Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 11
Seznam kapitol
První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.
Just Cause 2 je hrou, na kterou se dá dívat ze dvou pohledů. Pokud jste běžný hráč, očekávejte po vizuální stránce skvělý zážitek, který je však vykoupen velkými hardwarovými nároky. Pokud chcete mít "všechno na maximu", potřebujete jednu z nejvýkonnějších grafických karet současnosti. Na druhou stranu ani po snížení detailů nevypadá Just Cause 2 vůbec špatně a nároky třeba na střední detaily už tak krvavé nejsou.
Druhý pohled je technologický nadšenec. Pro něj je podstatné, že Just Cause 2 je vlastně první velkou hrou, která využívá technologie GPGPU, konkrétně NVIDIA CUDA. Díky té si na kartách NVIDIA GeForce můžete dopřát naprosto realistické efekty vody, byť jsou velmi náročné. A nijak perzekuování nejsou ani majitelé karet ATI Radeon. Ti si příslušný efekt prostě nezapnou, ale teoreticky jim to v hraní hry nebrání. Z mého pohledu je to ideální situace.
Tedy když už jsme u těch Radeonů, jednu věc přeci jen zmínit musím. Hra je totiž na těchto kartách neuvěřitelně nestabilní a padá každých několik minut. Problém je buď v buildu hry anebo v ovladačích Catalyst 10.3 (hru jsem zkoušel na třech sestavách s několika Radeony a všude se problém opakoval), takže si Just Cause 2 zatím majitelé těchto karet asi nezahrají. Ale předpokládám, že jak vývojáři, tak AMD už o problému vědí a za pár dní se objeví patch pro hru/hotfix pro ovladače, který tento nepříjemný problém vyřeší.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.