Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek | Kapitola 7
Seznam kapitol
Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.
Thief
- originální série/hra: Thief
- datum vydání rebootu: 25. února 2014
- vývojář: Nixxes Software
- vydavatel: Square Enix
- oficiální stránky hry/vývojáře: http://thief-four.com/
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 70 %/5,8 b
Série stealth her se zlodějíčkem Garrettem v hlavní roli odstartovala v roce 1998 hrou Thief: The Dark Project. Ta se dočkala ještě dvou pokračování s názvem Thief II: The Metal Age (2000) a Thief: Deadly Shadows, načež se odmlčela a znovu o sobě dala vědět až na začátku tohoto roku v pořadí čtvrtým, avšak na události předešlých dílů nijak nenavazujícím dobrodružstvím.
V restartovaném Thiefovi se opět ujímáme role Garretta, drobného zlodějíčka, který se skrze své drobné kšeftíky zaplétá do obrovského spiknutí sahající až k samotnému starostovi Města. Hratelnost je opět stealth, takže k plnění jednotlivých úkolů budete namísto zbraní využívat spíše tichého pohybu ve stínech.
S Thiefem se bohužel dostáváme na samotnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty. Hra si sice našla své fanoušky a i na PC Tuningu si zasloužila pěkných 7/10, jenže očekávání hráčů byla mnohem větší. Nejednalo se o žádnou extra bombu, na kterou bychom vzpomínali ještě za pár let. Jejím největším problémem byl těžkopádný soubojový systém, k čemuž se přidaly i další mouchy, například příliš sevřené lokace, celková nepřehlednost města, nebo dlouhé loadovací časy.
Recenzi hry najdete zde.
SimCity
- originální série/hra: SimCity
- datum vydání rebootu: 5. března 2013
- vývojář: Maxis
- vydavatel: Electronic Arts
- oficiální stránky hry/vývojáře: http://www.simcity.com/
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 64 %/2,1 b
Jestliže jsme se s Thiefem dostali na pomyslnou hranici mezi dobrými a špatnými rebooty, se SimCity jsme ji rovnou překročili. Bedlivě sledované znovuoživení série budovatelských strategií, v němž jsme si hráli na starosty a snažili se vybudovat dobře fungující města, mělo velice špatný start. Už jen rozhodnutí vyžadovat ke hraní hry trvalé připojení k internetu bylo kontroverzní, když si k tomu ale připočtete ještě úplné selhání serverů při prvotním náporu hráčů, už asi chápete, proč byl tehdy oheň na střeše.
Několikatýdenní neschopnost přihlásit se k serverům EA (a tudíž nově zakoupenou hru vůbec spustit) však byla jenom jednou z věcí, kterými SimCity hráče vytáčelo. Většině vadily i příliš malé mapy, nebo do nebe opěvovaný Glass Box, který nám měl poskytnout zpětnou vazbu ke všemu, co jsme ve městě vykonali. Namísto toho se totiž často choval naprosto dementně – třeba městská hromadná doprava či hasičské a policejní sbory nebyly schopné objet dopravní zácpu ani v případě, že někde hořelo a že k požáru vedla ještě jiná, úplně vymetená silnice. Škoda.
Recenzi hry najdete zde.