sapphire-radeon-x800xl-ultimate-s-chladicem-zalman
Hardware Článek Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman

Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman | Kapitola 3

Štefek Petr

Štefek Petr

18. 5. 2005 00:00 38

Seznam kapitol

1. R430: výkon 16 pixel pipelines 2. Specifikace R430 3. Unreal Engine 3 4. Sapphire Radeon X800XL Ultimate - bližší pohled 5. Testovací sestava a syntetické testy 6. Doom 3
7. FarCry 8. Chronicles of Riddick 9. Unreal Tournament 2004 10. Half-Life 2 11. Colin McRae Rally 04 12. Závěr

Již dávno není tajemstvím, že ATi Radeon X800XL je v dnešní době karta, která představuje asi nejlepší volbu do nového počítače s ohledem na poměr ceny a výkonu. Karta nabízí úplně stejné možnosti jako high-end v podobě Radeonu X850XT, ale narozdíl od něj běží na nižších taktovacích frekvencích. Na našem serveru jsme se setkali již s několika kartami ATi Radeon X800XL, ale dnešní kousek je výjimečný svým nestandardních chlazením, které pochází z dílen společnosti Zalman.

Reklama

Podle slov Toma Sweeneyho (šéf vývojového týmu UE 3 a spoluzakladatel společnosti Epic) bude hlavní tíha tohoto nového enginu spočívat na výkonu pixel shaderů, což samozřejmě nestaví vertex shadery do nepodstatné role, ale ani u tohoto typu nových enginu nebude geometrie o mnoho náročnější než v dnešních enginech her Doom 3 nebo Half-Life 2.

Mezi technologické libůstky patří bezesporu virtual displacement mapping nebo dynamic soft shadows se self-shadowing. Samozřejmostí bude rovněž dynamic per-pixel lighting a shadowing, který bude každé scéně dodávat na větší realističnosti. No a abych vás nekrmil pouze pojmy z tohoto nového skvostu, který už jen čeká na novou generaci karet, tak tady mám pár screenshotů z připravovaného Unreal Tournamentu 2007 (převzaty ze serveru Gamespot).

Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon X800XL Ultimate s chladičem Zalman
i Zdroj: PCTuning.cz

Jediný model tohoto enginu bude mít v průměru 5-7000 polygonů, což není mnoho, ale jak dodal na vysvětlenou Sweeney, tak počet polygonů omezili kvůli výkonům dnešních karet, ale není problém dělat modely o mnohem větším počtu polygonů, takže vše bude záležet na dostupném hardware. Celkově z vyjádření tohoto guru Epicu je jasné, že čekají na novou generaci karet jako na smilování boží.

Podle všeho hry na tomto enginu půjdou hrát i na starším hardware jako jsou karty s podporou DirectX 9.0 bez Shader Modelu 3.0, ale výkon nebude nijak slavný. Na karty typu GeForce FX s čipy NV35 můžete ve spojení s tímto enginem zapomenout a totéž se týká karet s čipy ATi RV3x0, které nebudou akceptovatelný výkon pro hraní v jakémkoli rozlišení.

Dobrá zpráva je ovšem to, že engine je od počátku vyvíjen jako 64-bitový, takže ve spojení s příslušným operačním systémem (Windows XP 64-bit nebo Longhorn) si budeme moci vychutnat solidní výkon na Athlonech 64 a některých Pentiích 4 s podporou EM64T. Samotná hra vyjde počátkem roku 2006, takže máme dost času na upgrade našich, pro tuto hru pomalých, grafických subsystémů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama