geforce-fx-a-forceware-na-pet-zpusobu
Hardware Článek GeForce FX a ForceWare na pět způsobů

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů | Kapitola 3

Souček Jiří

Souček Jiří

9. 11. 2004 00:00 50

Seznam kapitol

1. Použité verze vs. WHQL 2. 3DMarky 3. Ostatní benchmarky a syntetické testy 4. Herní testy - Direct 3D, OpenGL 5. Kvalita obrazu, Závěr

V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.

Reklama

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 
GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

"Nezávislé" 1.1 pixel a vertex shadery prezentují vyrovnané výsledky.

CodeCreatures Benchmark Pro

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo pamět grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Aquamark 3

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

70.40 mají o pár bodů více, ale také používají o pár textur méně :-) (předposlední kapitola)

PowerVR D3D TempleMark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

PowerVR D3D FableMark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Novější verze ovladačů výrazně zefektivňují použití stencill-bufferu

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

   

OpenGL Stars

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

  

OpenGL Stars podal asi nejzajímavější výsledek. Nelze čekat, že by přímo pro tuto aplikaci byly ovladače jakkoli přizpůsobeny; výsledek pravděpodobně odráží zoptimalizovanou práci se sběrnicí, na kterou je test citlivý.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama