Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 10
Seznam kapitol
První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.
SSAO
Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým Ambient Occlusion je patrný hned na první pohled a také rozdíl ve výkonu je větší než u jiných nastavení, konkrétně čtyři snímky za sekundu.
Point Light Specular
Posledním nastavením je Point Light Specular, které mění kvalitu některých odlesků a nasvícení. Rozdílů jsem si však u srovnávací dvojice screenů nevšiml a také vliv na výkon je nulový.
Maximální x minimální nastavení
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou v zásadě jen čtyři: rozlišení textur, chybějící stíny, ambient occlusion a v případě grafické karty GeForce ještě GPU Water Simulation. Ostatní efekty téměř nemají vliv na výkon i detailnost hry. Nicméně i tato čtyři nastavení udělají v součtu poměrně slušný rozdíl. Konkrétně u naší GeForce GTX 260 to v rozlišení 1680 × 1050 px včetně vyhlazování hran bylo 26/84 fps u první dvojice screenů a 29/89 fps u druhé dvojice. Snižování detailů se tedy rozhodně vyplatí a pokud vám hra nejede na maximální detaily plynule, výrazně si pomůžete.