GeForce FX a ForceWare na pět způsobů | Kapitola 2
Seznam kapitol
V recenzi ovladačů pro GeForce 6800 jsem slíbil připravit podobný test ForceWare pro GeForce FX. Jaké výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými verzemi jsou, se můžete dočíst v dnešním článku.
3DMark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, built 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/ |
Rozdíl - nulový. Nelze ani čekat, že by dnešní ovladače byly jakkoli optimalizovány pro DX7 test (6 testů DX7 a jeden DX 8.0).
DX7 testy jsou skutečně bez rozdílu, podívejme na DX8.0 nature:
Necelá dvě procenta náskoku nejstarších 61.77 jsou těsně za hranicí chyby měření. Viditelný rozdíl to ale není :-)
Na rozdíl od GF 6800 zde fillrate odpovídá. Opět beze změn.
Náskok necelých dvaceti (cca 18) procent u ovladačů 66.81 znamená jeden z větších výkonnostních rozdílů zaznamenaných v dnešním testu (nové hry typu Doom3 ale EMBM nevyužívají; takže pro ně těchto 18% přínosem není)
2% "náskok" v Nature testu FW 61.77 pravděpodobně vychází z obdobně mizivého náskoku v ps1.1, kterým je modelována hladina jezera. Mnohem zajímavější je však:
+16% výkonu s novými 70.40 je slušný rozdíl, ovšem více her používá starší ps 1.1 (kvůli výkonu a kompatibilitě)
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Přechod k novějším ovladačům znamená pomalý, ale jistý pokles výkonu. Alespoň tak prezentuje celkovou situaci 3D Mark 2003.
Nulový rozdíl v DX7? Nic nového pod sluncem...
Ve všech třech testech se nejlépe jeví nejstarší testované ovladače - oficiální FW61.77:
-8% výkonu s 70.40 nevypadá dobře. Podá i 3D Mark 2005 podobný výsledek?
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
+3% pro trojici nových driverů
3DMark 2005 - Canyon Flight
3DMark 2005 - Return to Proxycon
3DMark 2005 - FireFly Forest
3DMark 2005 - Syntetické
Oproti 2003 verzi je výsledek opačný. To my mohlo znamenat konec optimalizacím pro 2003. V průměru (2003+2005) podává nejvyšší výkon PS2.0 verze 66.81.