GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu

GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 3

Z. Obermaier

Z. Obermaier

22. 6. 2009 03:00 28

Seznam kapitol

1. Multi-GPU je věčné? 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.

Reklama

Testovací sestava se skládá ze základní desky EVGA X58 Classified. Paměti posloužily 3x2GB Corsair DDR3 2000MHz CL8. Dále jsme k testování použili procesor Core i7 Xeon W3540. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil Corsair HX1000 - 1000W. Ovladače jsou nejnovější dostupné verze.

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Hardware

Procesor Core i7 Xeon W3540 @ 4,0GHz
Paměť   3*2048MB Corsair DDR3 - 21-7-7-7-1T 1900MHz
Základní deska EVGA X58 Classified
Grafická karta Několik modelů
Zdroj Corsair HX1000 - 1000W
Ovladače Catalyst 9.5, GeForce 186.06 WHQL
 

Software

Operační systém

Vista Ultimate 32-bit

Verze DirectX

Microsoft DX9.0c, DX10

Hry jsem otestoval ve značně přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafik. Vzhledem k použitým rozlišením a závěrům našeho testu o vlivu CPU na výkon her, jsou výsledky se staršími plně srovnatelné. Vyšší frekvence CPU se na výsledku znatelně neprojeví. Nastavení bylo: CPU 4000 MHz (190x21), QPI 3415 MHz, unCore 3800 MHz, paměti na 1900 MHz při časování 21-7-7-7-1T. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows Vista Ultimate 32-bit.

Testovací hry

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Pod DirectX 9.0 jsem testoval: Fallout 3, Dead Space, Brothers In Arms, Race Driver GRID, Half Life 2 Episode Two, Call Of Duty 4, Call Of Duty 5, Mass Effect, Left 4 Dead, GTA IV, Tomb Raider Underworld, Mirrors Edge, Sacred 2. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Crysis Warhead, STALKER Clear Sky, Far Cry 2, Bioshock, World In Conflict, Devil May Cry 4, Company Of Heroes, Unreal Tournament 3, Tom Clancys HAWX. Jediná OpenGL hra je Enemy Territory.

Ovladače

 GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Zkoušel jsem v několika hrách poslední oficiální verzi GeForce 185.85, ale také 186.18 a nezaznamenal jsem žádné rozdíly ve výkonu. Nakonec jsem většinu testů provedl s poslední WHQL verzí GeForce 186.18, která fungovala příkladně ve všech hrách a testech. Použitý ovladač vidíte na obrázku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama