Nové hry se starým jménem: rebooty známých značek | Kapitola 6
Seznam kapitol
Her, které se pokoušejí oprášit zašlou slávu dříve populárních herních značek, se v poslední době vyrojilo více, než hub po dešti. Jejich výsledná kvalita přitom docela kolísá - známé jméno ještě neznamená, že výsledná hra bude stát za to. Pojďme se podívat na to, které rebooty dělají svým předchůdcům čest, a které se naopak moc nepovedly.
Shadowrun Returns
- originální série/hra: Shadowrun
- datum vydání rebootu: 25. července 2013
- vývojář: Harebrained Schemes LLC
- vydavatel: Harebrained Schemes LLC
- oficiální stránky hry/vývojáře: http://harebrained-schemes.com/shadowrun/
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 76 %/7,4 b
Kyberpunkové akční RPG pro SNES z roku 1993 vycházející z knihy Never Deal with a Dragon od Robert N. Charrette (do češtiny nebylo přeloženo), to je videoherní předchůdce Shadowrun Returns. Vedle toho se tato hra inspirovala i samotnými deskovými hrami Shadowrun, které byly v Čechách možná ještě o fous známější než právě Shadowrun knihy.
Prostředky na vznik Shadowrun Returns byly vybrány skrze úspěšnou kickstarterovskou kampaň, která nám slibovala izometrické RPG z prostředí stínových běžců doplněné o košatý příběh a propracované tahové souboje. To se autorům z Harebrained Schemes LLC povedlo splnit bez výhrad a navrch přidali i slušný editor misí, pročež už za sebou máme jedno oficiální DLC, o nových dobrodružstvích zanícených fanoušků Shadowrunu ani nemluvě.
Recenzi hry najdete zde.
XCOM: Enemy Unknown
- originální série/hra: UFO: Enemy Unknown
- datum vydání rebootu: 9. října 2012
- vývojář: Firaxis Games
- vydavatel: 2K Games
- oficiální stránky hry/vývojáře: http://www.xcom.com/enemyunknown/entry
- hodnocení na serveru Metacritic (herní kritici/hráči): 89 %/8,1 b
XCOM: Enemy Unknown je rebootem tahové strategie UFO: Enemy Unknown, která je dodnes označována za nejlepší hru ve své kategorii, pročež jsou s ní nové tahovky včetně XCOM: Enemy Unknown srovnávány.
Základem hry XCOM: Enemy Unknown je správa základny organizace XCOM včetně stavby nových oddělení, najímání vojáků, udávání směru výzkumu atd. Tomu sekunduje bojová složka, kdy se svým týmem vyrážíte vstříc některým mimozemským útokům a v tahových soubojích se vesmírný šmejd snažíte poslat tam, odkud přišel. Pro hru je typické, že ať se jakkoliv snažíte, nemůžete vyhovět všem voláním o pomoc, pročež vás uchvátí stísněná atmosféra, kterou ve hrách zažijete jen výjimečně. XCOM: Enemy Unknown si tak v roce svého vydání zasloužila nejedno ocenění „Nejlepší hra roku“.