Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu | Kapitola 8
Seznam kapitol
Borderlands je ve světě počítačových her jedním z taháků letošních vánoc. Hra v téměř všech recenzích exceluje svojí kvalitou a pozadu nezůstává ani její technologická stránka, na kterou se dnes zaměříme. Hra je totiž postavena na velmi oblíbeném enginu Unreal 3, který posouvá opět o kousek dál.
Borderlands je další z řady vynikajících her založených na enginu Unreal 3 se všemi jeho výhodami i nevýhodami. Výhody jsou v tomto případě jasné: aniž byste hru hráli, podle spousty jiných titulů, které již na tomto univerzálním enginu vyšly, se dá snadno odhadnout, jak vám hra pojede. Na Unreal Engine 3 jsou také odladěné ovladače NVIDIE i ATI, takže byste se ve hře neměli setkat s bugy typu vypadávajících textur a podobně. Samotný engine a hra Borderlands však mají i své chyby. Tou hlavní je samozřejmě problematický antialiasing, což se s UT3 enginem táhne od nepaměti. V Borderlands lze AA naštěstí po chvíli ladění zprovoznit, nicméně jeho dopady na výkon jsou doslova drastické, vynucení ovladači natvrdo prostě stojí nějaký ten výkon, snad to zpraví některé budoucí ovladače.
Vcelku překvapivé pro mne byly také celkové nároky hry, což platí zejména o nepoměr mezi grafickými kartami ATI Radeon a NVIDIA GeForce. Na kartách GeForce totiž hra běhá o opravdu značný kus lépe, a pokud jste majitelem Radeonu a hrajete ve vyšších rozlišeních včetně AA, měli byste mít v počítači osazen některý z nejsilnějších modelů. Co také zamrzí je špatně škálující multi GPU. Osobně jsem zkoušel SLI, pro CrossFire však dle ohlasů ze zahraničí platí to stejné.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.