geforce-fx-a-forceware-na-pet-zpusobu
Hardware Článek GeForce FX a ForceWare na pět způsobů

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů | Kapitola 2

Souček Jiří

Souček Jiří

9. 11. 2004 00:00 50

Seznam kapitol

1. Použité verze vs. WHQL 2. 3DMarky 3. Ostatní benchmarky a syntetické testy 4. Herní testy - Direct 3D, OpenGL 5. Kvalita obrazu, Závěr

V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.

Reklama

3DMark 2001 SE

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Rozdíl - nulový. Nelze ani čekat, že by dnešní ovladače byly jakkoli optimalizovány pro DX7 test (6 testů DX7 a jeden DX 8.0).

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

DX7 testy jsou skutečně bez rozdílu, podívejme na DX8.0 nature:

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Necelá dvě procenta náskoku nejstarších 61.77 jsou těsně za hranicí chyby měření. Viditelný rozdíl to ale není :-)

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Na rozdíl od GF 6800 zde fillrate odpovídá. Opět beze změn.

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Náskok necelých dvaceti (cca 18) procent u ovladačů 66.81 znamená jeden z větších výkonnostních rozdílů zaznamenaných v dnešním testu (nové hry typu Doom3 ale EMBM nevyužívají; takže pro ně těchto 18% přínosem není)

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

2% "náskok" v Nature testu FW 61.77 pravděpodobně vychází z obdobně mizivého náskoku v ps1.1, kterým je modelována hladina jezera. Mnohem zajímavější je však:

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

+16% výkonu s novými 70.40 je slušný rozdíl, ovšem více her používá starší ps 1.1 (kvůli výkonu a kompatibilitě)

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2003

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Přechod k novějším ovladačům znamená pomalý, ale jistý pokles výkonu. Alespoň tak prezentuje celkovou situaci 3D Mark 2003.

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Nulový rozdíl v DX7? Nic nového pod sluncem...

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve všech třech testech se nejlépe jeví nejstarší testované ovladače - oficiální FW61.77:

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

-8% výkonu s 70.40 nevypadá dobře. Podá i 3D Mark 2005 podobný výsledek?

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2005

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Verze 3DMark 2005, patch 1.10
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
Nastavení Default
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

+3% pro trojici nových driverů

3DMark 2005 - Canyon Flight

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2005 - Return to Proxycon

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2005 - FireFly Forest

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2005 - Syntetické

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Oproti 2003 verzi je výsledek opačný. To my mohlo znamenat konec optimalizacím pro 2003. V průměru (2003+2005) podává nejvyšší výkon PS2.0 verze 66.81.

GeForce FX a ForceWare na pět způsobů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama