího trendu stát minulostí a to by bylo hodně, hodně špatně.


 
Jan Kratěna: Ze zahraničních webů se mi asi nejvíc zamlouvají servery Ananda Lal Shimpiho – AnandTech a Hilberta Hagedoorna – The Guru of 3D. Na prvně jmenovaném webu naleznete perfektně zpracované rozbory architektury čipů a nových technologií (např. rozbor DirectX 11) a na druhém si můžete přečíst vyčerpávající recenze grafických karet.
Václav Vlček: Nechci vybírat nějaký konkrétní článek ani se snažit rýpat zbytečně do konkurence. Osobně rád a pravidelně čtu články od Ananda Lal Shimpiho, který už nemusí tvrdě dřít na popularitě svého webu a tak si vybírá jen ta nejzajímavější témata, která dokáže rozebrat opravdu do detailu a vyšťourat spousty informací.
 
David Ježek: Letošní rok byl opět prostý nějakých pořádných rozhovorů, takže zmíním pouze tři, které bych zařadil až jako druhé v pořadí:

- Rozhovor serveru Phoronix s Andy Ritgerem z Nvidia linuxového týmu na téma grafických ovladačů (česky na abclinuxu).
- GDC 2009: keynote lidí z ILM/Lucasfilm - moc to s IT nemá společného, ale já se dobře bavil (pozor, 1,6GB 720p video).
 

Peter Hucík: Už tradične si pochvalu zaslúži môj obľúbenec Tim Sweeney, autor všetkých Unreal Engine. Rozhovor nájdete na servri Gamasutra.


Matej Koleják:

Internetová stránka roku je podľa mňa

PC Games Hardware

, ktorá prešla kompletným „face liftom“ a kvalita recenzií/noviniek sa postupne zvyšovala spolu s ich počtom.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama