Tiskové zprávy


Redakce nenese zodpovědnost za obsah tiskových zpráv.

22.2.2017

Mio C320 – autokamera se skvělým obrazem i za zhoršených světelných podmínek

S novou, kompaktní a lehkou kamerou MiVue MiVue C320 budete mít vždy důkaz, co se na silnici skutečně stalo. Pro vyšší pohodlí začne palubní kamera nahrávat, když nastartujete vůz. Kamera bude v rozlišení Full HD 1080 pixelů zaznamenávat vaši cestu a bude fungovat jako váš osobní očitý svědek na silnici. Takže v případě nehody budete mít vždy záznam, co se stalo.

Samozřejmě můžete palubní kameru používat i při jízdě krásnou scenérií, abyste se pak o svůj zážitek mohli podělit s přáteli a rodinou. A díky intuitivní počítačové aplikaci MiVue Manager můžete sdílet svá videa i na Facebooku a YouTube.

Ve své třídě tato palubní kamerka zaujme především parametry, jako je Full HD a zároveň širokoúhlý záznam, jasnější video i za zhoršených světelných podmínek, tříosý G-Sensor nebo fotografický režim a podpora až 128GB karet jsou mezi hlavními výhodami této kamerky.

Váš osobní očitý svědek na cestách

K čemu se taková kamerka hodí? Jde především o důkaz v případě nehody. Mio C320 zaznamenává každou vaši jízdu, včetně momentu nárazu. Máte tedy důkaz, co se dělo před nehodou, v jejím průběhu a po nehodě. Jde také o ochranu před neoprávněnými nároky. Záznam z kamery můžete použít jako důkaz, který vám pomůže v jednání o odpovědnosti za nehodu, neplaťte tedy neoprávněné finanční nároky a chraňte si své bonusy u vaší pojišťovny.

Nová kamera MiVue C320 představuje ideální řešení pro každého, kdo chce mít pocit bezpečí, jaký vám na silnici nabídne osobní očitý svědek v podobě palubní kamery.

1.2.2017

Vlastní startup během 54 hodin? Startup Weekend se v březnu vrátí do Prahy

Prostory pražského inkubátoru Node5 zaplní od 3. do 5. března mladí podnikatelé a kreativci se svými nápady. Po dohledem zkušených mentorů odstartují svůj startup a pokusí se obstát před odbornou porotou složenou ze zástupců firem, jako je Miton, Credo Ventures a několika dalších. Zúčastnit akce se může každý!

Celosvětově úspěšný koncept Startup Weekend má podobu 54hodinové události, během níž vznikají nadějné projekty a startupy. Studenti, vývojáři, business manažeři, designéři a další startupoví nadšenci budou mít před sebou nelehký úkol – přejít od inovativního nápadu k jeho realizaci, což zahrnuje validaci nápadu, odprototypování řešení a vymyšlení business modelu.

Založte startup pod dohledem zkušených investorů a mentorů z praxe

Účastníci se v úvodním pátečním networkingu seznámí, odprezentují své nápady a poté dojde k výběru těch nejzajímavějších k realizaci. Kolem nich následně vzniknou týmy, jež během víkendu nápad uvedou do praxe.

Program Startup Weekend Prague

Během krátké doby si tak týmy projdou všemi důležitými fázemi a vše završí nedělní prezentací, tzv. pitchingem. O úspěchu projektů rozhodne porota složená z úspěšných podnikatelů a investorů, mezi kterými nechybí Guillaume Fournier z Credo Ventures, ředitelka iCollege Petra Koncelíková, zástupci Techstarts a Cedric Maloux ze StartupYardu.

Budoucí startupisté na vše samozřejmě nebudou sami. Od zkušených koučů a mentorů získají v průběhu akce poradenství a školení, která jim pomohou posunout myšlenky na reálný trh.

Najde se nový Facebook?

Na závěr víkendové akce vybere porota trojici nejzajímavějších projektů. Hodnotit se bude především originalita nápadu, jeho využitelnost v praxi a potenciál dalšího rozvoje. Tím však cesta týmů nekončí - často pokračují na svých projektech i po akci a odnáší si cenné zkušenosti a kontakty. Navíc si pak týmy odnesou hodnotné ceny v podobě odborné konzultací od agentury 2Fresh, produktů od Culcharge, předplatného webové analytiky Zeerat.com a Bootstrap šablon od Creative Tim.

Zúčastnit se může každý, vstupenky lze zakoupit skrze oficiální webové stránky události. Na účastníky čeká v ceně vstupenky nepřetržité občerstvení a perfektní pracovní prostředí smíchovského technologického inkubátoru Node5. Akce tak nabízí jedinečnou možnost stát se součástí startupové scény a získat do začátku neocenitelné kontakty a zkušenosti.

 

31.1.2017

Dial Telecom úspěšně provedl celoplošný upgrade páteřní sítě v ČR – MTU navýšil až na 9000 Byte

Upgrade vlastní páteřní sítě IP/MPLS proběhl za plného provozu s cílem zvýšit stabilitu a kvalitu síťových parametrů v rámci celé České republiky.

 

Dial Telecom, přední český poskytovatel telekomunikačních služeb, provedl v těchto dnech úspěšný upgrade vlastní IP/MPLS páteřní sítě v celé České republice. Cílem této rozsáhlé akce, která proběhla za plného provozu, bylo zvýšení stability a kvality parametrů sítě. Nejvýraznější změnou viditelnou pro uživatele je plošné navýšení parametru MTU na optické páteřní a agregační síti na hodnotu až 9000 Byte. To umožňuje významné navýšení rychlosti přenosu dat. 

Upgrade sítě přinese výraznou změnu zejména pro klienty využívající datové okruhy a služby VPN v kombinaci s cloudovými řešeními nebo připojením do datových center Dial Telecom a zahraniční partnery, respektive pro všechny klienty, kteří požadují kvalitní a rychlé přenosy velkého množství dat.

Součástí upgradu celé sítě byla i optimalizace a podpora vysokého rámce Jumbo Frames, a to na hodnotu až 9000 Byte. Tento MTU parametr (Maximum Transmission Unit) mimo jiné umožňuje významné zkvalitnění i navýšení rychlosti v rámci datových přenosů v síti. 

„Implementace nejmodernější technologie, která umožní uživatelům rychlejší a kvalitnější přenosy velkých datových objemů, byla jedním z hlavních důvodů rozsáhlého upgradu IP/MPLS sítě Dial Telecomu,“ říká Tomáš Strašák, obchodní ředitel společnosti Dial Telecom. „Jsme rádi, že akce dopadla úspěšně, a že můžeme svým zákazníkům nabízet služby s MTU až 9000 na naší síti, což není v současné době na trhu standardem,“ dodal Tomáš Strašák. 

Rostoucí požadavky klientů na datové sítě

Právě provedený upgrade je v souladu s dlouhodobou strategií společnosti Dial Telecom, tedy s trvalým rozšiřováním a zkvalitňováním parametrů vlastní komunikační sítě na základě zvyšujících se technických požadavků klientů. Díky tomuto přístupu patří společnost mezi důležité středoevropské provozovatele vysokorychlostních datových linek a dlouhodobě preferované tranzitní partnery zahraničních operátorů.

 


Berlínská filharmonie bude mít 4K technologie od Panasonicu

Společnost Panasonic podepsala konečnou dohodou s Berlínskou filharmonií (BPH) o spolupráci na rozvoji audiovizuálních technologií, včetně vylepšených video platforem 4K/HDR a audio platforem s vysokým rozlišením.

Spolupráce začala 1. ledna 2017 a klade si za cíl prozkoumat příležitosti ke zprostředkování špičkového a autentického prožitku z živého koncertu v koncertní síni do prostředí domácností a automobilů.

Panasonic vybaví digitální koncertní síň (DCH) Berlínské filharmonie supermoderním video zařízením 4K/HDR. Například kamerami pro živé vysílání, mixážními pulty, monitory pro hlediště a studiem pro úpravu videa. Instalace začne v červenci 2017 a nové studio bude připraveno k provozu na koncertní sezónu 2017/2018. DCH pak bude poté vysílat 4K/HDR video záznam z koncertů ve špičkové kvalitě a v moderních audio formátech.

Dále bude BPH spolupracovat se společnostmi Panasonic a Technics, high-endovou audio značkou Panasonic, na zprostředkování autentického prožitku z koncertní síně na nejnovějších audiovizuálních zařízeních Panasonic do prostředí domova i automobilů. Společnost Panasonic bude s podporou společnosti ze skupiny BPH, Berlin Phil Media GmbH, věrně reprodukovat umělecké záměry hudebníků prostřednictvím společné spolupráci a rozvoji technologického procesu nahrávání, editace, mixáže a optimalizace reprodukce.

Obě strany se ve svém odhodlání, zavádět inovace i zachovávat tradice, rozhodly přispět k vývoji audiovizuální kultury reprodukcí prožitku z živých hudebních vystoupení BPH, lákajících již řadu let publika a příznivce z celého světa.

Další informace o produktech Panasonic Broadcast a ProAV najdete na http://business.panasonic.cz/broadcast-and-proav


ACOMWARE přijal nové konzultanty

Konzultační společnost ACOMWARE, která se zaměřuje na oblast e-commerce, rozšiřuje svůj tým o tři nové pracovníky. Její řady posílila trojice konzultantů, kteří budou pečovat o nové i stávající zákazníky.

Všichni noví konzultanti mají bohaté zkušenosti v oblasti internetu a e-commerce. Jiří Macek se tomuto oboru věnuje přes 12 let a v minulosti pracoval pro agenturu PG group, kde vedl oddělení integrální digitální komunikace. V ACOMWARE bude působit jako Senior E-commerce Consultant a spolu s kolegy bude připravovat integrované kampaně a řešení pro malé i velké klienty.

Dalším nastupujícím konzultantem je Pavel Kotyza, který prošel společnostmi Tiscali, Vodafone nebo ZlatéStranky, a Jakub Michalovský, který naposledy působil v Seznam.cz jako optimalizátor PPC kampaní pro klíčové zákazníky. Oba se budou v roli E-commerce Consultant starat o rozvoj klientů.

27.12.2016

Optická síť Dial Telecomu roste. O 22,3 km ji nově rozšířila páteřní trasa Žabeň-Ostrava

Dial Telecom, a.s., přední český poskytovatel telekomunikačních služeb rozšířil svou páteřní síť mezi Brnem a česko-polskými hranicemi o další 22,3 km dlouhý úsek. Nová optická trasa Žabeň – Ostrava zásadně rozšiřuje možnosti připojení stávajících i nových zákazníků. K páteřní optické síti se díky tomu připojí oblast Ostravska a Frýdecko-Místecka.

Páteřní trasy v úseku Morava jih-sever aktuálně dosahují celkové délky 336,5 km. Dial Telecom tak pokračuje ve své strategii přibližování se zákazníkům, a budování tuzemských i evropských optických sítí a přístupových bodů považuje i přes jeho finanční náročnost za jednu ze svých priorit.

V poslední době společnost několikrát rozšířila metropolitní optickou síť, zasíťovala nová významná obchodní a administrativní centra v Praze, dobudovala trať pro infrastrukturu a optickou síť mezi Prahou a Vídní a investuje velké prostředky do dalšího rozšiřování.

Vysoká kvalita optických vláken

Dial Telecom na svých trasách instaluje vysoce kvalitní optická vlákna. Trasy se vyznačují nízkými hodnotami měrného útlumu a minimálními hodnotami koeficientu PMD, což je velmi důležité pro zajištění kvality vysokorychlostních přenosových systémů. PMD neboli polarizační vidová disperze totiž v opačném případě vede k omezování maximální přenosové rychlosti a snižování odstupu signálu od šumu.

Rostoucí nároky si žádají neustálé modernizace

Nároky uživatelů, operátorů, datacenter a dalších institucí na kvalitní, bezpečné a vysoce datově náročné přenosy dat jsou čím dál tím vyšší. U běžných uživatelů se z většiny jedná o sledování videí, v případě firem o náročné přenosy firemních dat (zálohování, ERP, CRM, konference ad.). Tomu je třeba se přizpůsobovat a kontinuálně budovat stabilní infrastrukturu. Z toho důvodu si Dial Telecom zakládá na schopnosti rychlé implementace moderních technologií, vysoké úrovni dostupnosti i kvality poskytovaných služeb.

V posledních měsících si velká poptávka vyžádala také výrazné rozšíření týmu projektantů o nové technickým směrem vzdělané pracovníky. Během října rovněž Dial Telecom rozšiřoval a nadále rozšiřuje obchodní týmy pro TELCO služby firemním zákazníkům.

Dial Telecom tak pokračuje s rozvojem svých „DCM free“ optických transportních DWDM tras využívajících koherentní detekci, která umožňuje dosahovat rychlostí n x 100 Gbit/s a v budoucnu i vyšších a zaručuje zároveň nízkou latenci přenášeného signálu.

20.12.2016

Český startup Zeerat.com chce v nové verzi pomoci vylepšit webové stránky napříč internetem

Jak se doopravdy chovají návštěvníci webových stránek? Kam koukají, jak pohybují myší a proč nedělají to, co jejich tvůrci zamýšleli? Z běžné analytiky se toho lze dopátrat jen těžko. Situaci na trhu chce změnit český startup Zeerat.com.

Webový analytický nástroj na adrese Zeerat.com se dočkal velkých změn. Nově vydaná verze aplikace nabízí vylepšené generování map kliknutí (tzv. heatmap), propracovanější nahrávky aktivity uživatelů a přibylo hodnocení stránek formou skóre.

Víme, co se děje v nahraném videu: Timeline akcí ukazuje každý krok uživatele

Nahrávání návštěv uživatelů do videa je pro Zeerat klíčovou funkcí. Přehrávání nahraných videí nově doprovází časová osa akcí vedle videa. Jedná se o vizualizaci toho, jak šly jednotlivé kroky na videu po sobě. V ose je zaznamenáno každé kliknutí, vyplnění formuláře, přechod na stránku apod. V praxi tak lze nyní snadněji prohlížet, co se ve videu stalo zajímavého i bez nutnosti sledovat jej od začátku.

Klikáním na jednotlivé akce poté lze video přepínat právě do okamžiku, kdy v něm došlo k něčemu důležitému, což opět zrychluje práci s analytickým nástrojem.

Nový vzhled a lepší filtrování pomohou nalézt důležité informace

Aplikace Zeerat.com se dočkala kompletního redesignu, při kterém došlo ke zjednodušení uživatelského rozhraní. Majitelé stránek tak mohou rychleji přejít k analýze chování návštěvníků.

Díky pokročilým filtrům lze třídit uživatele podle ID, emailu, doby strávené na stránce, navštívené stránky apod. Obzvlášť užitečné je filtrování uživatelů, kteří vyplnili na stránkách nějaký formulář, zadali email, během jejich návštěvy došlo k chybě, nebo naštvaně klikali na prvky na stránce. Každý si tedy zobrazí pouze to, co jej doopravdy zajímá a nemusí se prodírat stovkami videí, jako je tomu často u konkurenčních nástrojů na trhu.

Skóre stránek pomůže odhalit slabá místa

Novinkou jsou i hodnoty skóre u stránek, které mají naměřených 100 a více návštěv. Hodnota ukazuje, jak s navštívenou stránkou uživatelé interagují a ovlivňují ji ukazatele, jako je počet interakcí končících chybou na stránce, nebo počet kliknutí, po kterých se nestalo nic  (tzv. mrtvý klik). 

Tyto a několik dalších hodnot vsazených do našeho vzorce ukazují uživateli výsledek informující o tom, zda jsou na stránkách nějaké problémy. Jedná se vlastně o ukazatel, zda (a jak velký) má stránka potenciál pro zlepšení.

Heatmapy nemusí být jen statický obrázek: Vizualizujeme počty kliknutí

Heatmapa je mocný nástroj, který uživatelům už od počátků Zeeratu pomáhá optimalizovat webové stránky podle chování návštěvníků. „Rozhodli jsme se, že od samotné vizualizace pokročíme dále a nabídneme konkrétnější data, jako je počet kliknutí na prvky stránky,“ zmiňuje CEO Zeerat.com, Michael Repetný.

To, co ještě nedávno bylo možné pouze vizuálně hodnotit, je nyní podloženo konkrétními čísly. Funkcí, kterou nepochybně ocení majitelé e-shopů, je poté možnost shlukování vícero heatmap do jedné. Jste e-shop a chcete vylepšit produktovou stránku? Právě s tím vám spojení více stránek do jedné heatmapy skvěle pomůže.

Novou verzi aplikace mají od této chvíle aktivní všichni stávající uživatelé napříč všemi plány. Bezplatnou registraci můžete bleskově provést na adrese app.zeerat.com/sign-up

 

11.12.2016

Tržiště s IT odborníky? Digitální platforma ZYGOit propojuje IT profesionály a firmy napřímo

V App Store a Google Play je ke stažení aplikace ZYGOit od českého stejnojmenného startupu. Ten nabízí alternativu IT profesionálům a firmám v podobě digitální platformy, která propojí obě strany napřímo. 

IT profesionálové mohou nyní díky aplikaci ZYGOit nabízet své odborné dovednosti a volnou kapacitou firmám, které potřebují odborníky pro práci na svých projektech. „Aplikace funguje v podstatě jako tržiště. Potkávají se zde odborníci s nabídkou svých zkušeností a firmy, které pro své projekty poptávají šikovné IT specialisty. Díky tomu, že dochází k přímému spojení, je cena práce očištěna o náklady mnoha článků zprostředkovatelského řetězce. Registrace do ZYGOit je navíc zdarma,“ říká Radoslav Schmidt, zakladatel projektu ZYGOit. 

Cílem ZYGOit je vybudovat komunitu IT profesionálů skrze službu, která zjednoduší programátorům, vývojářům, správcům sítí a dalším IT specialistům prodávat svou práci. ZYGOit využívá aktuálního trendu sdílení kapacit podobně jako nejznámější zahraniční startupy. Po registraci do platformy si jen nastaví podmínky, za kterých chtějí spolupracovat. Dojde-li k uzavření spolupráce mezi firmou a odborníkem, náleží společnosti ZYGOit provize ve výši 10 % z ceny dané zakázky. Polovina z prostředků, které ZYGOit takto získá, půjde na vzdělávací projekty pro IT specialisty využívající služeb aplikace. 

Aplikace je ke stažení App Store a Google Play pro operační zařízení s operačním systémem Android a iOS. 

30.11.2016

Společnost Degirans SE navýšila svá aktiva o 12 mil. Kč

Česká společnost Degirans SE, která investuje do startupových projektů, uzavřela 22. listopadu 2016 v coworkingovém centru IN-SPIRO smlouvu o podílu ve společnosti SpaceSpy Europe s.r.o. Ta již přes rok nabízí ke stažení mobilní geolokační aplikaci SpaceSpy. Nákupem projetu Spacespy za cca 6,5 mil Kč došlo k navýšení hodnoty společnosti Degirans SE o 12 mil. Kč.

Současnou hodnotu geolokační aplikace SpaceSpy odhaduje odborná veřejnost na 27 milionů Kč. Poskytnutím tzv. “smart money” ze strany Degirans SE se během následujících dvou let může zvýšit hodnota SpaceSpy až na 15 mil Kč. Vložené finanční prostředky, které SpaceSpy bude čerpat v následujícím roce, umožní vylepšit aplikaci po technologické i uživatelské stránce.

“Věříme, že se naše investice do SPACESPY vyplatí a zaujme mezinárodní trh. Našim cílem je, aby se stala globálním hráčem na poli internetových řešení. Očekáváme, že během následujících dvou let dojde k navýšení ceny projektu o 32 %,” dodává členka představenstva společnosti Degirans SE Beata Pilná.

Česká společnost Degirans SE investuje do startupů, které mají společenský přesah. V roce 2017 plánuje investici do jednoho až dvou projektů.

Československá startupová společnost Space Spy Europe s.r.o. vyvinula mobilní aplikaci SpaceSpy. Ta slouží jednak jako geolokační vyhledávač, který dokáže najít osoby a firmy na základě požadovaných kritérií, s členy lze komunikovat přes chat nebo hromadně. Hromadnou komunikaci je možné využít pro marketingové účely nebo průzkumy. Zároveň svým uživatelům nabízí možnost přivýdělku. V současné době má okolo 5000 aktivních uživatelů především z České republiky, Slovenska a Maďarska.


Panasonic přichází s novým standardem pro bezpečnostní CCTV kamery

Společnost Panasonic představila svou novou odolnou bezpečnostní kameru PTZ, která je určena do nejdrsnějších povětrnostních podmínek a pro ty nejnáročnější aplikace.

Kamera Aero-PTZ (WV-SUD638) se vyznačuje rozlišením Full HD s frekvencí 60 snímků/s a objektivem pro 30x optický zoom. Tělo kamery z tvrdého sklolaminátu se vyznačuje odolností vůči erozi i korozi účinkem soli a je vhodné pro jakékoliv podmínky, od arktických až po pouštní klimatické podmínky.

Kamera disponuje technologií hybridní stabilizace obrazu a gyrosenzory, které slouží k minimalizaci efektu vnějších vibrací. Superdynamická funkce poskytuje také širší dynamický rozsah ve srovnání s konvenčními kamerami.

Kamera je určena pro aplikace ve výškách, na moři, v přístavech, na molech a mostech, a proto je vybavená technologií „active sense“, která reaguje na vnější podmínky spouštěním vestavěných stěračů, topného tělesa a rozmrazovače pro zachycení snímků v co nejvyšší kvalitě i v těch nejdrsnějších podmínkách.

Gerard Figols, manažer produktového marketingu společnosti Panasonic Security Solutions, říká: „Model Aero PTZ je tou nejodolnější bezpečnostní kamerou na trhu a zvládne provoz v mnohem extrémnějších podmínkách, než kdy dříve. Kamera spolehlivě zajistí ostrý, čistý obraz bez ohledu na počasí. Hybridní technologie stabilizace obrazu je pro společnost Panasonic unikátní a znamená, že i v případě, je-li kamera výrazně posunuta působením větru, výsledný obraz zůstává velmi kvalitní.“

360⁰ aerodynamický sférický design slouží k minimalizaci odporu vzduchu a zajišťuje kvalitu obrazu při větru do rychlosti 217 km/h. Zaoblený tvar lehkého těla ze sklolaminátu přispívá k prevenci hromadění sněhu a nečistot.

Kamera, která je dostupná ve třech barevných provedeních, disponuje stupněm krytí IP67 a splňuje požadavky norem IK10. Otočně naklápěcí mechanismus umožňuje plynulé 360stupňové otáčení a naklápění v rozsahu 90° až 180° stupňů.

Pro více informací o Panasonic Security Solutions navštivte stránky http://business.panasonic.eu/security-solutions

18.11.2016

Kaufland spouští on-line aplikaci

Informace o otevírací době, přehled akčních nabídek, nákupní seznam, on-line kuchařka či hodnocení prodejny. To je seznam základních funkcí nové stejnojmenné aplikace společnosti Kaufland. Ta je ke stažení zdarma jak pro mobilní telefony s operačním systémem Android na platformě Google Play, tak i pro uživatele telefonů iPhone v App Store. 

Základní funkce aplikace Kaufland zpříjemní svým uživatelům nakupování hned v několika směrech. Přehled o otevírací době nejbližší prodejny včetně přesné adresy a kontaktních informací ocení všichni, kteří potřebují uskutečnit nákup zejména v pozdějších hodinách například v lokalitě, kterou zrovna projíždějí. Naproti tomu funkce vlastního nákupního seznamu, který lze jednoduše sdílet s rodinou či přáteli, usnadní promyšlené nakupování při příležitosti nejrůznějších oslav nebo setkání. On-line kuchařka s recepty napříč českou i mezinárodní kuchyní s detailními postupy a nutričními hodnotami může jak vylepšit menu zkušených gurmánů, tak zachránit první pokusy kuchařů - začátečníků. Prostřednictvím aplikace Kaufland mohou její uživatelé velmi snadno zaslat dotaz či připomínku adresovanou konkrétní prodejně. Více informací naleznete na stránkách www.kaufland.cz/aplikace

 

15.11.2016

Poptávka po brigádnících se s vánoční sezónou nezvyšuje

Trvalý nedostatek pracovníků v řadě oborů zatím příliš neovlivnil poptávku po brigádnících v souvislosti s nadcházející vánoční sezónou. Situace je podle údajů personální gentury Grafton Recruitment podobná jako v předchozích letech, na krátkodobé brigády nabírá především retail, následují logistika a výroba.

V řadě lokalit je po brigádnících velmi nízká poptávka, ačkoliv na hlavní pracovní poměr existuje mnoho volných pozic. Většina firem je vzhledem k aktuálnímu stavu na trhu práce v mínusových číslech co do počtu pracovníků. Nabírají tedy spíše na plný úvazek.Někde se místo brigádníků využívají přesčasy nebo poptávku pokryjí lidé z okolí stávajících pracovníků, třeba rodinní příslušníci. „V předvánočním a vánočním období registrujeme největší poptávku po brigádnících především v oblastech, které zažívají vrchol sezóny, tedy hlavně retail a logistika,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Nárazové brigády v retailu zahrnují především invetury, doplňování regálů a prodejní asistentky. Zvýšená poptávka je také po promotérech, hosteskách či prodejcích na trhy. V oblasti logistiky jsou nejžádanější skladníci. Do výroby se brigádníci nabírají nejvíce v době odstávek a celozávodních dovolených. Naprostá většina volných míst je ale v současné době na HPP, kde je oproti předchozím měsícům poptávka vyšší až o 15 %.

Mzdy brigádníků se běžně pohybují v rozmezí 80-120 korun za hodinu. V některých případech bývá jejich mzda nižší než u stálých pracovníků. „Nedá se říct, že by sezonní pracovníci měli vyšší mzdy než stabilní zaměstnanec dané společnosti. Naopak někdy je mzda o něco nižší, protože pracovník nemá odpovídající praxi a zkušenosti,“ přibližuje Jitka Součková. U výrobních pozic bývá základní hodinová mzda srovnatelná jak u pracovníka na plný úvazek, tak brigádníka a začíná od cca 100 korun. U nevýrobních pozic jsou hodinové mzdy stejné v průběhu celého roku.

14.11.2016

Čeští zdravotníci mají svou mobilní aplikaci

Už 10 let se v Česku mohou odborníci z oblasti zdravotnictví vzdělávat pomocí elektronické univerzity EUNI.cz. Ta u příležitosti desetiletého výročí spustila mobilní aplikaci EUNI kalendář, která umožňuje vyhledávání a plánování odborných lékařských kongresů, seminářů nebo kurzů. Na ty nové či oblíbené navíc umí upozornit. Aplikace je ke stažení zdarma.

Odborné akce lze vyhledávat pomocí různých filtrů, které jsou nastavitelné ihned po přihlášení, přímo na vstupní stránce aplikace. „Aplikace obsahuje vyhledávač mezi akcemi a pokročilé filtrování podle místa a data konání, firemních či odborných akcí, specializace. Dokáže vyfiltrovat pouze nové či všechny dostupné akce. To vše je přístupné z úvodní obrazovky,“ popisuje Dagmar Dolinská, manažerka projektu ze společnosti Pears Health Cyber. Velkou výhodou EUNI KALENDÁŘE je i možnost prokliku na stránky pořadatele akce na danou událost, což pro uživatele představuje značné časové úspory.

Přehledný a pravidelně aktualizovaný seznam akcí

Hlavní stránka kromě volby filtru nabízí jednoduché dělení do tří sekcí. Záložka „Kalendář akcí“ slouží k zobrazení akcí ve formě klasického plánovacího kalendáře. Následuje sekce „Novinky“, která obsahuje odborné i promo články, po jejichž rozkliknutí jste přesměrováni na kompletní sdělení původního zdroje. Třetí záložka patří přehledu oblíbených odkazů či událostí, o které lékař, lékárník či jiný nelékařský zdravotnický pracovník projevil zájem. Příjemným bonusem je možnost nastavení notifikací na akce.

Aplikace je zdarma dostupná pro operační systémy Android a iOS. Více informací získáte na www.EUNI.cz.

Desetiletá tradice projektu EUNI

Společnost Pears Health Cyber vyvinula mobilní aplikaci v návaznosti na dosavadní úspěchy projektu elektronické univerzity EUNI.cz. Jeho cílem je poskytovat zdravotníkům alternativní možnost celoživotního vzdělávání v online formě. „Společně usilujeme o to, aby byl e-learningový projekt EUNI.cz dlouhodobě vyhledávaným a inspirativním zdrojem vzdělávání pro pracovníky ve zdravotnictví,“ dodává dále vedoucí projektu. 

K zapojení do projektu je nutná registrace na webových stránkách www.EUNI.cz, kde si zájemci následně mohou volit ze seznamu kurzů odpovídajících jejich specializaci. Projekt je určen třem hlavním cílovým skupinám - lékařům, lékárníkům a dalším nelékařským pracovníkům, jako např. zdravotním sestrám a laborantům, farmaceutickým asistentům a dalším. „Registrace a studium na EUNI.cz je pro zájemce zdarma. Zpoplatněny jsou pouze některé specializované kurzy,“ uvádí Dolinská.

Každý kurz je ukončen závěrečným testem, jehož absolvování je doloženo příslušným certifikátem a studentovi jsou připsány tzv. kreditní body CME (Continuing Medical Education). EUNI.cz získala už v roce 2007 jako vůbec první vzdělávací portál pro lékaře v České republice akreditaci České lékařské komory.

Výhodou je také individuální přizpůsobení studia časovým i prostorovým možnostem studenta. Studium i skládání testů probíhá jednoduše z pohodlí domova nebo např. na cestách, navíc v čase, který si student sám zvolí.

K desátému roku existence EUNI.cz je do projektu zapojeno přes 34 tisíc uživatelů. Vznik mobilní aplikace je tak jakýmsi děkovným gestem, který věrným uživatelům ušetří mnoho času i energie. „Věříme, že si tato aplikace najde své příznivce, pro které se stane užitečným pomocníkem nejen při plánování odborných akcí, ale také při kontinuálním vzdělávání prostřednictvím studia kurzů EUNI,“ doplňuje Dolinská. 

9.11.2016

Přijďte v pátek na IoT hackathon do Brna a vyhrajte hodnotné ceny

Vytvořte co nejzajímavější a funkční prototyp zařízení (čidla) komunikujícího v síti LoRa, ať už sami nebo s vaším týmem. Vámi vytvořené čidlo musíte i nakonfigurovat tak, aby bylo schopné komunikovat a plnit účel, pro který jste ho sestavili. Budete mít k dispozici modulový systém, z něhož můžete čidla sestavit, přístup k datům, která generují jiné v síti zapojené senzory. S sebou si tedy musíte přinést pouze vlastní notebook a to, s čím jste zvyklí sami pracovat.

Souběžně s Hackathony dobíhá do 15. listopadu soutěž Czech IoT Summer Jam 2016 na webové stránce pripoj.me, kde se mohou soutěžící stále přihlašovat a posílat své hotové projekty. Na ní najdou také informace a možnosti přihlášení vlastních nápadů. Vybrané týmy budou prezentovat své projekty před porotou složenou z managementu ČRa a zástupců partnerů soutěže. Vyhlášení se uskuteční 25. listopadu 2016 v Praze. 

V tento termín proběhne zároveň pražský Hackathon, kterým vyvrcholí série hardwarově zaměřených akcí ČRA. Hackathony nabídnou účastníkům další prostor pro přímé setkání s novými technologiemi, daty a prostředky, ke kterým by se běžně nedostali. Autoři nejzajímavějších funkčních prototypů zařízení komunikujících přes technologii LoRa mohou kromě hodnotných cen získat i finanční odměnu. 

Informace o Hackatonech jsou již zveřejněny také na webové stránce pripoj.me.

Kromě ČRa se na projektu podílí řada parterů - EY, Intel Corporation, ESET, Develict Solutions, Diebold Nixdorf, Averia a další.

 

8.11.2016

Zpoplatnění zákazníků telefonním hovorem – alternativní způsob jak můžete získat peníze od svých klientů

Desítky milionů korun měsíčně protelefonují v ČR zákazníci, kteří preferují linky 900 před jinými platebními metodami. Na zákulisí provozu tohoto „stroje na peníze“ jsme se zeptali specialisty na platby po telefonu, pana Michala Křivy z telekomunikační společnosti Dial Telecom, a.s., která technologicky Linku 900 zabezpečuje už více než 10 let.

Jak služba funguje?

Spotřebitel zavolá na Linku 900 a tím platí za informace, které získá během hovoru.

Jaké jsou výhody a nevýhody této služby?

Nemáte neplatiče, peníze jsou vám poslány vždy, i když spotřebitel svůj účet neuhradí. 

To je možné zajistit i jinými platebními systémy (předplatné, on-line platba).

Ano, ale zde zákazník platí za službu až následně při platbě za volání svému telekomunikačnímu operátorovi, tedy nepřímo.

Je to velká výhoda, ještě větší než platba platební kartou, kde zákazníci jsou ochotni utratit více peněz, když nemusí z peněženky „vyndat“ peníze a „rozloučit“ se s nimi. 

Zde není stanovena celková částka, kterou spotřebitel je ochoten za službu zaplatit. Spotřebitel platí tak dlouho, dokud neukončí hovor. Je to naprosto fér i pro spotřebitele, jsou přesně stanovené podmínky, spotřebitel neplatí nic navíc. Až služby nechce využívat, nechce za ně dále platit, pouze ukončí hovor.

Je spousta spotřebitelů, kteří nechtějí, či neumějí posílat peníze bankovním převodem dopředu, či využívat moderní platební systémy. 

A nevýhody služby?

Telekomunikační operátoři, kteří peníze účtují spotřebitelům, si nechávají určitou procentuální část z vybraných peněz i z důvodu rizika neuhrazení platby spotřebitelem. Toto je nevýhodou, ale máme na mnohých případech vyzkoušené, že při alternativních možnostech uhrazení té samé služby, spotřebitelé volí Linku 900 jako primární způsob úhrady, i když je pro ně finančně náročnější. Tento způsob platby je možné zvolit i jako alternativní možnost k již zavedenému platebnímu systému.

Pro které služby je tento způsob platby určen?

Tento způsob zpoplatnění spotřebitele je určen pro veškeré služby, kde dochází k předávání informací hlasovou formou. Nejčastěji Linku 900 užívají provozovatelé pro služby věštění, esoteriku, poradenské činnosti (právní, lékařské, technické podpory), zadávání inzerce a rezervací, či služby pro dospělé.

Další výhodou této služby je možnost poskytování těchto služeb i v zahraničí. Nejčastější rozšíření je na Slovensko, dále Rakousko, Polsko a ostatní státy. V každém státě jsou trochu jiné podmínky zpoplatňování spotřebitelů pomocí Linky 900, ale jsme připraveni službu zřídit i v zahraničí.

Kolik stojí spotřebitele hovor?

Hovor je účtován spotřebiteli za každou započatou minutu částkou od 8 do 95 Kč/min. Nejčastěji se však v praxi užívají tarify od 23 Kč/min výše. Jednotlivý hovor nemá překročit 60 min., ale nebývá výjimkou, že zákazníci volají po této době znovu, aby získali požadované informace.

Co potřebuji pro zřízení této služby?

Z telekomunikačního pohledu není zapotřebí žádný speciální HW či SW. 

Zájemce o Linku 900 si zvolí tarif, kolik mají jeho zákazníci platit za každou započatou minutu a bude mu přiděleno prémiové číslo 900. Tato linka se zvýšeným tarifem bude zprovozněna u všech telekomunikačních operátorů příslušného státu, kde bude linka 900 provozována. Hovory budou směrovány tam, kam si zákazník určí, tzn. GSM, pevnou linku, ústřednu, VoIP, či do zahraničí. 

Zákazník by zároveň měl mít reálnou představu, co by na lince chtěl provozovat a kolik minut za měsíc se dá očekávat při zvolené koncové ceně za minutu hovoru, aby se dalo spočítat, že vzhledem k nákladům na jeho inzerci, odměnu operátora předávajícího informace spotřebiteli a nákladů na telekomunikace bude jeho linka výdělečná. 

Kde se může zájemce dozvědět více o službě?

Jelikož tyto služby se zvýšeným tarifem (Linka 900) společnost Dial Telecom, a. s. (www.dialtelecom.cz), provozuje přes 10 let, máme s touto službou velké zkušenosti nejen po telekomunikační stránce, ale máme spoustu informací i o jejím provozu z pohledu zákazníka. Pokud nevydělává zákazník, nevyděláváme ani my a to je důležité si uvědomit. Z tohoto důvodu zákazníky maximálně podporujeme, a dostávají od nás i informace, které hlavně v počátku jsou mu velmi užitečné, např. kde má/nemá smysl inzerovat, jak motivovat a kontrolovat operátory odbavující hovory spotřebitelů a další. V každém případě se jedná pouze o doporučení z naší strany, jelikož provozovatelem služby je právě zákazník. Zároveň velmi dbáme na to, abychom neprozrazovali informace, které od zákazníka obdržíme a vnímá je jako své know-how.

Děkujeme za rozhovor.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.