nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Protože nové dítko nVidie GeForce 7800GTX si vyžaduje opravdu velkou pozornost a nutno dodat že zaslouženou, přichází tedy i PCT s komplexnějšími testy, které ukáží výkon této karty v pravém světle, ještě před příchodem nových her na moderních grafických enginech, které potenciál čipu G70 patřičně využijí. Oproti minulému článku byly testy obohaceny o 5 nových s komplexním vyhodnocením výkonu. Přítomna je nově například hra Splinter Cell Chaos Theory nebo vynikající benchmark pixel shaderů ShadeMark 2.1.
*GF7800GTX byla podtaktována na 400/1100MHz pro srovnání se stejně taktovanou GF6800Ultra
V porovnání obou čipů na shodných frekvencích vítězí s přehledem G70. Hra nevyužívá pokročilých shaderů ani HDR, takže výkonový náskok není příliš velký. Zelená barva v tabulce značí + procenta a červená logicky - procenta.
**GF7800GTX byla na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra
**GF7800GTX byla na svých základních frekvencích 430/1200MHz pro přímé srovnání s GF6800Ultra SLI
V celkovém hodnocení je GF7800GTX je lepší než o hodně dražší řešení v podobě dvou GF6800Ultra ve SLI. Tato hra není příliš náročná, ale dobře ilustruje výkon nové karty. Z prapodivného důvodu nefungovalo FSAA, pravděpodobně nějaký bug driverů.