Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 8
Seznam kapitol
První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.
Just Cause 2 je velmi náročnou hrou a je proto pravděpodobné, že mnoho z vás bude muset snižovat detaily. Nastavení je naštěstí poměrně dost a já osobně jsem to vyzkoušel v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA s grafickou kartou NVIDIA GeForce GTX 260 (216 SP).
Texture Detail
Prvním nastavením je rozlišení textur. U něj jsou rozdíly ve vizuální stránce hry celkem značné, ale rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil žádný, v obou případech hra jela 27 fps.
Shadow Quality
Nastavení Shadow Quality při snížení na minimum úplně vypne stíny, čímž hra přijde o velkou část svého kouzla. Rozdíl ve výkonu je opět minimální, zisk byl jen dva snímky za sekundu.
Water Detail (GPU Water Simulation zapnuto)
Nastavení Water Detail závisí na tom, zda máte aktivní GPU Water Simulation. Pokud an, změní se jen barva vody v pozadí a počet fps se nezmění.
Water Detail (GPU Water Simulation vypnuto)
Pokud je GPU Water Simulation vypnuto, sníží se kvalita vody výrazně více, ale o moc víc fps vám to nepřinese, v mém případě to bylo 39/41 fps.