3d-analyze-directx9-na-directx7-karte
Hardware Článek 3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě? | Kapitola 4

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

20. 8. 2003 00:00 43

Seznam kapitol

1. Co je vlastně 3D-Analyze a jak ho stáhnout? 2. První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem 3. První použití 3DA a 3D aplikace s vypnutým renderingem - pokračování 4. Spuštění aplikací s vyžadovanou HW TnL jednotkou, pixel shadery apod.
5. Další zajímavé možnosti 3DA 6. Výčet všech funkcí 3D-analyze 7. Zhodnocení

Možná jste už o této utilitce slyšeli, možná ji už používáte, ale možná o ní slyšíte poprvé a to by při její užitečnosti byla určitě škoda! V článku se pokusím tak trochu spojit recenzi s návodem, takže i ti z vás, kteří program znají, ale nenaučili se ho ještě používat, zde jistě najdou mnoho zajímavého. Hlavně pro vlastníky karet ze série Voodoo či KYRO je tento program doslova nutností, chtějí-li alespoň spustit moderní hry. Stejně tak i vlastníkům starších GeForce anebo Radeonů bez podpory Pixel Shaderů se bude jistě hodit, ale má i mnoho zajímavých funkcí pro majitele těch nejmodernějších 3D akcelerátorů anebo pro ty, co je hlouběji zajímá dnešní počítačová 3D grafika anebo chtějí ladit a měřit výkon.

Reklama

Již jsme si řekli, které volby je třeba zatrhnout, aby nám i na DX7 kartě proběhly v 3Dmarku testy vyžadující pixel shadery. Pixel shadery nejsou však emulovány (to zatím zůstává jedním z budoucích cílů vývoje 3DA), nejsou prostě renderovány. Takže například Nature může na DX7 kartě vypadat takto:

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
i Zdroj: PCTuning.cz
3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
i Zdroj: PCTuning.cz

Na prvním obrázku můžete vidět část krajiny, kde nejsou použity pixel shadery (jen vertex shader, který je i bez použití 3DA na DX7 kartě spočítán softwarově, Nature používá vertex shader 1.1 a pixel shader 1.0). Kvalita obrazu není tedy nikterak horší než na DX8 akcelerátoru. Na druhém je pak snímek vodní hladiny, která jediná využívá 4 instrukcí z pixel shaderu 1.0. Výsledkem je šedá plocha vypovídající o tom, že na objekt nebyla vůbec nanesena textura (což je výsledek podle očekávání). Co je však důležitější, Nature jsme mohli vůbec spustit, což může být důležité při analogickém postupu hlavně u her, které bychom si třeba jen kvůli vodní hladině nemohli jinak zahrát.

Ukažme si tedy jiný příklad. Hru vyžadující pixel shadery jsem bohužel k dispozici žádnou neměl, postup jsem tedy vyzkoušel na náročném benchmarku Codecreatures Benchmark Pro, jehož engine vyžaduje pixel shadery verze, alespoň 1.1, jak je patrno z chybové hlášky kterou mě program odměnil po pokusu spustit test na mé grafice (DX7):

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
i Zdroj: PCTuning.cz

Spustil jsem tedy 3DA, jako EXE zvolil "Codecreatures Benchmark Pro.exe" a jako cestu k DLL podadresář "\content" (vyberte jakýkoliv soubor z podadresáře). Z voleb jsem zatrhl emulovat pixel shader a benchmark tentokrát již dokázal spustit. Benchmark proběhl, ale opět se nevykreslila vodní hladina, na jejím místě byla viditelná chyba a rybičky visely ve vzduchu :-) :

3D-Analyze: DirectX9 na DirectX7 kartě?
i Zdroj: PCTuning.cz
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama