megatest-vykon-grafickych-karet-podle-pouziteho-cpu
Hardware Článek Megatest: Výkon grafických karet podle použitého CPU

Megatest: Výkon grafických karet podle použitého CPU | Kapitola 3

Stepanek

Stepanek

26. 6. 2003 00:00 98

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Seřazení podle grafických karet - levné karty 3. Střední třída 4. Výkonné karty 5. Kompletní výsledky - 3DMark 03
6. 3DMark 03 - Testy 1 a 4 7. Unreal Tournament 2003 - FlyBy 8. Unreal Tournament 2003 - Botmatch 9. GLExcess 10. Závěr

Dnes vám přinášíme velký test, který srovnává 13 procesorů, 10 grafických karet a porovnává závislost jednoho na druhém. Toto by mělo pomoci při uvažování o nákupu nového železa do počítače, test by měl odhalit zda vám bude stačit nákup pouze nové grafické karty nebo naopak musíte upgradovat procesor. Najdou se ale i tací, pro které bude obojí jediným východiskem k získání dalších fps, které jsou v moderních akčních hrách tolik potřeba.

Reklama

GeForce4 4200

GeForce4
4200


Procesory:
3DMark
03
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
Test1
DX7
1024
x768
1024
x768
1600
x1200
1600
x1200
Test2
DX8
Test3
DX8
Test4
DX9
PShader
2.0
Celeron 1,7 (400) 96 75 26 56 23 10 8 - -
Celeron 2.0 (400) 97 80 29 57 23 10 8 - -
Celeron 2.6 (400) 103 86 32 59 25 11 8 - -
Duron 1300 (200) 103 86 34 59 25 11 8 - -
Pentium 1.7 (533) 108 96 37 63 27 11 8 - -
Athlon 1700+ (266) 108 102 38 64 31 11 9 - -
Pentium 2.0 (533) 112 100 39 64 30 11 9 - -
Athlon 1700 @166 117 107 45 65 31 11 9 - -
Pentium2.66 (533) 120 107 46 65 33 11 9 - -
Athlon 2500+ (333) 119 108 46 65 33 11 9 - -
Athlon 3000+ (333) 121 109 47 66 33 11 9 - -
Pentium 2.8 (800) 122 108 46 66 33 11 9 - -
Pentium 3 (800) 125 109 47 66 33 11 9 - -

3DMark 03

Megatest: Výkon grafických karet podle použitého CPU
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce4 4200 je zástupcem již odcházející generace grafických karet bez podpory DirectX 9.0. Její výkony nejsou nijak závratné, ovšem pro obyčejné hry v rozlišení 1024x768 je dostatečná. Ano, jen dostatečná. Již se najdou náročné hry, pro které tato karta nestačí ani v 1024x768.

Narozdíl od GeForceFX 5200 nebo Radeonu 9200 je tato karta více náročná na použité CPU. Zatím co s Celeronem 1,7 bude UT2003 na hranici hratelnosti. s Pentiem 4 1,7GHz se framerate zvedne o 11fps a při použití v kombinaci s Athlonem 2500+ pak bude rozdíl činit 19fps. A 26 nebo 45fps je již rozdíl, může to také znamenat rozdíl mezi nehratelností a hratelností. Proto nezbývá než doporučit použití výkonnějšího CPU.

GeForce4 4200 je v některých momentech rychlejší i než její novější bratříček, ale tato karta již nemá dobrou perspektivu do budoucna, především kvůli absenci již zmiňovaného DirectX 9.0. Pokud GeForce4 4200 máte, rozhodně nemusíte uvažovat o upgradu na GeForceFX 5600, moc byste si nepomohli. Pokud nemáte, ale uvažujete, radši doporučuji zrovna zakoupit GeForceFX 5600 nebo Radeon 9600Pro.

Radeon 9500

Radeon
9500


Procesory:
3DMark
03
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
Test1
DX7
1024
x768
1024
x768
1600
x1200
1600
x1200
Test2
DX8
Test3
DX8
Test4
DX9
PShader
2.0
Celeron 1,7 (400) 79 90 27 45 27 16 15 20 24
Celeron 2.0 (400) 85 93 29 45 28 16 15 20 24
Celeron 2.6 (400) 98 96 31 46 28 16 16 20 24
Duron 1300 (200) 84 95 34 46 30 16 15 20 24
Pentium 1.7 (533) 97 104 45 46 32 16 16 20 24
Athlon 1700+ (266) 98 104 46 47 33 16 16 20 24
Pentium 2.0 (533) 105 107 49 47 34 16 16 20 24
Athlon 1700 @166 105 107 53 47 34 16 16 20 24
Pentium2.66 (533) 105 107 53 47 35 16 16 20 24
Athlon 2500+ (333) 105 107 52 47 35 16 16 20 24
Athlon 3000+ (333) 108 107 53 47 35 16 16 20 24
Pentium 2.8 (800) 109 109 54 47 35 16 16 20 24
Pentium 3 (800) 108 108 53 47 35 16 16 20 24

3DMark 03

Radeon 9500 je na trhu již delší dobu, ale slouží dobře a mnohými je velmi oblíbený. Bohužel pro kombinaci moderní hry a vysokého rozlišení již tato karta není příliš vhodná. Ale svoji práci pro hraní v rozlišení 1024x768 odvede dobře. I u této grafické karty nelze než doporučit téměř všechny procesory vyjma Celeronů a Duronu, ty jsou příliš slabé a například ve hře UT2003, v Botmatch 1024x768 karta v kombinaci s Celeronem 1,7GHz ztrácí na Pentium 1,7GHz téměř 40%.

GLExcess

GeForce FX 5600

GeForce
FX 5600


Procesory:
3DMark
03
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
Test1
DX7
1024
x768
1024
x768
1600
x1200
1600
x1200
Test2
DX8
Test3
DX8
Test4
DX9
PShader
2.0
Celeron 1,7 (400) 94 87 26 54 25 14 15 13 15
Celeron 2.0 (400) 96 92 29 54 27 14 15 14 15
Celeron 2.6 (400) 102 100 34 54 32 14 15 14 15
Duron 1300 (200) 94 104 41 54 35 14 15 14 15
Pentium 1.7 (533) 108 109 43 54 35 16 15 14 15
Athlon 1700+ (266) 105 119 51 54 38 14 15 14 15
Pentium 2.0 (533) 112 112 50 54 31 16 15 14 15
Athlon 1700 @166 114 120 60 54 39 14 15 14 15
Pentium2.66 (533) 118 120 61 54 39 16 15 14 15
Athlon 2500+ (333) 114 120 65 54 39 17 15 14 15
Athlon 3000+ (333) 116 120 70 55 39 17 15 14 15
Pentium 2.8 (800) 123 120 70 55 39 16 15 14 15
Pentium 3 (800) 120 120 66 55 39 16 15 14 15

3DMark 03

Co je pro většinu karet stejné je nevhodnost v kombinaci s procesorem Celeron, především pokud má nižší takt. Vhodněji se z levnějších jeví procesory Duron nebo Athlon 1700+. Avšak pro dosažení maximálních výsledků s touto kartou je vhodný až procesor Athlon (zde přetaktované XP1700+)  nebo Pentium 2,66GHz.

GLExcess

 

GeForceFX 5600 350MHz jádro / 330MHz paměti

GeForce
FX 5600
(350/330 mem)


Procesory:
3DMark
03
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
Test1
DX7
1024
x768
1024
x768
1600
x1200
1600
x1200
Test2
DX8
Test3
DX8
Test4
DX9
PShader
2.0
Celeron 1,7 (400) 94 85 25 57 25 15 16 15 16
Celeron 2.0 (400) 98 88 29 58 28 15 16 15 17
Celeron 2.6 (400) 108 102 35 60 32 15 16 15 17
Duron 1300 (200) 97 107 41 59 36 15 16 15 17
Pentium 1.7 (533) 107 117 49 60 38 18 16 15 17
Athlon 1700+ (266) 110 120 51 60 41 15 16 15 17
Pentium 2.0 (533) 122 122 53 60 40 18 16 15 17
Athlon 1700 @166 (333) 120 128 61 60 43 15 16 15 17
Pentium2.66 (533) 127 130 62 60 43 18 16 15 17
Athlon 2500+ (333) 121 131 65 60 43 19 16 15 17
Athlon 3000+ (333) 126 131 70 60 43 19 16 15 17
Pentium 2.8 (800) 132 131 70 60 43 18 16 15 17
Pentium 3 (800) 130 131 66 60 43 18 16 15 17

3DMark 03

Přetaktovaná grafická karta GeForceFX 5600 je schopna obstát i ve vyšším rozlišení obstojně. Ve hře Unreal Tournament 2003 je hraní v rozlišení 1024x768 téměř bez problémů, výjimku opět tvoří procesory Celeron. Pro hraní v rozlišení 1600x1200 je již potřeba silný procesor, který by GeForceFX 5600 dostatečně podpořil. Tím procesorem by měl být minimálně Athlon 1700+.

Z grafu 3DMarku 03 je pak vidět, že rozdíl mezi procesory Barton 2500+, Pentium4 2,66GHz, Barton 3000+ a Pentium4 2,8GHz je téměř minimální.

GLExcess

 

Radeon 9600Pro

GeForce
xx


Procesory:
3DMark
03
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
UT2003
FlyBy
UT2003
Botmatch
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
3DMark
03
Test1
DX7
1024
x768
1024
x768
1600
x1200
1600
x1200
Test2
DX8
Test3
DX8
Test4
DX9
PShader
2.0
Celeron 1,7 (400) 86 97 31 52 30 19 17 20 20
Celeron 2.0 (400) 89 98 33 52 32 19 17 20 20
Celeron 2.6 (400) 92 100 35 53 33 19 17 20 20
Duron 1300 (200) 87 106 35 54 33 19 17 20 20
Pentium 1.7 (533) 105 113 40 54 34 19 17 20 20
Athlon 1700+ (266) 99 118 48 54 36 19 17 20 20
Pentium 2.0 (533) 110 118 43 54 35 19 17 20 20
Athlon 1700 @166 (333) 107 125 54 54 41 19 17 20 20
Pentium2.66 (533) 115 126 57 54 40 19 17 20 20
Athlon 2500+ (333) 109 126 57 54 41 19 17 20 20
Athlon 3000+ (333) 111 126 61 54 42 19 17 20 20
Pentium 2.8 (800) 117 127 57 54 40 19 17 20 20
Pentium 3 (800) 118 128 58 54 41 19 17 20 20

3DMark 03

Radeon 9600 Pro podává solidní výkony. Této kartě již výkonově nepomůže zda spolupracuje s přetaktovaným Athlonem 1700+@166 nebo Bartonem 3000+, výsledky jsou téměř shodné. To ukazuje i následující graf, který byl pořízený na základě výsledků z programu GLExcess. Ten je velmi závislý na kombinaci CPU a GPU.

I s procesorem Celeron si můžete zahrát UT2003 v rozlišení 1600x1200, jen občas mohou nastat potíže v podobě menšího zadrhnutí.

GLExcess

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama