Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman | Kapitola 8
Seznam kapitol
Již dávno není tajemstvím, že ATi Radeon X800XL je v dnešní době karta, která představuje asi nejlepší volbu do nového počítače s ohledem na poměr ceny a výkonu. Karta nabízí úplně stejné možnosti jako high-end v podobě Radeonu X850XT, ale narozdíl od něj běží na nižších taktovacích frekvencích. Na našem serveru jsme se setkali již s několika kartami ATi Radeon X800XL, ale dnešní kousek je výjimečný svým nestandardních chlazením, které pochází z dílen společnosti Zalman.
Verze | Chronicles of Riddick |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Cube Maps, Soft Shadows, Normal Mapping |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | BenchEmAll |
Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay je hra založená na OpenGL enginu, který je nachlup podobný technologií s enginem hry Doom 3 až na použití per-vertex lighting. Skoro bych věřil tomu, že jako základ tohoto enginu posloužila alfa verze Dooma 3, která unikla společnosti ATi dlouho před vydáním samotné hry.
Bohužel se vyskytl problém s demem programu BenchEmAll, které vykazuje až nepřirozeně nízké výsledky. V praxi je framerate téměř dvojnásobný. Původně jsem uvažoval nad tím, že BenchEmAll spouští toto demo stále chybově se soft-shadows, což byla dobrá úvaha v případě rodiny GeForce 6, která tuto technologii v Riddickovi podporuje (ATi také, ale v ne v COR), ale drasticky redukuje výkon, takže hra je pak stěží hratelná i na GeForce 6800GT. Pokud někdo znáte odpověď na tento problém, tak se prosím vyjádřete v diskuzi.