GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 12
Seznam kapitol
Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.
Hra Sacred 2 připomíná staré dobré Diablo a s podporou PhysX (a výkonnou GeForce) jde o vizuálně pěknou podívanou. Jedná se náročnou hru, kde vám ledajaká karta stačit nebude. Nárůst výkonu s druhou kartou je patrný na obou stranách, CrossFire dosáhlo navýšení o 55,6 procent. SLI je na tom kousek lépe s 69,2 procenty výkonu navíc.
Poslední hru Tom Clancys HAWX jsem také testoval se zapnutým DX10.1 rozšířením (jen Radeony). Se staršími drivery byla tato hra pro GeForce tragédií, dnes tomu tak už není. I když je škálování výkonu Radeonů vyšší, mají obě řešení podobné hodnoty fps. CrossFire dosahuje škálování skvělých 96,8 procent a SLI se musí smířit s hodnotou 71 procent. Dopad vyhlazování 8xAA je vyšší na GeForce, rozdíly proti Radeonům ale nejsou nijak extrémní.
Už v minulém testu jsem si všiml, že procentuální navýšení výkonu 3DMark Vantage s druhou kartou, zhruba odpovídá naměřenému celkovému průměru. Nám vyšlo škálování CrossFire 66,9 procent a hodnota v 3DMark Vantage je 65,3 procent. Stejné je to i u SLI, které v benchmarku dosáhlo efektivity 70,9 procent a z našich měření si odnáší nárůst 72,6 procent. Když jsem dávno tvrdil, že 3DMark Vantage odráží výkon grafik napříč hrami velmi věrně, mnozí nevěřili, je tomu ale tak. Tento poslední benchmark je v měření grafik nejobjektivnější a nejrealističtější v celé historii grafických testů. Pokud bude karta rychlejší v něm (za srovnatelných CPU podmínek), máte jistotu, že tomu tak bude u v reálu.