asus-ax-800xt-ati-radeon-x800-xt-platinum
Hardware Článek Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum | Kapitola 4

Souček Jiří

Souček Jiří

13. 8. 2004 00:00 52

Seznam kapitol

1. ATi Radeon X800 XT 2. Asus AX 800XT 3. Vlastnosti karty, kvalita zobrazení 4. Testovací sestava + syntetické testy 5. Herní testy  6. Výkon po přetaktování, závěr

Po představení hi-endu společnosti nVidia v podobě GeForce 6800 Ultra nabízíme recenzi "konkurenčního zboží". Nejvyšší model od společnosti ATi - Radeon X800 XT Platinum Edition v provedení společnosti Asus. Tedy nejvýkonnější hardware, jaký společnost ATi nabízí. Nebyl by to ale Asus, aby nepřidal něco navíc...

Reklama

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+
  Chladič CPU   Gigabyte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek 
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP1

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.77
ATi Catalyst 4.7

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE build 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.2
FarCry
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Thread
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege

Benchmarky a syntetické

testy

Než přistoupím k samotným výsledkům, chtěl bych oznámit, že v příštích testech se již setkáte s dvěma dalšími výsledky. Tím prvním bude (co jiného než) Doom III a druhým bude nový benchmark hry Painkiller. U té ještě zůstanu: Standardní benchmark se spouští zadáním příkazu "benchmark c5l1" do konzole. Je nutno mít min. verzi 1.15. S každou další verzí se ale průběh benchmarku měnil a není možné výsledky různých verzí vzájemně srovnávat. Dovolím si malou demonstraci (na kartě R9800PRO, Athlon XP 200*10,5, nForce2). Test proběhl na maximální detaily při 1280*960:

  min. FPS prům. FPS
 patch 1.15 29,0 89,4
 patch 1.2 29,0 82,8
 patch 1.3 3,7 82,6
 patch 1.31 3,4 82,7

Patch 1.3 konečně deaktivoval hranici 29 FPS, která znemožňovala dosáhnout relevantních výsledků na pomalejších strojích. Zároveň ale přinesla i další benchmark, který již není jen "fly-by" poloprázdným levelem, ale obsahuje i více monster a efektů, takže je výrazně bližší reálné situaci. Od příště nebudou chybět výsledky tohoto testu.

Přejděme k výsledkům:

ATi: červeně
nVidia: zeleně
Testovaný X800XT světleji

3DMark 2001 SE

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2001 SE, build 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2003

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

CodeCreatures Benchmark Pro

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Vertex Shader  - MATROX SharkMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Aquamark 3

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Aquamark standardně běží s AF 4x. Přistoupil jsem ke dvojímu měření, defaultní výsledky jsou barevně, s force AF 4x (quality) tmavě. Všimněte si, že 6800 je na tom podobně jako Radeony (nikoli jako původní FX )

PowerVR D3D TempleMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Envitonment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark
Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

    

PowerVR D3D FableMark

Asus AX 800XT: ATi Radeon X800 XT Platinum
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

 

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

  

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

OpenGL Stars

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

  

Jako VillageMark katapultuje X800, tak OGL Stars vyzdvihují 6800.

Shaders

Jsem docela zvědavý na syntetické benchmarky, které budou využívat 3.0 shaderů. (I když grafy budou chudší o výsledky Radeonů)

Fillrate

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama