Je dokonalá fyzika ve hrách nutná?
Na konferenci GPU Technology Jen-Hsun Huang vyzdvihoval důležitost fyziky počítané přes GPU, je to však tak nutná část hraní her?
Reálná fyzika ve hrách je pro mnohé stále důležitější záležitostí a při pořizování grafické karty vyšší třídy se jistě stane podpora výpočtů přes GPU jedním z faktorů, které budou rozhodovat o modelu. Alespoň to tvrdí Jen-Hsun Huang, CEO a spoluzakladatel nVidie. Podle něj vás PhysX natolik vtáhne do hry, že máte pocit, jako by se výbuch, oheň, nebo například havárie odehrály přímo před vámi. Zlepšení herního zážitku například ve hře Batman: Arkham Asylum jistě vidět můžeme, je však tak podstatné?
Do konce příštího roku bude kartu neschopnou akcelerace fyziky PHysX používat pouze hlupák. K čemu je vám taková karta? Věřím, že to je jako mít dnes kartu, která nemá programovatelné shadery a nezvládá GPGPU, mimochodem, k čemu je taková karta už dnes?" prohlásil Jen-Hsun Huang. Dotazu ohledně Ray-Tracingu se však vyhnul, tato metoda renderingu s sebou nese mnoho technických úskalí a reálné podpory se pravděpodobně dočkáme až za dlouho. V součastnosti je tato technologie užívaná jen v profesionální.
První ukázku PhysX jsme mohli vidět v demu distribuovanému s ovladači ForceWare 177.83.
Co vy si myslíte o akceleraci fyziky? Hraje pro vás významnou roli při výběru hardwaru? Má PhysX opravdu tak světlou budoucnost, jak naznačuje CEO nVidie, nebo jde pouze o marketingovou masáž? A je PhysX tou jedinou a správnou cestou, není zde ještě možnost, že by "válku o fyziku" vyhrál třeba Havok od Intelu? A je zde šance, že se probudí ATI Bullet? Na názory jednotlivců jsem i já osobně zvědavý, tak se nestyďte a podělte se v diskuzi...
Podle Expreview