geforce-fx-a-forceware-na-pet-zpusobu
Hardware Článek GeForce FX a ForceWare na pět způsobů

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů | Kapitola 4

Souček Jiří

Souček Jiří

9. 11. 2004 00:00 50

Seznam kapitol

1. Použité verze vs. WHQL 2. 3DMarky 3. Ostatní benchmarky a syntetické testy 4. Herní testy - Direct 3D, OpenGL 5. Kvalita obrazu, Závěr

V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.

Reklama

Unreal Tournament 2004

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Barevně: bez FSAA / tmavě: s FSAA + AF. Ovladače 65.73 nedokázaly test dokončit.

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vylepšená podpora pro stencil buffer je pozorovatelná i v praxi (+6-7%) 

Dungeon Siege

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Painkiller

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Přestože na GF6 docházelo k nárůstu výkonu při FSAA s ovladači 66.81, je situace na GF-FX trošku odlišná.  70.40 a 65.73 poskytují o 7-8% lepší výsledek.

Painkiller - test 2

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Přes limitaci CPU jsou i v druhém testu výsledky obdobné. Staré 61.77 jsou pro použití AntiAliasingu velmi nevhodné.

FarCry

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

 
GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vzkaz pro nejmenovaného čtenáře, který se stále v diskuzích ptá, proč nepoužíváme patch 1.3: Protože způsobuje více chyb, než jich řeší. Doporučuji přečíst oficiální specifikace ("Users with ATI Catalyst 4.9 drivers may experience some graphical anomalies when lighting quality is set to high.", "Non NV40 nVdia graphics cards display a water reflection bug when water details are set to Ultra High"), popř. reakce hráčů na diskusních fórech. Možná by neškodilo pár ukázek od různých uživatelů: , nebo z , kteří s patchem 1.1 podobné problémy neměli. Rozhodně není dobré za každou cenu instalovat update, s kterým jsou problémy. Už bylo mnohokrát dokázáno, že novější neznamená lepší. Patch 1.3 přijde na řadu pouze pokud s ním nové ovladače budou počítat a vymizí artefakty, kterými 1.1 netrpěl.

Zajímaly by mě názory ostatních uživatelů ohledně p1.1 vs. p1.3...

Herní testy - OpenGL

Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze RtCW: ET
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Quake III engine, multi-texturing
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit
Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli „~“ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Propad necelých 10% zaznamenaly nejstarší testované ovladače. Při vyšším rozlišení jsou už výsledky srovnatelné:

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Serious Sam - The Second Encounter

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 1.07
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures
Nastavení 32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral
Návod jak testovat http://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách")

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Doom III

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze  
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis Cube Maps, 
Nastavení 800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high
Návod jak testovat [ctrl]+[alt]+[~]
com_preloadDemos 1[enter]
timedemo demo1.demo[enter]

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Doom III nijak z nových ovladačů neprofituje, alespoň při nižším rozlišení a kvalitě.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama