navod-jak-otestovat-grafickou-kartu-ve-hrach
Hardware Článek Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách | Kapitola 9

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

2. 12. 2002 00:00 37

Seznam kapitol

1. Obecná pravidla testování ve hrách 2. Unreal Tournament 2003 3. Max Payne 4. Max Payne ... pokračování 5. Mercedes-Benz Truck Racing 6. Quake III Arena
7. DOOM III - Alpha 0.02 8. Star Wars - Jedi Knight II: Jedi Outcast 9. Return to Castle Wolfenstein 10. Serious Sam 11. Další hry a měření s FRAPS v NHL 2003 12. F1 2002 pomocí FRAPS

Čtete někdy různé recenze o grafických kartách a vidíte výsledky testování ze všemožných her a říkáte si: "Jak jen se v té hře testuje, vždyť už ji mám dlouho, ale nepřišel jsem na to, tak rád bych si porovnal své výsledky s těmi z článku.". Nebo to víte, ale nevíte, jak hru nastavit, aby vaše výsledky byly srovnatelné. Také už vás nebaví testovat pouze v syntetických testech (i když snadno ovladatelných) s omezenou vypovídací hodnotou a chcete zjistit reálný výkon vašeho systému? Řešení těchto problémů se vám pokusí nabídnout následující článek a navíc se dozvíte, jak zjistit počet snímků ve hře, která nemá zabudované možnosti spuštění timedema či fps.

Reklama

Velice povedené rozšíření enginu Quake III. Po grafické stránce je oproti původnímu Q3A hodně napřed a přitom se stále ještě rozumně hýbe i na slabších počítačích (i když i tak je téměř 2x náročnější než Quake III). Pro srovnávání grafických karet je novodobý Wolfenstein vhodný spíše od rozlišení 1280x1024 výše.

Stažení timedema a spuštění hry

Ve hře samotné nejsou obsažena žádná dema. Nejčastěji se používá demo checkpoint, jehož autorem je opět Leonidas z 3dcenter.de, anandtech.com používá opět svoje vlastní. Demo checkpoint si můžete stáhnout z PCtuningu nebo ze zdroje na 3dcenter. Obsah ZIP souboru zkopírujte do adresáře \Main\demos. Demo funguje s retail verzí RtCW 1.00, pokud máte vyšší verzi hry, musíte soubor adekvátně přejmenovat (pro 1.03 to je tuším dm_59 místo dm_57, zorientujete se podle chybové hlášky, kterou obdržíte po snaze demo spustit ve hře).
Nyní tedy spusťte hru, resp. její multi-player verzi souborem WolfMP.exe.

Nastavení hry

Pro ty línější z vás, kterým se nechce nic nastavovat, mám připraven wolfconfig_mp.zip, jehož obsahem přepíšete adekvátní konfigurační soubor v adresáři \Main. Pak již nastavíte jen požadované rozlišení a barevnou hloubku.

Po spuštění hry zvolte jako obyčejně položku Options, v části Graphics nastavte rozlišení a barevnou hloubku, další volby podle obrázku:

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz
System/Graphics: 
 GL Extensions ... Yes
 Fullscreen ... Yes
 Lighting ... Light Map (High)
 Geometric Detail ... High
 Character Textures ... High
 General Textures ... High
 Texture Filter ... Trilinear
 Compress Textures ... Yes (pokud chcete testovat bez S3TC pak No)
 Screen Size ... Maximum (úplně vpravo)

Opět (jako u Quake III) si dejte pozor na Texture Detail a Texture Filter, které rády samovolně mění své nastavení. Kvalitu zvuku vyberte High:

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz
System/Sound: 
 Sound Quality ... 22 khz (high)

Důležitým Menu, značně ovlivňujícím výkon je Game Options (Performance), kde vše nastavte, tak jak to vidíte na obrázku, VSYNC ponechte vypnutý:

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz
Options/Performance: 
 Wall Mark Lifetime ... Long
 Ejecting Brass ... High
 Dynamic Lights ... Yes
 Low Quality Sky ... No
 Sync Every Frame ... No
 Corona Dist ... Extreme
 Particles ... Yes

Benchmark

Nyní již následuje spuštění ladící konzole, opět klávesou "~", do ní pak napište:

timedemo 1
demo checkpoint

Pokud se vám nyní spustí demo, je vše v pořádku. Druhou možností je chybová hláška, oznamující, že hra nemůže najít soubor s demem. Všimněte si tedy přípony napsané v tomto upozornění, opusťte hru, soubor (přesněji jeho příponu) správně přejmenujte a opakujte proces spuštění hry a timedema.

Po skončení dema vjeďte opět do konzole, kde vás již očekává údaj o fps.

Poznámka: Pokud chcete zobrazit fps průběžně při hře, použijte konzoli a příkaz

\set cg_drawfps 1

Vypisování fps ukončíte stejným příkazem, ale končícím číslem 0 místo 1.

Další informace o benchmarkování ve Wolfensteinu od tvůrců dema checkpoint:
http://www.3dcenter.de/userbench/rtcw.php

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama