GeForce FX a ForceWare na pět způsobů | Kapitola 4
Seznam kapitol
V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.
Unreal Tournament 2004
Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Barevně: bez FSAA / tmavě: s FSAA + AF. Ovladače 65.73 nedokázaly test dokončit.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
Verze | X2 Rolling Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | stencil shadows, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on |
Stažení benchmarku | http://www.egosoft.com |
Návod jak testovat | X2-demo.exe, další nastavení výše |
Vylepšená podpora pro stencil buffer je pozorovatelná i v praxi (+6-7%)
Dungeon Siege
Verze | Dungeon Siege |
Rozhraní | DirectX 7 |
Heslovitý popis | T&L, HSR |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x |
Návod jak testovat | Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme |
Painkiller
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!! |
Přestože na GF6 docházelo k nárůstu výkonu při FSAA s ovladači 66.81, je situace na GF-FX trošku odlišná. 70.40 a 65.73 poskytují o 7-8% lepší výsledek.
Painkiller - test 2
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3 |
Přes limitaci CPU jsou i v druhém testu výsledky obdobné. Staré 61.77 jsou pro použití AntiAliasingu velmi nevhodné.
FarCry
Verze | FarCry 1.1 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |
Vzkaz pro nejmenovaného čtenáře, který se stále v diskuzích ptá, proč nepoužíváme patch 1.3: Protože způsobuje více chyb, než jich řeší. Doporučuji přečíst oficiální specifikace ("Users with ATI Catalyst 4.9 drivers may experience some graphical anomalies when lighting quality is set to high.", "Non NV40 nVdia graphics cards display a water reflection bug when water details are set to Ultra High"), popř. reakce hráčů na diskusních fórech. Možná by neškodilo pár ukázek od různých uživatelů: , nebo z , kteří s patchem 1.1 podobné problémy neměli. Rozhodně není dobré za každou cenu instalovat update, s kterým jsou problémy. Už bylo mnohokrát dokázáno, že novější neznamená lepší. Patch 1.3 přijde na řadu pouze pokud s ním nové ovladače budou počítat a vymizí artefakty, kterými 1.1 netrpěl.
Zajímaly by mě názory ostatních uživatelů ohledně p1.1 vs. p1.3...
Herní testy - OpenGL
Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory
Verze | RtCW: ET |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Quake III engine, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit Max Details (high), timedemo 1, demo pctradar |
Návod jak testovat | Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli ~ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps |
Propad necelých 10% zaznamenaly nejstarší testované ovladače. Při vyšším rozlišení jsou už výsledky srovnatelné:
Serious Sam - The Second Encounter
Verze | 1.07 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 32bit_HQ++ script, 1280x1024x32bit / +AA 4x & AF 8x, Grand Cathedral |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz ("Jak otestovat grafickou kartu ve hrách") |
Doom III
Verze | |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, |
Nastavení | 800*600 ~ low, 1024*768 ~ middle, 1280*1024 ~ high |
Návod jak testovat | [ctrl]+[alt]+[~] com_preloadDemos 1[enter] timedemo demo1.demo[enter] |
Doom III nijak z nových ovladačů neprofituje, alespoň při nižším rozlišení a kvalitě.