Unreal Engine 5.4 přináší masivní zvýšení výkonu, ale i pár nedostatků
i Zdroj: DigitalFoundry
Novinka Unreal Engine 5.4 přináší masivní zvýšení výkonu, ale i pár nedostatků

Unreal Engine 5.4 přináší masivní zvýšení výkonu, ale i pár nedostatků

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

10. 5. 2024 20:00 28

Třeba takový stutter. Inu, ten bude opraven asi později. Přece nemohou vydat Unreal Engine bez chyb a hned vyparáděný a vycíděný do bezchybného lesku, no ne?

Reklama

Jak už mnohokrát zaznělo, UE nové generace je patrně nejmocnější nástroj pro tvorbu herních světů. V mnoha ukázkách jsme už viděli, kterak na nás útočí téměř fotorealistická grafika. Ale i poslední UE 5.3 měl pořád nějaké problémy, nemluvě o verzi 5.0. Proto jistě přijde vhod video rozbor od DigitalFoundry. V první řadě je adresováno ohromné zvýšení výkonu, což je ukázáno na demu Matrix. Zatímco verze 5.0 dokázala i na silném CPU Ryzen 7800X3D s RTX 4090 vymáčknout sotva 50 snímků a grafika se flákala, nová verze 5.4 už se blíží k 80 snímkům. Důvodem je, že předchozí verze UE vše rvala na jedno vlákno a engine seděl na CPU limitu. To bylo mohutně vylepšeno a engine už konečně dokáže použít víc vláken. Jen tato optimalizace přinesla v průměru 40% výkonu navíc. Ale pozor, mluvíme pouze o průměrných FPS.

Frametime, neboli skutečná plynulost, už tak slavná není. Engine pořád trpí záseky (stutter) při načítání nových dat. A ačkoli je to stonásobně lepší než dřív díky automatické kompilaci shaderů na pozadí, pořád to není ideální a zřejmě by se uplatnily shadery předpočítané. Problém plynulosti je ukázán na hře Fortnite, která i přes masivní podporu Epicu (na hře dělají i inženýři vyvíjející UE) také trpí stutterem. Čili výkon obecně stoupl, ale plynulost je pořád nutno vyladit. Kromě toho se samozřejmě vylepšil i vzhled, ve zkratce je tu víc ray tracing odrazů, vylepšené světlo a technologie Nanite experimentálně aplikovaná i na charaktery (nekonečné geometrické detaily z jakékoli blízkosti). Jsme zvědaví, jak bude asi vypadat Unreal Engine 6. Že by skutečný Matrix?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama