nVidia GeForce 7800GTX - podrobný pohled na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Protože nové dítko nVidie GeForce 7800GTX si vyžaduje opravdu velkou pozornost a nutno dodat že zaslouženou, přichází tedy i PCT s komplexnějšími testy, které ukáží výkon této karty v pravém světle, ještě před příchodem nových her na moderních grafických enginech, které potenciál čipu G70 patřičně využijí. Oproti minulému článku byly testy obohaceny o 5 nových s komplexním vyhodnocením výkonu. Přítomna je nově například hra Splinter Cell Chaos Theory nebo vynikající benchmark pixel shaderů ShadeMark 2.1.
ShaderMark 2.1 je DirectX 9.0 benchmark pro měření výkonu Pixel Shaderů a používá High Level Shading Language, který vyvinula společnost Microsoft a příští grafické hody v nových hrách se budou řídit právě tímto výtvorem Microsoftu.
BenchMark ukazuje dost podstatnou převahu nad minulou generací karet, které mají proti GF7800GTX značný výkonový schodek. Nová karta nVidie vyhrává o celých 65%, což je velmi pěkné. Po mírném přetaktování vyhrává až o 85%.