Asus P4S8X - SiS648 pro Pentia 4 se představuje | Kapitola 5
Seznam kapitol
Když se mi do rukou dostal nový Asus se čipovou sadou SiS648, nevěděl jsem, co mám očekávat. Přeci jenom, pověst praví, že k Intel procesoru patří Intel čipová sada. O těch ostatních se traduje, že to nejsou zcela ideální kombinace a mohou způsobovat problémy. A nebo ne?
Komprese dat pomocí ACE. Výsledek stejný jako u 3DMarku. Paměti s malou latencí (333A a 266A) jasně vedou, RDRAMy končí na posledním místě.
Situace se opět opakuje při kompilaci zdrojového kódu ve Visual C++ 6.
SuperPI byl vždy značně závislý na propustnosti pamětí. RDRAMy vítězí, o první místo se ale musí dělit s DDR333A.
Ve SPECviewperf je situace značně promíchaná. Vedou DDR333A a SiS648 následované pamětmi 333B. RDRAMy se umísťují mezi 333B a 266A. Rozdíly jsou ale zanedbatelné.
Stejně jako ve SPECviewperf jsou při kompresi do DivX 5.02 rozdíly zcela zanedbatelné. Rychlost ovlivňuje především výkon procesoru, nikoliv pamětí.
Jedinou hrou v přehledu je Return to Castle Wolfenstein. SiS648 je zde opravdu překvapením, protože RDRAMy překonává na celé čáře. A to i přesto, že teoretická propustnost DDR266A je pouze 66 procent teoretické propustnosti u PC800 RDRAM.