GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 5
Seznam kapitol
Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.
Ve hře Far Cry 2 funguje CrossFire i SLI perfektně. V nejnižším nastavení 1920x1200 0xAA je na tom lépe SLI, ve všech dalších nastaveních je škálování podobné na obou stranách. Díky chybě v ovladači se v nejvyšším nastavení CrossFire podivně propadlo, tedy je průměrné skóre horší. Nebýt tohoto zaškobrtnutí, bylo by škálování na obou stranách kolem 90 procent. CrossFire utržilo 64,3 procent a SLI 92,3 procent. Také si všimněte, jak výkonný je nyní režim 8xAA u GeForce, dokonce překonává i Radeon. NVIDIA na tomto aspektu hodně zapracovala a jak uvidíme v mnoha hrách, vyhlazování 8xAA už není doménou karet AMD.
V další hře Left 4 Dead je také škálování výkonu obou systémů perfektní. V některých nastaveních roste výkon lépe u Radeonů, někde u GeForce. Konečný, průměrný výsledek je téměř shodný. CrossFire si odnáší škálování 77,1 procent a konkurenční SLI ještě o kousek lépe s 78,1 procent. Také tady jsou propady s vyhlazováním 8xAA stejné na obou stranách, ani zde nemá už AMD výhodu.
Fallout 3 je limitován procesorem a maximální hranice fps je kolem 85 snímků. Když se podíváme do tabulek, je situace opět hodně vyrovnaná. V některých nastaveních se vede lépe SLI, jinde naopak CrossFire. Průměrný nárůst výkonu s druhou kartou je u Radeonů 32 procent a u GeForce 35,9 procent. V této hře má vyhlazování 8xAA na výkon vyšší dopad u GeForce a Radeony se drží o kousek lépe.