3d-analyze-directx9-na-directx7-karte
Hardware Článek 3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě? | Kapitola 6

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

20. 8. 2003 00:00 43

Seznam kapitol

1. Co je vlastně 3D-Analyze a jak ho stáhnout? 2. První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem 3. První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem - pokračování 4. Spuštění aplikací s vyžadovanou HW TnL jednotkou, pixel shadery apod.
5. Další zajímavé možnosti 3DA 6. Výčet všech funkcí 3D-analyze 7. Zhodnocení

Možná jste už o této utilitce slyšeli, možná ji už používáte, ale možná o ní slyšíte poprvé a to by při její užitečnosti byla určitě škoda! V článku se pokusím tak trochu spojit recenzi s návodem, takže i ti z vás, kteří program znají, ale nenaučili se ho ještě používat, zde jistě najdou mnoho zajímavého. Hlavně pro vlastníky karet ze série Voodoo či KYRO je tento program doslova nutností, chtějí-li alespoň spustit moderní hry. Stejně tak i vlastníkům starších GeForce anebo Radeonů bez podpory Pixel Shaderů se bude jistě hodit, ale má i mnoho zajímavých funkcí pro majitele těch nejmodernějších 3D akcelerátorů anebo pro ty, co je hlouběji zajímá dnešní počítačová 3D grafika anebo chtějí ladit a měřit výkon.

Reklama

Ostatní funkce 3DA neproberu již příkladem - vydalo by to tak na stostránkový článek a jak se program používá už je asi všem z předchozího jasné - ale pouze stručným výčtem. Více se o nich dozvíte v mnou přeložené nápovědě, již jsem odkazoval na začátku článku.

  • DirectX 8.1 a 9.0
    • Výkon
      •  Vypnutí textur
      •  Vypnutí renderingu
      •  Vynucení SW TnL
      •  Vypnutí přepínačů stavu
      •  Logování výkonu
      •  Počítadla (počítadlo framů, polygonů, …) - po sekundě
      •  Vynutit malé textury (32x32)
      •  Vynutit zbuffer
      •  Vynutit wbuffer
      •  Vypnout osvětlování
      •  Vypnout dvoustranný stencil
      •  Vynutit 16-bit zbuffer (se stencilem i bez)
      •  Hardwarová omezení (cap bity)
      •  Emulovat HW TnL
      •  Emulovat další funkce DX 8.1
      •  Emulovat pixel shader
      •  Emulovat bump mapping
      •  Emulovat počet souč. použitých textur
    •  Hardwarová omezení
      •  Emulovat cube mapy
      •  Emulovat DXT textury
      •  KYRO zbuffer/stencil oprava
      •  VOODOO oprava poblikávání
    •  Hry/dema opravy
      •  NOLF2 oprava textur
      •  Gun Metal Demo oprava
      •  Mafia oprava stínů
      •  LOTR oprava textur
      •  Matrox Reef Demo oprava (umožní spustit i na jiné kartě než Matrox Parhelia)
    •  Pixel a Vertex Shader
      •  Vynutit max. verzi pixel shaderů x.x
      •  Vypustit pixel shader verze x.x
      •  Vynutit pixel shader s nízkou přesností
      •  Uložit shadery do souboru
  •  OpenGL
      •  Logování výkonu Počítadla (fps, polygony, …)
      •  Vynutit malé textury (32x32)
      •  Vypnutí textur
      •  Vypnout rendering
  •  Různé (pro D3D i OGL)
      •  Vynutit drátový model
      •  Logování pro ladění (log.out) - připravte si hodně místa na disku
      •  Vynutit 100Hz Vynutit referenční rasterizaci
      •  Vynutit úpravu dll
      •  Odpočítávání pro vypnutí renderingu / přepínačů stavu v sekundách
      •  Odstranit potrhávání obrazu (stuttering - quality a výkonný mód)

Snad ty z vás, co dosud váhali, jestli si utilitku stáhnou a začnou používat tento výčet dostatečně přesvědčil a každý si našel nějaké funkce, jež se mu budou určitě hodit.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama