Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů
Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 9.12.2015
Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Just Cause 2 před více než pěti lety přinesl nejen obrovskou herní plochu, ale také velmi pokrokovou grafiku s GPGPU efekty. Pokračuje třetí díl ve stopách svého předchůdce? Poběží vám se sníženými detaily i na slabším hardware? V tomto rozboru se opět podíváme na všechna nastavení a jejich vliv na výkon.


Obrovská mapa s velkými nároky

Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Nový Just Cause 3 byl vyvinut stejnými vývojáři jako předchozí díly – Avalanche Studios. Vydavatelem hry je Square Enix, který koupil vydavatele předchozích dílů – Eidos Interactive. Hra běží opět na vlastním engine, který vývojáři jednoduše nazývají Avalanche Engine. Proti předchozímu dílu byl ale výrazně upraven. Jednou z hlavních změn byl přechod na dnes již všudepřítomný deferred rendering. To umožňuje lepší práci s více světly, ale naopak komplikuje použití vyhlazování MSAA.

Just Cause 3 byl uveden na PC i konzole nové generace – Playstation 4 a XBOX One. Konzolová verze hlavně na XBOX One trpí propady výkonu, a tak se před vydáním PC verze (vyšla o něco později) objevily obavy, jak na tom bude po stránce optimalizace a výkonu. Protože nám ale titéž vývojáři nedávno přinesli skvěle optimalizovanou hru Mad Max, tak jsem očekával, že na tom Just Cause 3 bude podobně.

Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Instalace hry ze Steamu je na pomalejším připojení k internetu na delší chvíli. Hra si řekne o pěkných 50 GB prostoru na vašem disku. To je výrazný skok proti předchozímu dílu, který zabírá přesně desetinu. Díky tomu byla má očekávání ještě větší. Hra se odehrává na přibližně stejně velké mapě jako Just Cause 2 – kolem 1000 km čtverečních. Využitý prosto tudíž logicky musí zabírat výrazně kvalitnejší textury a modely.

První spuštění je velice podobné jako u hry Mad Max. Ještě než se dostanete do menu hry, čeká vás delší načítání samotné. Jakmile si hru v menu nastavíte podle svých požadavků a na kliknete na New Game, hra se rovnou rozjede zmizením menu. To samé vás čeká i při každém dalším spuštění hry. Detaily se dají kdykoliv měnit ve hře, takže tohle řešení funguje dobře.

Hru jsem nejdříve zkoušel a hrál na GTX 980 Ti. Se vším na maximum a v klasickém rozlišení 1920 × 1080 se hra hýbala plynule – vysoko nad 60 fps. Hned první mise jasně ukazuje, o čem zbytek hry bude – ničit, ničit, a zase jen ničit základny a vybavení armády diktátora Sebastiana Di Ravella. Ani při explozích a neskutečném chaosu se GTX 980 Ti nezadýchala a nedostala pod 60 fps. Rezerva na vyšší rozlišení zde tedy rozhodně je.

Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů

GTX 670, která si dobře poradila i s Mad Maxem, už Just Cause 3 tak dobře nevypadala. Největším zabijákem výkonu po chvíli hraní byla její nízká kapacita paměti. Samotný výkon GPU by na hru kupodivu ještě stačil aby běžela kolem 40fps. GTX 670 není doporučená karta, ale minimální, takže to chápu, i když první obrázky ze hry neukázaly kdovíjak světovou grafiku. Problém je, že i na nastavení textur a stínů na Medium hra po chvíli  začala trpět propady výkonu kvůli extrémnímu přetížení PCI-Express (místy i nad 50 %).

Co ale neuvěřitelně kazilo hratelnost od prvních kroků i na GTX 980 Ti, je šíleně úzké zorné pole. Otočení kamery kolem dokola na otevřeném prostoru je na přibližně 6,5 obrazovky! To odpovídá FOV kolem 55° horizontálně! Takový FOV na 16:9 poměru stran výrazně zkresluje perspektivu a přibližuje vzdálenější předměty, ale hlavně omezuje rozhled vertikálně i horizontálně. V tomto ohledu se autoři nepoučili z předchozího dílu. A jak asi tušíte, posuvník FOV v menu hry není.

Just Cause 3 – rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
33 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.