navod-jak-otestovat-grafickou-kartu-ve-hrach
Hardware Článek Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách | Kapitola 4

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

2. 12. 2002 00:00 37

Seznam kapitol

1. Obecná pravidla testování ve hrách 2. Unreal Tournament 2003 3. Max Payne 4. Max Payne ... pokračování 5. Mercedes-Benz Truck Racing 6. Quake III Arena
7. DOOM III - Alpha 0.02 8. Star Wars - Jedi Knight II: Jedi Outcast 9. Return to Castle Wolfenstein 10. Serious Sam 11. Další hry a měření s FRAPS v NHL 2003 12. F1 2002 pomocí FRAPS

Čtete někdy různé recenze o grafických kartách a vidíte výsledky testování ze všemožných her a říkáte si: "Jak jen se v té hře testuje, vždyť už ji mám dlouho, ale nepřišel jsem na to, tak rád bych si porovnal své výsledky s těmi z článku.". Nebo to víte, ale nevíte, jak hru nastavit, aby vaše výsledky byly srovnatelné. Také už vás nebaví testovat pouze v syntetických testech (i když snadno ovladatelných) s omezenou vypovídací hodnotou a chcete zjistit reálný výkon vašeho systému? Řešení těchto problémů se vám pokusí nabídnout následující článek a navíc se dozvíte, jak zjistit počet snímků ve hře, která nemá zabudované možnosti spuštění timedema či fps.

Reklama

 

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

V nabídce jsou tedy 4 různá dema, tak si o nich něco řekněme. První dvě dema mají již v názvu obsaženu nápovědu, kterou část vašeho hardware nejvíce prověří: Final Scene No. 1 je nejnáročnější z nich a také asi nejlépe odráží výkon grafické karty, pokud nebude řečeno jinak, budu jej ve svých testech používat, naopak Final Scene No. 2 běží se všemi rychlejšími grafickými kartami přibližně stejně, pomůžete si výkonnějším procesorem. Server 3dconcept.ch vytvořil Shooting Alex demo, které používá ve svých testech třeba i tomshardware.com. Demo obsahuje však příliš málo akce, a tak je poměrně málo náročné, celkovému obrazu hry tak příliš neodpovídá. Anandtech.com má vlastní Truck Exploding (což je pro zajímavost jediné demo, kde Radeon 8500LE předčí GeForce3 a to dost výrazně, toto demo je podle mě také nejlepším testem výkonného multi-texturingu karty). Srovnejme si tedy náročnost jednotlivých dem na určité sestavě:

Max Payne v1.05 -- 1024x768x32, high detail, trilinear, fsaa off
Celeron 1.33GHz (133MHz FSB, 256KB L2 cache), Radeon 9000 Pro

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Otestování konkrétního dema

Jak už jsem tedy řekl, v dalších článcích se budou objevovat výsledky z Final Scene No. 1, tak si ukažme, jak konkrétně změřit výsledky v tomto demu. Už dříve jsem uvedl, jak ho spustit, tak to nyní učiňte a hned po spuštění, jak uvidíte tuto scénu (na obrázku), stiskněte klávesu F11:

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Asi jste si všimli, že na obrazovce se objevili ladící informace a hlavně hodnota Avg pro průměrný počet snímků za sekundu (nahoře). Nechte demo doběhnout téměř do konce, ve chvíli, kdy uvidíte následující obrazovku a Max Payne řekne: "I released my finger from the trigger", přečtěte hodnotu Avg.

Návod: Jak otestovat grafickou kartu ve hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud vás zajímá, jak změřit avg fps i v dalších demech, odkážu vás na článek http://www.3dcenter.de/artikel/maxpayne_benchmarking/index_e.php3 v anličtině nebo jeho ekvivalent http://www.3dcenter.de/artikel/maxpayne_benchmarking/ v němčině, z nichž jsem také čerpal.

Důležité upozornění

Protože po stisknutí klávesy F11 se hodnota Avg počítá už pořád (i v menu hry), je třeba mezi každým jednotlivým testem spustit hru vždy znovu, jinak obdržíte nesmyslné výsledky.

Pokud je hodnota Min vždy rovna 0.00, tak nezoufejte, je to spíše chyba benchmark-modu. Někdy pomůže vícero spuštění, pokud chcete znát korektní číslo u této položky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama