GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 9

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama
 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Jedinou hrou s dosud přežívajícím OpenGL enginem je Enemy Territory. Zde je také situace podobná mnoha předešlým hrám. Ve všech nastaveních jednoznačně vede CrossFire, jehož škálování s druhou kartou znamená průměrný nárůst 83,1 procent. SLI si sice nevede špatně, výkon ale škáluje podstatně méně. Nakonec je z toho 62,4 procent. Dopad na výkon s vyhlazováním 8xAA je větší na karty GeForce.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra Tomb Raider Underworld je druhým titulem, kde je CrossFire ovlivněno chybou ovladače. V základních nastaveních bez vyhlazování výkon padá pod úroveň jedné karty jako v Dead Space. To také ovlivnilo negativně průměrný výsledek a CrossFire obdrželo pouze 37,9 procent. V ostatních nastaveních ale výkon škáluje perfektně, a pokud by tomu tak bylo všude, byly by si obě technologie hodně blízko. SLI škáluje náramně a druhá karta dopomohla k 81,5 procentům vyššího výkonu. Vliv na výkon u vyhlazování 8xAA je sice u GeForce trochu vyšší, rozdíly nejsou nijak zásadní.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Engine hry GTA IV je extrémně závislý na výkonu procesoru, a na dobrém managementu grafické paměti. Na Radeonech se hra mnohdy cuká, i když není k podobným chybám důvod a karta má dostatek paměti. Protože je hra ovlivněna CPU, je výsledek hodně podobný. S jakoukoliv výkonnou kartou by to asi dopadlo stejně. Škálování CrossFire je 47 procent a SLI 49,9 procent.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama