3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Možná jste už o této utilitce slyšeli, možná ji už používáte, ale možná o ní slyšíte poprvé a to by při její užitečnosti byla určitě škoda! V článku se pokusím tak trochu spojit recenzi s návodem, takže i ti z vás, kteří program znají, ale nenaučili se ho ještě používat, zde jistě najdou mnoho zajímavého. Hlavně pro vlastníky karet ze série Voodoo či KYRO je tento program doslova nutností, chtějí-li alespoň spustit moderní hry. Stejně tak i vlastníkům starších GeForce anebo Radeonů bez podpory Pixel Shaderů se bude jistě hodit, ale má i mnoho zajímavých funkcí pro majitele těch nejmodernějších 3D akcelerátorů anebo pro ty, co je hlouběji zajímá dnešní počítačová 3D grafika anebo chtějí ladit a měřit výkon.
Ostatní funkce 3DA neproberu již příkladem - vydalo by to tak na stostránkový článek a jak se program používá už je asi všem z předchozího jasné - ale pouze stručným výčtem. Více se o nich dozvíte v mnou přeložené nápovědě, již jsem odkazoval na začátku článku.
- DirectX 8.1 a 9.0
- Výkon
- Vypnutí textur
- Vypnutí renderingu
- Vynucení SW TnL
- Vypnutí přepínačů stavu
- Logování výkonu
- Počítadla (počítadlo framů, polygonů, ) - po sekundě
- Vynutit malé textury (32x32)
- Vynutit zbuffer
- Vynutit wbuffer
- Vypnout osvětlování
- Vypnout dvoustranný stencil
- Vynutit 16-bit zbuffer (se stencilem i bez)
- Hardwarová omezení (cap bity)
- Emulovat HW TnL
- Emulovat další funkce DX 8.1
- Emulovat pixel shader
- Emulovat bump mapping
- Emulovat počet souč. použitých textur
- Hardwarová omezení
- Emulovat cube mapy
- Emulovat DXT textury
- KYRO zbuffer/stencil oprava
- VOODOO oprava poblikávání
- Hry/dema opravy
- NOLF2 oprava textur
- Gun Metal Demo oprava
- Mafia oprava stínů
- LOTR oprava textur
- Matrox Reef Demo oprava (umožní spustit i na jiné kartě než Matrox Parhelia)
- Pixel a Vertex Shader
- Vynutit max. verzi pixel shaderů x.x
- Vypustit pixel shader verze x.x
- Vynutit pixel shader s nízkou přesností
- Uložit shadery do souboru
- OpenGL
- Logování výkonu Počítadla (fps, polygony, )
- Vynutit malé textury (32x32)
- Vypnutí textur
- Vypnout rendering
- Různé (pro D3D i OGL)
- Vynutit drátový model
- Logování pro ladění (log.out) - připravte si hodně místa na disku
- Vynutit 100Hz Vynutit referenční rasterizaci
- Vynutit úpravu dll
- Odpočítávání pro vypnutí renderingu / přepínačů stavu v sekundách
- Odstranit potrhávání obrazu (stuttering - quality a výkonný mód)
Snad ty z vás, co dosud váhali, jestli si utilitku stáhnou a začnou používat tento výčet dostatečně přesvědčil a každý si našel nějaké funkce, jež se mu budou určitě hodit.